• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SAS starter SVG-IAH - Legges ned Oct2015

Re: SAS starter SVG-IAH (Offisielt)

Melding fra moderator

Masse landskamp er fjernet.
 
Last edited:
Re: SAS starter SVG-IAH (Offisielt)

Det mest sannsynlige - om det kommer noen endringer og flyet absolutt skal brukes av SAS - er kanskje at ruten starter i Oslo eller København og mellomlander i Stavanger?
 
Re: SAS starter SVG-IAH (Offisielt)

Var det ikke diskutert tidligere at dersom ruten skulle gå fra OSL eller CPH ville man fått problemer med en full rundtur på under 24 timer? Da blir det vel hvertfall trøbbel med mellomlandinger.
 
Re: SAS starter SVG-IAH (Offisielt)

Var det ikke diskutert tidligere at dersom ruten skulle gå fra OSL eller CPH ville man fått problemer med en full rundtur på under 24 timer? Da blir det vel hvertfall trøbbel med mellomlandinger.
Det stemmer.
 
Re: SAS starter SVG-IAH (Offisielt)

Det var Thanksgiving-pause i fjor også. Den uka er nesten som påskeuka i Norge.
 
Re: SAS starter SVG-IAH (Offisielt)

Da var det kroken på døra, iflg. mail fra SAS som akkurat dumpet ned i innboksen:

Som en konsekvens av redusert aktivitet i oljeindustrien, har SAS også opplevd en markant nedgang i etterspørselen på reiser mellom oljebyene Stavanger og Houston. Dette betyr at det ikke lenger er tilstrekkelig grunnlag for å opprettholde nisjeruten som flys med en spesialbygget Boeing 737-700 med kun 44 seter. Flyet flyttes til København og forsterker rutetilbudet til New York.
 
Last edited:
Re: SAS starter SVG-IAH (Offisielt)

Synd, men ikke så veldig overraskende. Siden de nå bytter seter kan man jo lure på om det ville hjulpet å sette inn noen Plus-seter på SVG-IAH?
 
Re: SAS starter SVG-IAH (Offisielt)

Det er det eneste riktige av SAS, å flytte den til CPH-EWR og ikke minst hive inn en god del eco-rader på flyet.
Fint å se at SAS klarer å være så pass fleksible at de fort klarer å flytte en så spesiell rute.

EDIT: det blir med andre ord kun C og M her, ikke noen Plus-seter?
 
Re: SAS starter SVG-IAH (Offisielt) - Legges ned Oct2015

Ikke veldig overraskende men en nødvendighet dessverre.
 
Back
Top