SAS starter SVG-IAH - Legges ned Oct2015

Re: SAS starter SVG-IAH (Offisielt)

Har ikke du Global Entry da? Da er det aldri kø ... :p

I wish. Hadde de tillatt Norske borgere dette så hadde jeg nok søkt om Global Entry for lenge siden :)
Vi får se en vakker dag.
 
Re: SAS starter SVG-IAH (Offisielt)

Trodde du var Resident ..? Jeg blander deg tydeligvis sammen med en annen ..
 
Re: SAS starter SVG-IAH (Offisielt)

Noen nylige reisende med denne som kan rapportere om belegget? Er det stor sett fullt?
 
Re: SAS starter SVG-IAH (Offisielt)

Juli tallene fra www.fly2houston.com :

Vestover: 90% (910 pass)
Østover: 83% (838 pass)

Forutsetter 1012 seter hver vei i juli (basert på pause i ruten fra 26/7. Takk for info MOW)

Totalt siden oppstart av ruten har dette lille flyet fraktet over 12000 passasjerer i C-klasse over atlanteren på et knapt år. Synes ikke det er dårlig...
 
Last edited:
Re: SAS starter SVG-IAH (Offisielt)

Juli tallene fra www.fly2houston.com :

Vestover: 77% (910 pass)
Østover: 71% (838 pass)

Forutsetter 1188 seter hver vei i juli

Totalt siden oppstart av ruten har dette lille flyet fraktet over 12000 passasjerer i C-klasse over atlanteren på et knapt år. Synes ikke det er dårlig...

Det er ikke dårling fyllingsgrad, men det som er utfordringen spesielt for juli er hvor mye betalt per sete SAS har fått. Flust av 9999 NOK og 50%EB kampanjer drar snittinntektene ned.
 
SAS starter SVG-IAH (Offisielt)

Det er nok litt færre flighter enn du regnet .. Den tok sommerpause fra .. den 26. ??
 
Re: SAS starter SVG-IAH (Offisielt)

Da må de være oppi 80-90% fyllingsgrad, og om man kan stole på Roald sine ord med break eaven med ca 50% fylling og fullpris, så kan ikke sommeren ha vært så værst allikevel.
 
Re: SAS starter SVG-IAH (Offisielt)

Da må de være oppi 80-90% fyllingsgrad, og om man kan stole på Roald sine ord med break eaven med ca 50% fylling og fullpris, så kan ikke sommeren ha vært så værst allikevel.


Break even med 50% loadfaktor var før man begynte med 9.999kr tilbud og halv pris på bonusbilletter. Da er nok den grensen vesentlig høyere
 
Re: SAS starter SVG-IAH (Offisielt)

Og X hundre ansatte på USA ferie er nok i de tallene også.

Er ikke helt sikker på at det er så mange ID men mulig du har førstehåndskunnskap om det. I så fall vel investerte penger i sine ansatte ;)
 
Re: SAS starter SVG-IAH (Offisielt)

Tidligere vært sagt her at det ikke er så mange ID. Regner med kilden hadde kunnskap.
 
Re: SAS starter SVG-IAH (Offisielt)

Flertallet av flyvningene er helt uten ID etter min egen oversikt i alle fall. Men noen ser ut til å mene at "fullt fly = masse ID" og nekter å bøye av uansett (joda, påstanden dukker stadig opp når folk sjekker inn)... Litt som når checkin.dk hadde "sikre kilder" på at 70% av passasjerene var transfer til/fra CPH...:stir
 
Last edited:
Re: SAS starter SVG-IAH (Offisielt)

Break even med 50% loadfaktor var før man begynte med 9.999kr tilbud og halv pris på bonusbilletter. Da er nok den grensen vesentlig høyere


Det var det jeg også mente, men om man dobler antall betalende , så får man samme sum i bunn, selv om de betaler halvparten[emoji6].
Så trenger ikke ha vært så dårlig butikk allikevel om de viser høy fyllingsgrad .
Men sluttsummen på regnestykket får vi nok ikke vite med det første.
At de selger de til 9990,- kan nok være litt lurt med tanke på litt PR av ruten, med den høye $ prisen så er det vel noen kr å hente på valuta for de som har utganskpunt ifra US. Men så spørs det onde blør andre veien om kostnader betales i $.
 
Re: SAS starter SVG-IAH (Offisielt)

Jeg har hørt at ID reisende uansett ikke teller med når man rapporterer kabinfaktor. Stemmer dette?
 
Re: SAS starter SVG-IAH (Offisielt)

Flertallet av flyvningene er helt uten ID etter min egen oversikt i alle fall. Men noen ser ut til å mene at "fullt fly = masse ID" og nekter å bøye av uansett (joda, påstanden dukker stadig opp når folk sjekker inn)... Litt som når checkin.dk hadde "sikre kilder" på at 70% av passasjerene var transfer til/fra CPH...:stir

Det blir litt OT, men man skal desverre ikke undervurdere de kreftene som mobiliseres i kulissene når det gjelder plasseringen av SAS ruter. Vi har sett det mange ganger før, med Houston og nå senest Hong Kong.

I slike tilfeller blir ofte de fremste forkynnerene såkalte "nyttige idioter"
Her stiller jo Check-in på VIP tribunen sammen med andre som fører feilinfo frem i felleskapet. Begge i den tro om at informasjonen de presenterer er korrekt og uten å kjenne hverken politikk eller agenda.

Forumets betytning i den anledning skal heller ikke undervurderes.
 
Re: SAS starter SVG-IAH (Offisielt)

Det blir veldig spennende å se om Lufthansas bortgang kan redde denne ruten eller om reisende fra Stavanger flytter til BA/KLM for longhaul (evt. velger et ekstra stopp med *A).
 
Last edited:
Back
Top