Savipix
ScanFlyer Rusty
Det er 'tuffe' tider både til/fra CPH og ARN:
Påminner om hur CPH-TLV-CPH flögs för ca 10-12 år sedan...
Det er 'tuffe' tider både til/fra CPH og ARN:
Påminner om hur CPH-TLV-CPH flögs för ca 10-12 år sedan...
Trygt å reise til Beirut om dagen altså??
Det ser også ut til at siste bølgen ut fra CPH nå med S25 programmet blir flyttet fra 20-21 tiden til 23. De fleste av avgangene som hittil har gått i 20-21 tiden blir nå flyttet 2 timer senere, som gjør at de vil lande på destinasjonen etter midtnatt.
I morgen søn 30/3 (første dag i S25) så går følgende ruter fra CPH etter kl 22:
TLL,PLQ,KRS,GDN,ARN,OSL,POZ,BGO,TRD,GOT,BLL,AAL,AAR og BKK (eneste longhaul).
Inn til den bølgen (med ankomst mellom kl 20-22.30) kommer:
OSL (x2), ARN (x2), DUB, SVG, HAJ, WRO, GDN, BGO, HAM, WAW, TRD, LHR (x2), AMS, HEL, BCN, GOT, ATH, CDG, MXP, ZRH, ABZ, BLQ og MAN. (Typiske "Syden ank" er ikke tatt med).
Hittil er det vel bare GDN, TRD, ARN, OSL og BKK som har gått så sent.
SAS og CPH må vel med denne endringen ha Europas seneste bølge for intra- Europa flygninger.
Nå er jeg ikke den eldste (alder) her i forumet, så jeg kan nok ikke si så mye om hva som har vært før eller ikke, men husker på 2010-tallet at det var fly til ARN, OSL, BGO, SVG, GOT, AAL og BLL i 23 tiden, men de var vel som regel i tillegg til de som gikk i 21 tiden som var vel siste hovedbølgen. Man hadde da 2 CPH fly som hadde nattstopp ute (på slutten ble siste BGO og SVG vel flydd omvendt av SAS "Norge").Det virker som det gjenbygger litt gammel nettverk, med langt flere night stops enn før.
Men litt fritt fra en litt gammel hukommelse, så hadde vel endel av de skandinaviske destinasjonene en veldig sen avgang i "gamle dager", som nå kommer tilbake?
Det ser også ut til at siste bølgen ut fra CPH nå med S25 programmet blir flyttet fra 20-21 tiden til 23. De fleste av avgangene som hittil har gått i 20-21 tiden blir nå flyttet 2 timer senere, som gjør at de vil lande på destinasjonen etter midtnatt.
I morgen søn 30/3 (første dag i S25) så går følgende ruter fra CPH etter kl 22:
TLL,PLQ,KRS,GDN,ARN,OSL,POZ,BGO,TRD,GOT,BLL,AAL,AAR og BKK (eneste longhaul).
Inn til den bølgen (med ankomst mellom kl 20-22.30) kommer:
OSL (x2), ARN (x2), DUB, SVG, HAJ, WRO, GDN, BGO, HAM, WAW, TRD, LHR (x2), AMS, HEL, BCN, GOT, ATH, CDG, MXP, ZRH, ABZ, BLQ og MAN. (Typiske "Syden ank" er ikke tatt med).
Hittil er det vel bare GDN, TRD, ARN, OSL og BKK som har gått så sent.
SAS og CPH må vel med denne endringen ha Europas seneste bølge for intra- Europa flygninger.
SAS og CPH må vel med denne endringen ha Europas seneste bølge for intra- Europa flygninger.
Er enig med deg her og ser den.Handler vel mest om geografi. Jeg tipper SAS har tenkt at den bølgen inn til CPH ikke er verdt så mye om man ikke har bra med nettverk ut på kvedstid også. Når det tar lenger tid å fly opp fra Italia og Sveits enn KLM trenger til AMS så blir siste bølge følgelig også senere. SAS går all in nå, så får vi se om folk synes de tidene blir for drøye
Det ser også ut til at siste bølgen ut fra CPH nå med S25 programmet blir flyttet fra 20-21 tiden til 23. De fleste av avgangene som hittil har gått i 20-21 tiden blir nå flyttet 2 timer senere, som gjør at de vil lande på destinasjonen etter midtnatt.
I morgen søn 30/3 (første dag i S25) så går følgende ruter fra CPH etter kl 22:
TLL,PLQ,KRS,GDN,ARN,OSL,POZ,BGO,TRD,GOT,BLL,AAL,AAR og BKK (eneste longhaul).
Inn til den bølgen (med ankomst mellom kl 20-22.30) kommer:
OSL (x2), ARN (x2), DUB, SVG, HAJ, WRO, GDN, BGO, HAM, WAW, TRD, LHR (x2), AMS, HEL, BCN, GOT, ATH, CDG, MXP, ZRH, ABZ, BLQ og MAN. (Typiske "Syden ank" er ikke tatt med).
Hittil er det vel bare GDN, TRD, ARN, OSL og BKK som har gått så sent.
SAS og CPH må vel med denne endringen ha Europas seneste bølge for intra- Europa flygninger.
Ja, vi tenker veldig likt her. Satt akkurat og så på retur fra en alpetur i april.Er enig med deg her og ser den.
Som du nevner blir det spennende om den sene bølgen blir suksess eller om folk synes den blir for drøy. Personlig synes jeg 23 blir litt i det seneste laget, spesielt når siste SVG fly før det går kl 17. Tilsvarende ser ut til å være gjeldende for de fleste andre destinasjonene i 23 bølgen.
Startavgift på en E195 er 4641,-SVG faar og ARR 0015 fra idag av.
Litt rart at de, iallefall for SVG sin del kommer etter midnatt, husker jeg ikke feil er der vel natttilleg mellom 00-06
Nope. Utenriksdepartementet fraråder alle reiser til Libanon som ikke er strengt nødvendige.
Merkelig av SAS å kjøre denne, og interessant at det er marked for både SAS og MEA å kjøre CPH-BEY
Markedet behøver jo ikke kun at være solhungrende skandinaver.
Det anslås at der bor ca. 24.000 personer af palæstinensisk herkomst i Danmark.
Men mon ikke der også kommer noget codeshare med MEA for videre forbindelse til andre lande i regionen?
Da var CPH-EVE-CPH i gang fra i dag. SE-RUF som tok debuten på SK2494/2495