• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SAS sommerprogram 2022

SAS har annonsert at de gjenopptar ruter fra Stavanger til Aberdeen, men de hara da vitterlig blitt fløyet av Cityjet gjennom mesteparten av pandemien. Widerøe ser ut til å kutte noen avganger SVG-ABZ, så i praksis ser tilbudet ut til å reduseres fra opptil fem daglige rundturer til to-tre.

Det er viktig med positive nyheter, så har man ingen, så får man lage noen... :)

SAS har annonsert at de gjenopptar ruter fra Stavanger til Aberdeen, men de hara da vitterlig blitt fløyet av Cityjet gjennom mesteparten av pandemien. Widerøe ser ut til å kutte noen avganger SVG-ABZ, så i praksis ser tilbudet ut til å reduseres fra opptil fem daglige rundturer til to-tre.

Ja , det stemmer , jeg bruker "raketten" fra Citijet over til ABZ når jeg drar over til øya i vest. Skal over i neste uke også da ligger CRJ'en inne. Litt merkelig annonsering.
At WF reduserer kan være midlertidig , ABZ fra BGO og SVG har i mange år vært gode ruter for WF.

Mens SAS har fjernet SVG-MAN

Samt også CPH-ABZ og CPH-EDI. Dog antar jeg førstnevnte tilbys relativt effektivt via SVG?

Ja , SAS har periodevis gjennom mange år tidligere kjørt CPH-ABZ via SVG , ofte med samme maskin der PAX'en fra CPH sitter ombord under bakkeoppholdet på SVG.

SVG-MAN går som regel via BGO. Vi har en del leverandør bedrifter i Cumbria , Siemens Ulverston, som besøkes jevnlig og jeg har brukt denne routing ofte. Det er som regel lagt opp til 30-40 minutter mellom ankomst BGO og avgang BGO-MAN. Denne routing er kjappere enn via CPH og passer bra om ettermiddagene.

Kan se ut som SAS dropper å fly til Washington D.C./IAD på tirsdag og torsdag f.o.m juni t.o.m september.

Har en bestilling inne som opprinnelig skulle flys med 330 eller 350, ble endret til 321 før jul og fikk nå melding om at den er endret til 340...

Dette gjelder fra i hvertfall april, ref en annen tråd her hvor jeg fikk min tirsdagsavgang IAD-CPH endret fra 321 til 340 i slutten av april

Samt også CPH-ABZ og CPH-EDI. Dog antar jeg førstnevnte tilbys relativt effektivt via SVG?

Selv om SAS kom med SVG-MAN rett før corona mener jeg å huske de knapt nok fløy den etter oppstart uansett.

Kristiansand-København får avgang på hverdager kl. 06.00 og 15.50 fra Kristiansand med retur kl. 14.05 og 21.10. Ingen avganger lørdag. Søndag kl. 16.00 fra Kristiansand og 14.15 fra København.

CPH-EDI, virker være tilbake, men kun 2x ukentlig i sommerferien

Godt på en måde men RØVHAMRENDE irriterende på en anden.... der skulle udkomme en artikel på et medie om forsvundne SAS destinationer her ved sommerprogrammets begyndelse, nu må jeg skrive det hele om....

SAS har lagt tre nye sommerruter fra CPH op:
JTR-Santorini, HER-Heraklion/Kreta og CFU-Korfu. Alle flyves én gang om ugen (søndage) i sommerferien.

Rutertider:
SK1913 CPH-JTR 06:30-11:00
SK1914 JTR-CPH 12:00-14:30

SK2993 CPH-HER 17:05-21:35
SK2994 HER-CPH 22:35-01:10+1
(Flyves af SAS Connect)

SK2989 CPH-CFU 15:10-19:00
SK2990 CFU-CPH 20:00-21:50

Stockholm-Parnu er vel ny? Har ikke sjekket frekvens, men er satt opp med ATR på det korte hoppet over Østersjøen

Stockholm-Parnu er vel ny? Har ikke sjekket frekvens, men er satt opp med ATR på det korte hoppet over Østersjøen
Ja, det är en helt ny linje så vitt jag kan förstå.
Tycks vara tisdagar och lördagar från 25 juni och fram till mitten av augusti.
Intressant alternativ till Medelhavet!

Mulig SAS har fått noe støtte fra lokale myndigheter, likt det NyxAir har fått for at de nå starter opp Parnu - Helsinki.

Back