SAS skal kjøpe nye langdistansefly (8 A350 + 4 A330)

Re: SAS skal kjøpe nye langdistansefly (8 A350 + 4 A330)

Det er lenge siden SAS har kommunisert 2018, og de har nå lenge sagt regnskapsåret 2019/2020, som jo betyr fra november 2019 og utover
 
Re: SAS skal kjøpe nye langdistansefly (8 A350 + 4 A330)

Ja, var ikke det for å samle leveringene mer?



Det var det de sa, men mistenker også finansiering kan spille inn her. Men er jo også upraktisk og lite fleksibelt å operere et enkelt fly over lang tid
 
Re: SAS skal kjøpe nye langdistansefly (8 A350 + 4 A330)

Hvordan ligger det an med opsjonene på 6 A350, er de fortsatt gyldige?
 
Re: SAS and Singapore Airlines to strengthen partnership

Nogen der kan huske hvilket constr nr SAS første A350 er blevet tildelt ?

Hilsen Ole
 
Re: SAS skal kjøpe nye langdistansefly (8 A350 + 4 A330)

Det er lenge siden SAS har kommunisert 2018, og de har nå lenge sagt regnskapsåret 2019/2020, som jo betyr fra november 2019 og utover

Dette sto i DN lørdag 28. juli 2018.

SAS DN 2018-07.2018.JPG
 
Re: SAS skal kjøpe nye langdistansefly (8 A350 + 4 A330)

Dette sto i DN lørdag 28. juli 2018.

View attachment 45314

Ved utgangen av 2018 har Airbus annonsert et mål om 10 leveringer i måneden for a350 så Desember 2019 høres ut som et fornuftig estimat. Når de resterende 7 dukker opp gjenstår å se, ettersom de ikke har fått noen MSN enda: https://sites.google.com/site/a350xwbproduction/production-list (mulig det står tidligere i tråden, men har ikke kjeket gjennom)
 
Re: SAS skal kjøpe nye langdistansefly (8 A350 + 4 A330)

Vel... 4 Maskiner skal leveres i regnskapsåret FY2020 (så november 2019 - oktober 2020) og 4 maskiner skal leveres i FY2021.


Når det gjelder nytt WiFi så håper jeg at SAS putter noe nytt på A350. Å få maskiner levert i slutten av neste år med det gamle Panasonic-utstyret hadde vært en fryktelig nedtur.
 
Re: SAS skal kjøpe nye langdistansefly (8 A350 + 4 A330)

Check-in.dk har i dag en artikel med en overskrift som lyder: "SAS løfter sløret for første Airbus A350-ruter".

Desværre er artiklen låst. Nogen der kender noget til planerne med 350?
 
Re: SAS skal kjøpe nye langdistansefly (8 A350 + 4 A330)

Check-in.dk har i dag en artikel med en overskrift som lyder: "SAS løfter sløret for første Airbus A350-ruter".

Desværre er artiklen låst. Nogen der kender noget til planerne med 350?



Det er ikke noe nytt i artikkelen, og SAS løfter ikke på noe som helst slør når de sier til checkin.dk at de skal brukes på ruter med høyt belegg og mye cargo.....

Det sier seg selv i grunn [emoji849]
 
Re: SAS skal kjøpe nye langdistansefly (8 A350 + 4 A330)

Ja, det er vel ganske logisk?
A350 vil ha best lønnsomhet på så lange som mulig ruter med mye cargo...
Så jeg tipper CPH til SFO, HKG, PVG, NRT (som kanskje etterhvert blir HND?).

Det som er mer spennende er hvis man beholder noen A340-maskiner... Hva kan man da åpne av nye ruter? ;)

Det andre store spørsmålet er SAS sine fire A330-300 classic maskiner, de er jo snart 20 år... Hva er planene der?
 
Re: SAS skal kjøpe nye langdistansefly (8 A350 + 4 A330)

Her er artiklen fra check-in.dk (bak betalingsmur)

SAS modtager næste år det første af i alt otte nye langdistancefly fra Airbus, og selskabet afslører nu, hvilke to ruter der først forventes betjent med den nye flytype.
Så svaret må være NRT, HKG, LAX/SFO
 
Last edited by a moderator:
Re: SAS skal kjøpe nye langdistansefly (8 A350 + 4 A330)

Så svaret må være NRT, HKG, LAX/SFO

Ikke nødvendigvis og i trolig ikke fra dag 1

Alle disse rutene trenger mer enn et fly for å blir betjent og husk at hele programmet henger sammen slik at det er heller ikke rett frem å slinge flyet om ARN for å fly på LAX

Jeg mener fortsatt at artikkelen egentlig ikke presenterer noe annet enn selvfølgeligheter
 
Re: SAS skal kjøpe nye langdistansefly (8 A350 + 4 A330)

Er det kjent hvilken MTOW versjon SAS har valg med sine A350 maskiner?
 
Re: SAS skal kjøpe nye langdistansefly (8 A350 + 4 A330)

Nå har jeg ikke lest alt om dette, men jeg lurer på, når kommer egentlig disse flyene? Synes man har snakket om dette i årevis. Fortsatt ikke et eneste, levert. Finnair har jo en drøss, og de har operert dem over lang tid.
 
Back
Top