SAS OSL-NYC

• Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date
Men er ikke BKK nesten bare Economyclass pax ? Det tror jeg ikke SAS er interessert i...

Et annet problem jeg ser med 907 er at den gikk samtidig som CO går i dag. Så hvis man ikke endrer tidspunkt blir det jo vinge mot vinge, og drar man seinere så er det kanskje en del connections som forsvinner. Ellers er det knapt plass på OSL til å ha to så pass store avganger i det tidspunktet ettersom man da også får charter- CUN og MIA flyene også da.

Ellers så er ikke MIA et alternativ for 757. Men IAD burde jo kunne være et. Eller YYZ. Og selvfølgelig ORD.

Østover har jeg fortsatt håp om DXB. Skal man bruke 757 forsvinner nok BKK. Men man rekker kanskje frem til DEL. PEK går med et skrik.

Helt enig. SAS bør tenke nytt og ikke satse på ruta til NYC. En anna ting som SAS kanskje bør ha i tankene er at de klager over at det er for mange economy-passasjerer på rutene. SAS har vel fått med seg at det blir flere og flere forretningsreisende som reiser på economy. Business-class passasjerene er vel i mindretall go vært synkende. Hva med å planlegge ut fra dette - at få reiser businessclass. Tviler på at det er så mange flere businesspassasjerer fra ARN enn fra OSL.

Hvis TG øker til 11 avganger ukentlig til CPH/ARN så er det mest sannsynlig marked for å forlenge et par av disse avgangene til OSL. Kanskje SAS kommer først.....

Originally posted by Superhai
Ellers så er ikke MIA et alternativ for 757. Men IAD burde jo kunne være et. Eller YYZ. Og selvfølgelig ORD.

ORD og IAD kunne vel kanskje være noe å leie inn United 767-200 med full pakke for å fly. Det virker som om United har ledig kapasitet på disse maskinene, og kan kanskje gjøre dette billigere enn om SAS skulle gjort jobben selv?

Det jeg er redd kommer til å skje er at, SAS IGJEN starter opp, danker ut COA, så slutter SAS selv å fly ruten.... Og dermed er det til slutt ingen rute !

Håper SAS aldri flyr OSL-NYC igjen, selvom det ser slik ut :zzz

Er fortsatt sikker på at SAS kommer til å bruke sin konsesjon som jeg tror fortsatt er gyldig til å gå på samme tid som COA og danke dem ut, for så å kvitte seg med OSL-NYC igjen.

Så sleipe har dem vært to ganger før, og jeg tror ikke dem nøler en dag en gang med å gjøre det igjen.

Og hva tror SAS at dem tjener på å gjøre det slik......jo nordmenn kommer til å trykke selskapet til sitt bryst - NOT!
Not so smart of SAS. men jeg forstår at dem vil være representert på langruter fra Norge, bare synd dem bare vil det når også andre selskaper vil.

Originally posted by P.A. VIKING
... DY, jeg tror de fleste reiser med lommeboka, ikke med hjerte ....

...og da har KLM en egen evne til å vinne langrutepax fra ARN of CPH rutene til SAS...

Jeg tror ikke SK gjør smart i å åpne NYC ruta. Tror det heller er bedre å ta ORD. Det er som nevnt masser av forbindelser derifra videre.

Ang flytype.. 767 ere er det vel plenty av på bruktmarkedet, DC-10 og MD-11 er det jo også haugevis av. Hadde vært kult å se en av dem i nye SK farger

Men

No erre heeelg :)

trink36.gif

Originally posted by P.A. VIKING
Nettopp , og om SAS skulle fly rimeligere en Co og LH til EWR, da ... ?
Ja gjør dem det tar jeg av meg hatten og setter meg på flyet deres.Men de gangene jeg fløy til NY så kom SAS ikke billigst ut en eneste gang, men rett skal være rett de var like dyr/billig på en av reisene til NY men siden SAS da ville at jeg skulle reise via CPH så var det jo ingen fordel siden nonstop-avgangen var dyrere. Skjønte aldri at det ofte var billigere å reise via CPH (or ARN har jeg hørt) når SAS hadde en egen nonstop avgang fra OSL....som de attpåtil klaget over lavt belegg på. De kunne fått bedre belegg på ruta, men valgte heller å fylle opp flyene fra CPH...så....da ble det andre selskaper. Som det ble sagt - en flyr ikke med hjerte, men med pengeboka.

Nå mener jeg at det å fly direkte er verdt en 500-600 kr ekstra,man bruker langt mindre tid,og slipper maset med å bytte fly.Men når det er sagt så er det jo helt sykt at det var billigere for nordmenn å reise via CPH og ARN!Og SAS hadde aldri vurdert OSL-EWR igjen,hvis ikke de så at CO hadde suksess på ruta!
Hvis SAS satser på ruta igjen,så må de ihvertfall ha konkurransedyktige priser i forhold KLM fra "distrikts" Norge,sånn at langt flere velger å reise via OSL,da kan det kanskje være plass til både CO og SAS...:sarc

Naa er det jo mulig at en 'SAS Braathens-approach' til prorateringsnoekkelen gir bedre inntjening enn 'SAS-approachen' ?? *plystre plystre*

Mya av aarrsaken til at SAS 'tapte' penger paa OSL-NYC var jo at andre ruter tok uforholdsmessig stor andel av kaka ...

Originally posted by amatør

Hvis SAS satser på ruta igjen,så må de ihvertfall ha konkurransedyktige priser i forhold KLM fra "distrikts" Norge,sånn at langt flere velger å reise via OSL,da kan det kanskje være plass til både CO og SAS...:sarc
Ja vi får krysse fingrene, men det blir kanskje med drømminga.
:)

Hva med å starte opp ruta med en B767, og senke antall Biz-class seter, men samtidig øke Economy Extra (hvilken klassifisering har denne forresten C er Biz og Y er Economy).

Economy Extra er jo en enkel måte å spe på med inntjeningen. Kan sikkert kjøre med 20 biz 30 Eco Extra og 130 Economy

Originally posted by LN-AFG
Hva med å starte opp ruta med en B767, og senke antall Biz-class seter, men samtidig øke Economy Extra (hvilken klassifisering har denne forresten C er Biz og Y er Economy).

Economy Flex er Y, SAS bruker C for Business og M for Economy.

Det er en mulighet. Hvis pax'en vil bestille plass i flex.

Originally posted by LN-MOW
Naa er det jo mulig at en 'SAS Braathens-approach' til prorateringsnoekkelen gir bedre inntjening enn 'SAS-approachen' ?? *plystre plystre*

Mya av aarrsaken til at SAS 'tapte' penger paa OSL-NYC var jo at andre ruter tok uforholdsmessig stor andel av kaka ...

Og det er alltid bedre med "a hometown airline" enn en som kommer utenfra. Kanskje DY burde kjøpe seg en 757 og starte opp?

Seriøst: Selv om det svenske flyskelskapet ikke har vist seg tro mot Oslo, så har det i hvert fall forbindelser fra Oslo. Amerikanske selskaper er noget mer flyktige. De følger dollaren og har mindre tilknytning til markedet enn Ryanair. Jeg tror ikke CO har en unse lojalitet til dette markedet - i motsetning til SAS Brraafens og Norwegian (Widerøe glemmer vi i denne sammenhengen siden det ikke er snakk om PSO-ruter og offentlige midler). Det er en grunn til at vi skal støtte "kjøpmannen på hjørnet". Støtter vi ham, er han der i morgen. Den sexy rypa på hjørnet har kanskje funnet et nytt marked i morgen og da kommer hun ikke tilbake. Vi har hatt omtrent alle amerikanske "berter" her nå - og flyktige var (som min amerikanske osv...)

Kjønner ikke hvorfor SAS legger en direkte rute til byer som Twincitties , hit er det en hel haug med nordemenn som reiser og de fleste har slektninger der.... og i tilleg er det en fin HUB;) SAS måååå begynne å tenke nytt, dem er veldig konservative, hvis det går an å si det;)

Back