SAS oppgraderer opptil syv A330 og A340 - Cabin Retrofit

Synes faktisk den C-klassen så litt snadder ut. Og 1-2-1 er jo heller ikke å forakte da. Kan en spotte å knipse matbilder uten å tenke på sidemannen;)

Er det noen som vet hvilket fly som blir oppgradert først, så noen som spekulerte i LN-RKP siden den ikke har SAS kabin.

Iflg post #41 er det 3 A340'er og 4 A330'er som skal oppgraderes.

LAN-kjerra skal ikke endres.

Her er en liste med SAS sine A330 og A340 med eier:

A330-300
LN-RKH - USK Grouper Co., Ltd.
LN-RKM - SAS Struktur Sonja KB
LN-RKN - SAS Struktur Sonja KB
LN-RKO - SAS Struktur Sonja KB

A340-300
LN-RKP - Airbus Financial Services
LN-RKF - S G Five Kumiai
LN-RKG - OO Wing Leasing International Co., Ltd.
OY-KBA - SAS Struktur Göta Kommanditbolag
OY-KBC - SMBCL MU Co., Ltd.
OY-KBD - Aurlands Ltd.
OY-KBI - SL Canopy Ltd.
OY-KBM - SAS Struktur Göta Kommanditbolag

Vi vet vel at alle A330 maskinene skal oppgraderes, så tipper jeg ut i fra denne listen at OY-KBA og OY-KBM også skal oppgraderes siden disse eies av SAS. Hvilken maskin den siste er vet jeg ikke.

Det var veldig mange Y+ på A330. Må vel være nesten en rekord?

Er det ikke litt rart at de reduserer kapasiteten i business kabinene også?

Jeg mener, de har jo selv gjort et poeng ut av hvor mye businessclass selger om dagen og "vi flyr med fulle c-kabiner" osv...?

Jeg mener, de har jo selv gjort et poeng ut av hvor mye businessclass selger om dagen og "vi flyr med fulle c-kabiner" osv...?

Kanskje mindre OT i fremtiden da? Poeng og op-ups også. Den nye C tar vel ganske mye mer areal pr sete enn den gamle.
Men ja, for noen år siden var det vel over 50 seter i C.
C nærmer seg gammeldags F, Y nærmer seg gammel C, evig runddans.

Det handler litt om å få plass, uten å ta av annen kapasitet. At det da blir noen færre businesseter skjer da fort når de nye setene er større. Men veldig stor forskjell er det ikke. Man så jo det samme hos f.eks Swiss når de gjorde det samme

Er det ikke logisk at de starter med en av 330ene eller er det sagt at en av 340ene er først ut for retrofit?

I post nr 130 på sid 13 är ett pressmeddelande från SAS citerat, den säger att ALLA långdistanskärrorna skall uppgraderas. Är det korrekt eller är det marketingdeparment som "överdriver"....?

Regner nok med at de nye A330-300 Enhanced maskinene ksom kommer inn fra august 2015 skal fortløpende ta over for A340-300 maskiner som er leaset.

Mer detaljert info og test av setene her

http://www.businessclass.no/businessclass-tester-sas-nye-businessclass-sete/

I januar 2015 ruller SAS ut det det første flyet med et helt ny business class produkt som har vært etterspurt av mange reisende i lang tid. Naturligvis finnes ingen ferdige stoler, men en fullt fungerende prototype har blitt laget og finnes hos SAS. BusinessClass.no pakket ned kamera og blokk for å gjennomgå det nye setet med SAS designsjef Kristine Mayer.

Några reflektioner: "Ett flyg per månad" (utom sommarmånader) gör att alla 7 maskiner utrustas under 2015. "Samtliga långdistansflyg" utrustas... Kan tolkas som att man går tillbaka till 11 flyg efter leverans av 4 nya 330 (7+4), 350 kommer ju först med start 2018?
Eller är detta ett typiskt SAS-statement i lkhet med att "WiFi är under utrullning" på 737-800 flottan?

Attachments

• sas_business.JPG
    sas_business.JPG
    29.6 KB · Views: 822
Back