• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SAS oppgraderer opptil syv A330 og A340 - Cabin Retrofit

RKN på SK908 16. Juni, hadde to seter i C som ikke fungerte, 8 A og 4 F, mens de ikke kunne fikse 8A før avgang, fikk 4F ordnet sitt med hjelp av to fra bakken. 8A skulle i møte etter landing, og ville ikke ha noen servering, men kun sove. Ombord fikk de ordnet noe under bena ved hjelp av tepper, men han hadde jo rygglenet i oppreist stilling. Ellers så man mye slitasje på gulvteppet inne i stolen på flere steder. C var helt full (inkl 3 små barn, som ikke ble noe problem mht skriking ) så de kunne ikke bytte seteplassering.

Fløy i Plus på RKN i slutten av april på samme rute, og la merke til begynnende slitasje der også. Syntes ikke det gjorde stort med helhetsinntrykket. Renholdet derimot ble jeg direkte skuffet over. Det er jo bra at maskinene er i lufta så mye som mulig, men det må vel være mulig å finne tid innimellom for kriker og kroker som ikke enkelt kan rengjøres, som feks nede i armlenet der bordet slås ned:

93lgOCG.jpg
 
Til Dere som er oppdatert, alle 330 som brukes på ARN HKG er med ny Biz, og den ex-LAN maskinen flyr mest på USA??

Fant et steike godt tilbud til HKG om kort tid. Håper ikke det gode tilbude skyldes innleid eller gamel biz kabin.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Til Dere som er oppdatert, alle 330 som brukes på ARN HKG er med ny Biz, og den ex-LAN maskinen flyr mest på USA??

Fant et steike godt tilbud til HKG om kort tid. Håper ikke det gode tilbude skyldes innleid eller gamel biz kabin.


Sent from my iPhone using Tapatalk



Alle A330 har ny kabin, samt alle A340 bortsett fra LN-RKP (ex-LAN)
 
Nogen der kender status på OY-KBD? Den bør vel være på vei til CPH snart igen. Var det ikke i dag, at den skulle være færdig?
 
Til Dere som er oppdatert, alle 330 som brukes på ARN HKG er med ny Biz, og den ex-LAN maskinen flyr mest på USA??

Fant et steike godt tilbud til HKG om kort tid. Håper ikke det gode tilbude skyldes innleid eller gamel biz kabin.


Sent from my iPhone using Tapatalk

LN-RKP er reserve så chancen for ny cabin er næsten 99 %
 
OY-KBD är nu på väg från Zürich mot Köpenhamn. Därmed är alltså alla 330 och 340 (med undantag då för LN-RKP) uppgraderade!
 
OY-KBD är nu på väg från Zürich mot Köpenhamn. Därmed är alltså alla 330 och 340 (med undantag då för LN-RKP) uppgraderade!

OY-KBD har nå sin aller første flight med ny kabin og passasjerer om bord som SK 983 til Tokyo/NRT. SAS sin gamle kabin er dermed historie. Dermed slipper man å være nervøs for flybytte, med unntak av -RKP.
 
Ser ut som oppgraderingen har vært en suksess og det meldes om en økning i salget i business og premium economy på langdistanse på 10-15% til nå i år i følge en betalingsartikkel i DN
 
Back
Top