SAS oppgraderer opptil syv A330 og A340 - Cabin Retrofit

Några reflektioner: "Ett flyg per månad" (utom sommarmånader) gör att alla 7 maskiner utrustas under 2015. "Samtliga långdistansflyg" utrustas... Kan tolkas som att man går tillbaka till 11 flyg efter leverans av 4 nya 330 (7+4), 350 kommer ju först med start 2018?
Eller är detta ett typiskt SAS-statement i lkhet med att "WiFi är under utrullning" på 737-800 flottan?

Mig bekendt har SAS kun meldt ud, at op til syv af de eksisterende fly skal opgraderes, samt at de fire A330 skal erstatte A340. Dermed vil alle SAS' fly, foruden den sidsttilkomne A340, være med den nye indretning.

Der har så været spekulationer om, at også de resterende A340 skal opgraderes, så der sker en reel udvidelse af langdistanceflåden.

Må innrømme at jeg ikke har lest hele tråden, så ha meg unnskyldt hvis spørsmålet er debattert tidligere

1. Nye seter kommer i begynnelsen av 2015 - vet vi mere når ?
2. Hvilke ruter tror vi blir først oppgradert ?
3. Hørte SAS hadde en maskin med nye seter allerede hvor går denne? (hvis det stemmer)

Må innrømme at jeg ikke har lest hele tråden, så ha meg unnskyldt hvis spørsmålet er debattert tidligere

1. Nye seter kommer i begynnelsen av 2015 - vet vi mere når ?
2. Hvilke ruter tror vi blir først oppgradert ?
3. Hørte SAS hadde en maskin med nye seter allerede hvor går denne? (hvis det stemmer)

1. Begynner oppgradering av første fly i desember, så første er ferdig i januar 2015
2. Ikke annonsert, eller bestemt om det vil på en fast rute, men vil jo trolig være der A340 brukes idag siden det er første flyet som får ny innredning
3. Nei, de har ingen maskin som er ferdig, men har en ex-LAN maskin som "back-up" som ble levert tidligere i år som er annerledes innredet, og som brukes der det trengs

Når vil man garantert få fly SAS ny business

Hei,

Jeg forsøkte å finne tråden om SAS sine nye seter, men fant den ikke. Moderator må gjerne flytte.

Når vil man være garantert å få fly et SAS longhaul fly med nytt interiør (om oppgraderingene går etter planen)?

Takk

Tja, det har vel blitt sagt at de skal oppgradere ca. ett fly per måned, og at første fly inn er en A340.

Opprinnelig plan var vel å oppdatere alle 4 stk. A330, og 3 stk. A340. Nå har jo SAS bestemt seg for å beholde A340-maskinene for å kunne utvide rutenettet, men jeg vet ikke om de har bekreftet at disse maskinene også skal oppdateres.

I tillegg får SAS også levert 2 stk. A330 Enhanced maskiner i 2015, disse blir levert med ny kabin. Det har vel også blitt bekreftet at ex-LAN maskinen ikke skal oppdateres.

Spennende! Skal en tur til NRT i februar, går ann å håpe på litt flaks, og at man får en oppgradert maskin på en av turene! :)

I septemberutgaven av Scanorama står det at SAS dobler flåten fra 12 til 24 langdistansefly. Dette betyr jo, som omtalt tidligere, at det er stort potensial for nye ruter.

Da forstår jeg det slik at de skal beholde hele dagens eksisterende flåte og oppgradere kabinen på denne, inkl LN-RKP. Har SAS opsjoner på flere a350 ut over de 8 som er i bestilling i dag?

De har vel opsjon på 6 a350 leste jeg et sted her inne.
Innen alle A350-maskinene til SAS er levert vil flere av 330/340 maskinene de fikk på begynnelsen av 2000-talle begynne å nærme seg 20 år.

Kanskje de kan få en god deal på A330neo? :)

I septemberutgaven av Scanorama står det at SAS dobler flåten fra 12 til 24 langdistansefly. Dette betyr jo, som omtalt tidligere, at det er stort potensial for nye ruter.

Hittar inte detta i Scanorama? Menar du "flottöversikten" så är den inte särskilt aktuell...

Da forstår jeg det slik at de skal beholde hele dagens eksisterende flåte og oppgradere kabinen på denne, inkl LN-RKP. Har SAS opsjoner på flere a350 ut over de 8 som er i bestilling i dag?

Finns väl utrett tidigare i tråden att det handlar om totalt 7st 330/340 och INTE LN-RKP...

Kanskje de kan få en god deal på A330neo? :)
Håper ikke det. De A330Neo de har i bestilling er vel bare brannslukking for å få flere maskiner fort, isteden for å vente lenge på A350. Det ideelle var jo at de hadde fått de første A350 på det tidspunkt de mottar de første A330neo, men de hadde desverre ikke annet valg en å sitte alt for lenge på gjerdet og vente, mens ordrebøkene på A350 ble fylt opp.

Håper ikke det. De A330Neo de har i bestilling er vel bare brannslukking for å få flere maskiner fort,.

Desvere .. NEO blir et bedre fly enn Airbus planla og flere selskaper kommer til å velge denne over 350 pga bedre totaløkonomi. Delta's CEO står og danser ved rullebanen i TLS. Richard G skulle gjort det samme.

Håper ikke det. De A330Neo de har i bestilling er vel bare brannslukking for å få flere maskiner fort, isteden for å vente lenge på A350. Det ideelle var jo at de hadde fått de første A350 på det tidspunkt de mottar de første A330neo, men de hadde desverre ikke annet valg en å sitte alt for lenge på gjerdet og vente, mens ordrebøkene på A350 ble fylt opp.
De har ikke 330neo i bestilling, de har bestilling på 4 stk. 330 Enhanced. Det er en vanlig 330 med høyere MTOW.

350-900 er også større enn 330-300. Tror 330neo kommer til å gjøre det bra. Billig sammenlignet med konkurrenten.

De har ikke 330neo i bestilling, de har bestilling på 4 stk. 330 Enhanced. Det er en vanlig 330 med høyere MTOW.

350-900 er også større enn 330-300. Tror 330neo kommer til å gjøre det bra. Billig sammenlignet med konkurrenten.

Gitt at SAS har en liten hub og blir tvunget til strategi med å fly IC fra flere byer så er kanskje A330neo et bedre valg enn A350?

Hittar inte detta i Scanorama? Menar du "flottöversikten" så är den inte särskilt aktuell...

Se side 18 i nyeste utgave.

Finns väl utrett tidigare i tråden att det handlar om totalt 7st 330/340 och INTE LN-RKP...

Har fulgt utviklingen nøye en stund og SAS har endret mye på veien her. Det var det som opprinnelig ble uttalt fra SAS at syv stk skulle oppdateres og resten skulle erstattes av de nye a330e som kommer inn. Imidlertid så ser det ut som om de har bestemt at dagens flåte skal beholdes for å ytterligere øke longhaul kapasiteten. På bakgrunn av flere uttalelser, senest ved denne i Scanorama så er det tegn på at SAS vil beholde hele eksisterende flåte i lang tid fremover. Da kommer jeg med en løs påstand om at ALLE flyene skal oppdateres med nye kabiner. Men tiden vil vise :)

Last edited:
Back