SAS oppgraderer opptil syv A330 og A340 - Cabin Retrofit

8 i bredden på en 350 blir vel vesentlig dårligere enn Norwegians 7 på 787-en?
Sas ønsker vel ikke noe dårligere øko+ tilbud enn dem komfortmessig heller.
(Om de da tenker i de baner)

Ja, godt mulig, den blir jo bare marginalt bredere enn 787. Ser på wikipedia at 8 i bredden gir 19,5" seter med 2" armlener. Setebredde ok, men med så smale armlener blir det kanskje litt knapt på de lange flightene. Selvsagt kan man håpe på 2-3-2, siden SAS Plus er blandt de dyrere økonomi ekstra klassene på markedet.
 
8 i bredden på en 350 blir vel vesentlig dårligere enn Norwegians 7 på 787-en?
Sas ønsker vel ikke noe dårligere øko+ tilbud enn dem komfortmessig heller.
(Om de da tenker i de baner)

A350 er litt bredere enn 787, så kommer an på hva man får plass til. De som har Y+ som kan sammenlignes med SAS (f.eks BA) så har de 7 i bredden på A330/340/787 og 8 i bredden på 777. Men tror nok A350 vil typisk få 7 i bredden i Y+ da det ligger midt mellom 787 og 777 i cabinbredde
 
Er det noe som tyder på at det blir det i 330/340? Kan ikke huske å ha lest noe om det.
Innleieflyet fikk vel minimal rekonfigurering, derav 8 i bredden i Plus.
8 i bredden i 350 bør gå helt greit, ingen stor forskjell fra i dag, bortsett fra et ekstra midtsete.

Ikke noe annet enn at på den siste backup maskinen (A340) de skaffet seg så har de kun økt pitch på en vanlig eco seksjon for å lage 'pluss'. Kan umulig være mange SAS kunder som har betalt for det de tror er vanlig pluss på IC og plutselig får et sete med bare litt ekstre benplass som blir særlig fornøyde. Denne maskinen har jo tatt år og dag å få inn i flåten, så det er underlig at de ikke har klart å grave opp en liten samling halv-premium seter til denne hvis de ønsker å fortsette med pluss som et solid oppgradert economy konsept. Alternativt kunne de droppet å selge pluss-seter på flyvinger de vet skal opereres med den maskinen.

Kunder som får en tur i denne maskinen på pluss og har betalt for pluss kan fort få vondt i betalingsviljen til neste tur med tanke på prisene SAS tar for pluss-billetter på IC. Jeg ville definitivt ikke følt at jeg fikk det jeg betalte for.
 
A350 er litt bredere enn 787, så kommer an på hva man får plass til. De som har Y+ som kan sammenlignes med SAS (f.eks BA) så har de 7 i bredden på A330/340/787 og 8 i bredden på 777. Men tror nok A350 vil typisk få 7 i bredden i Y+ da det ligger midt mellom 787 og 777 i cabinbredde

A350 får 8 stole på tværs i SAS Plus i det foreløbige offentliggjorte cabin layout.
 
SAS CC: Noen nyheter om når vi kan regne med å høre mer om nye kabiner på A330/A340... Er jo snart bare et halvt år til midten av desember! ;)
 
SAS CC: Noen nyheter om når vi kan regne med å høre mer om nye kabiner på A330/A340... Er jo snart bare et halvt år til midten av desember! ;)

Det skulle nok ikke vare så længe. De holder på med at finpudse lidt. Men måske min kollega SAS Steward kan komme med lidt mere specifikt!? Det er jo desværre ikke alt, vi må afsløre herinde ;)))
 
Ikke noe annet enn at på den siste backup maskinen (A340) de skaffet seg så har de kun økt pitch på en vanlig eco seksjon for å lage 'pluss'.

Poenget var vel at både pluss og biz er slik det var når forrige operatør brukte flyet, og tid og penger på rekonfigurering av dette flyet nå har ikke fått prioritet. Alternativet til å ha et reservefly i sommersesongen er avlyste flighter, som kanskje går enda mer ut over betalingsviljen til kunder. Men ja, selv hadde jeg selvsagt blitt skuffet om jeg hadde sete i Plus (og happy om jeg hadde sete i C)
 
munutu5y.jpg


Kabinene på alle langflyene oppgraderes

Atmosfære, miljø, underholdning og komfort er ekstra viktig når du tilbringer mange timer om bord. Og akkurat nå blir alle kabinene grundig modernisert på alle SAS-fly som trafikkerer langrutene våre. Det gjelder såvel innredning og seter som underholdningsystemer og trådløst Internett. Oppgraderingen innebærer bl.a.:
• Ny, lekker innredning
• Helt nye, brede og behagelige seter i såvel SAS Go, som SAS Plus og SAS Business med smarte løsninger som gir passasjerene bedre plass
• I SAS Business kan alle setene slås ned i liggestilling med minst 196 cm sengelengde for behagelig søvn
• En innovativ 1-2-1 fordeling av setene i SAS Business gir alle en privat sfære og direkte adkomst til gangen
• Nytt on-demand underholdningssystem med store skjermer i HD-kvalitet til hvert sete (9 til 15,5 tommer)
• Trådløst Internett om bord for passasjerenes bærbare PCer, nettbrett eller smarttelefon – fungerer både med wi-fi og og GSM
• Strømuttak i alle klasser – en pr passasjer i Business og Plus og en per setepar i GO. I tillegg vil det være USB-utgang til telefon eller nettbrett ved hvert sete.

Det første ombygde flyet beregnes å være i trafikk i begynnelsen av 2015, og øvrige fly vil oppgraderes kontinuerlig i løpet av året.

http://www.sas.no/bedriftsprogram/corporate-news/
 
Med SAS sin track record på utførelse av nye produkter/konsepter, er det reelt at de første flyene er i rute i begynnelsen av 2015, eller må vi regne med at det ikke blir før godt ut i 2015, eller kanskje 2016?
 
Med SAS sin track record på utførelse av nye produkter/konsepter, er det reelt at de første flyene er i rute i begynnelsen av 2015, eller må vi regne med at det ikke blir før godt ut i 2015, eller kanskje 2016?

Det skal ske i forbindelse med stort D-check, så mon ikke det holder planen nogenlunde.
 
Dette ser jo veldig bra ut!

Flott at SAS satser på skikkelig komfort og kjører 1-2-1 konfigurasjon i business!
 
liten preview

ImageUploadedByTapatalk1401265825.099464.jpg

Configuration 1+2+1
Fully flat bed, length min196 cm
Extra wide seat
15” entertainment screens
PC-power and chargeable USB outlet
Air cushion - Adjustable firmness
Massage
Adjustable lumbar support
Mood light
 
Last edited:
JEg er spændt på hvordan denne kølige skandinaviske farve ser ud i virkeligheden...Synes det virker koldt....
Og så er jeg særdeles spændt på om det nye interiør og kan komme til udtryk i et nyt exteriør !!! Altså ny bemaling..
Men tilbage til stolene...De ser dejlige ud...håber det giver god effekt i den totale kabine'
Hilsen Ole
 
Siden det er en A340 som blir først ut, er det grunn til å regne med at det blir LN-RKP siden den har en helt annen cabinconfig en de andre i flåten?
 
JEg er spændt på hvordan denne kølige skandinaviske farve ser ud i virkeligheden...Synes det virker koldt....
Og så er jeg særdeles spændt på om det nye interiør og kan komme til udtryk i et nyt exteriør !!! Altså ny bemaling..
Men tilbage til stolene...De ser dejlige ud...håber det giver god effekt i den totale kabine'
Hilsen Ole

Jeg synes også det er kalde farger - og en ganske mørk kabin.
Synes Business-kabinen blir i gråeste laget.
 
Last edited:
Flere bilder, hentet fra SAS sine facebooksider
 

Attachments

  • 1397753_10154191505430788_509319164928444153_o.jpg
    1397753_10154191505430788_509319164928444153_o.jpg
    43.2 KB · Views: 607
  • 10264065_10154191506330788_3903402708939949068_o.jpg
    10264065_10154191506330788_3903402708939949068_o.jpg
    40.7 KB · Views: 201
  • 10265345_10154191505330788_8118968669418106696_o.jpg
    10265345_10154191505330788_8118968669418106696_o.jpg
    42.8 KB · Views: 753
  • 10322818_10154191506620788_2206644555952314314_n.jpg
    10322818_10154191506620788_2206644555952314314_n.jpg
    29.7 KB · Views: 200
  • 10365386_10154191505650788_8226968823270643864_o.jpg
    10365386_10154191505650788_8226968823270643864_o.jpg
    40.2 KB · Views: 207
  • 10380130_10154191505850788_3317859322539653376_o.jpg
    10380130_10154191505850788_3317859322539653376_o.jpg
    41.8 KB · Views: 770
  • 10397124_10154191504765788_2495880707013272951_o.jpg
    10397124_10154191504765788_2495880707013272951_o.jpg
    39.9 KB · Views: 755
Back
Top