SAS øker "prisen" for oppgradering med EB-poeng

Re: SAS øker "prisen" for oppgradering med EB-poeng

Borte fra sas.no, men fremdeles på sas.dk. Makan til (for)virring frem og tilbake, gir ikke akkurat noe godt inntrykk det heller.

Men les det i liten skrift under selve tabellen på den danske siden i bildet til jcnorway.. Den er ikke der på den norske..

Det er sånn sett greit nok. Intra-Europe oppgraderinger er vel strengt tatt ikke så nøye? Det er intercont økningen som var helt på trynet

Last edited:

Ser ogsaa at de har tenkt aa oeke intra skandi ogsaa fra 12-15K. De har ikke gjort en toeddel positivt med programmet siden 2003 og naa skjer det saapass drastiske endringer at man maa si i fra.

Har opprettet denne traaden paa FLyertalk:http://www.flyertalk.com/forum/sas-eurobonus/915496-stop-ruining-eurobonus-thread.html

All stoette blir satt meget stor pris paa. Du trenger ikke poste eller vaere medlem for aa delta. Post gjerne stoetten her og foelg med paa traaden. Jeg sender PM her til de som vil bli med. Kjenner du en som er EBG eller EBS, ta dem gjerne med ogsaa

Taking it to the streets!! :P

Takker!

Jeg støtter dere, og gjør gjerne min skjerv.

Bare for å ha "dokumentasjon" på (den mulige?) endringen på uttak på intra skandinaviske, så følger skjermdump fra sas.dk (se nederste linje under den grå rammen rundt tabellen):

Attachments

• ScreenShot004.jpg
    ScreenShot004.jpg
    67.3 KB · Views: 262

jeg har et urgammelt EB-kort (med janne-stripene på), og er selvsagt ikke glad for dette!
Tommy777 støttes!

All stoette blir satt meget stor pris paa. Du trenger ikke poste eller vaere medlem for aa delta. Post gjerne stoetten her og foelg med paa traaden. Jeg sender PM her til de som vil bli med. Kjenner du en som er EBG eller EBS, ta dem gjerne med ogsaa

Jeg støtter deg, Tommy! (jeg er ikke mer enn EBS, men bedre enn ingenting :))

Det skulle forøvrig vært meget interessant å diskutere dette med noen i Eurobonus....

Det skulle forøvrig vært meget interessant å diskutere dette med noen i Eurobonus....

Vi har en session med dem planlagt i mai, du er velkommen der ;)

Er bare EBB jeg så meg er de vel ikke interessert i uansett :p Men jeg støtter saken, Tommy! Stå på!

Noen spørsmål dere vil ha besvart av Mr. Midteide i morgen? Spørsmål som omhandler EB-endringer osv selvfølgelig. Post gjerne velformulerte spørsmål så kan jeg videreformidle dette hvis han tar kontakt :)

Last edited:

Er bare EBB jeg så meg er de vel ikke interessert i uansett :p Men jeg støtter saken, Tommy! Stå på!

Noen spørsmål dere vil ha besvart av Mr. Midteide i morgen? Post gjerne velformulerte spørsmål så kan jeg videreformidle dette hvis han tar kontakt :)

Tror vi tar saa mange som mulig med paa lista saa lenge man har reiseaktivitet aa vise til. Mange som reiser mye innen norge har jo av naturlige grunner EBB

Ikke lett å vite hva som er riktig når SAS DK skriver noe annet samt litt mer enn SAS NO, mens SAS SE og SAS COM ikke nevner endringer i det hele tatt.

Da jeg sjekket rundt kl 10 i dag så var det ikke nevnt noe om endringene på sas.se eller flysas.com. Har det stått noe om det i det hele tatt på flysas.com?
Spesielt at de har fjernet info fra sas.no.
Bra vi har screenshots av sas.dk :D

Last edited:

Som mangeårig EBG-er er det trist å se denne utviklingen av et fordelsprogram som i mange år ble ranket som et av de desidert beste i verden.
Sett i lyset av den akutte passasjersvikt som både SAS og andre flyselskap opplever i dagens finanskrisetider er min personlige mening at følgende grep burde vært tatt i stedet:

*Gå tilbake til full opptjening slik det var tidligere, i alle klasser.
*Tilby en relativt lav terskel for å benytte de opptjente bonuspoeng.

Det man kan oppnå med dette er en interesse blant kundene til å velge SAS istedet for LCC`s og andre konkurrenter, samt at man kan fylle opp fortsatt ledig kapasitet med de som velger å bruke sine bonuspoeng, noe som igjen gjør at man holder på kunden selv , istedet for at denne velger å bruke andre selskap for sine reiser. En Vinn-Vinn situasjon slik jeg ser det.

Ved å ta dette grepet, ville SAS igjen bli oppfattet som mer attraktivt, gi mer valuta for pengene, samt beholde kundene på flere typer reiser på bekostning av andre konkurrerende aktører.

Som mangeårig EBG-er er det trist å se denne utviklingen av et fordelsprogram som i mange år ble ranket som et av de desidert beste i verden.
Sett i lyset av den akutte passasjersvikt som både SAS og andre flyselskap opplever i dagens finanskrisetider er min personlige mening at følgende grep burde vært tatt i stedet:

Det man kan oppnå med dette er en interesse blant kundene til å velge SAS istedet for LCC`s og andre konkurrenter, samt at man kan fylle opp fortsatt ledig kapasitet med de som velger å bruke sine bonuspoeng, noe som igjen gjør at man holder på kunden selv , istedet for at denne velger å bruke andre selskap for sine reiser. En Vinn-Vinn situasjon slik jeg ser det.

Ved å ta dette grepet, ville SAS igjen bli oppfattet som mer attraktivt, gi mer valuta for pengene, samt beholde kundene på flere typer reiser på bekostning av andre konkurrerende aktører.

Du treffer spikeren midt paa hodet, Odd. Du er nok den eneste SAS direktoeren som har skjoent poenget, dessverre :angry:

Dette vil være oppskriften på å få et bonusprogram som virker slik det er ment å skulle virke. Siden det i mange tilfeller er reell konkurranse (om ikke alltid direkte) på de strekninger som SaS kan tilby bonus, så er det heller ikke nødvendigvis noe stort problem rent prismessig. Effekten vil kunne være, som Odd så riktig påpeker, at kundene velger SAS fremfor konkurrentene.

Kunne ikke vært mer enig i denne løsningen som skisseres her :)

Så hvorfor tar ikke SAS disse grepene? I stedet for å gå i denne retningen så går man heller i helt motsatt retning ved å redusere mulighetene for opptjening samtidig som man gjør det vanskeligere å bruke opptjente poeng. Jeg kan ikke forstå disse tiltakene som noe annet enn enten å gjøre EB (lojalitetsprogrammet, ikke forumbrukeren... :)) mer eksklusivt eller som et skritt på veien mot "nedleggelse" av EB-programmet.

Noen annen logisk forklaring kommer jeg ikke på i farten. Mulig Mr. Midteide kan gi oss en forklaring i dag. Vi krysser fingrene!

Back