SAS øker "prisen" for oppgradering med EB-poeng

Re: SAS øker "prisen" for oppgradering med EB-poeng

Jeg kan bekrefte at jeg har snakket med flere i EB siste doegnet og mange var ikke en gang informert om disse endringene. Mange SAS ansatte er mildest talt forbanna og oppgitt over hva som her har skjedd.

Det foregaar naa en intern debatt paa bakgrunn av Discus sin sammenligning paa FT og reaksjonene i FT traaden, og selvsagt paa grunn av reaksjoner fra EB ansatte

Dette oser jo av koordinering?

-A

Dette oser jo av koordinering?

-A

Ordene "inkompetent og ledelse" ble nevnt i samme setning. :p Uten at de har sagt alt til meg, tror jeg denne avgjoerelsen kom fra over de som jobber med EB

Fikk nettopp en SMS fra Thomas Midteide:

"Hei, vi tar en ny vurdering på saken, og har derfor tatt bort informasjonen om endringene inntil videre. Jeg kan ikke si noe sikkert nå om SAS vil gjøre om på dette igjen, men antar at EB kommer med ny info om kort tid. Thomas, SAS."

Så da er det vel bare å følge med på sas.no, sas.se, sas.dk og flysas.com :p

Derfor viktig at vi begever oss raskt.

Someone har brevet ferdig i kveld, jeg forsoeker aa sette opp en telefonkonferanse mellom EB og en FTer til neste uke. TOS, du er ogsaa velkommen!

SAS kan meget godt styre tilgang til bonussetene sine uten at vi ser det og skriker opp om det. Det kan de enda enklere enn med tilbudspriser, fordi her er man ikke forpliktet til et minimumsantall.

Det er stort sett på IC det er noe å hente på oppgradering. Jeg har valgt BA fordi det er enklere oppgraderingsmessig, hvis SAS øker poengprisen så fortsetter jeg hvertfall med BA. Jeg betaler ikke full C-pris hverken hos den ene eller den andre, men BA får mine Eco+-penger vestover fordi jeg kan greie en oppgradering på hver 2. eller 3. tur. I dagens situasjon så vil jeg tro SAS meget gjerne ville ha kloa i de kronene. Husk også at oppgradering ved gate/innsjekk hos SAS ikke er bekreftet, man har ikke bagasjekvote for C-klasse og heller ikke loungetilgang iflg. reglene (men disse godene har man på booket bonusbillett)

Det foregaar naa en intern debatt paa bakgrunn av Discus sin sammenligning paa FT og reaksjonene i FT traaden, og selvsagt paa grunn av reaksjoner fra EB ansatte
:eek:
Og jeg som hverken er økonom eller bruker excel til daglig, kanskje det er derfor jeg så skjevheten.....*løper og gjemmer seg*

Så til prisstigning:
Alle priser stiger, men så stiger også prisen (i kroner) for å få bonuspoeng. Så lenge opptjening/uttak er uforandret så har man enkelt sett innbakt samme prisstiging på bonusuttak som man har på vanlige billetter (rent bortsett fra skattene som kommer i tillegg osv.). EB-poeng er jo bare en "SAS-valuta/rabatt", som gir en gratis oppgradering etter N turer. Det SAS gjør er å øke N, med andre ord devaluering av oppsparte og kommende EB-poeng. (Rett nok kan man tjene poeng i år og ta dem ut om fem år, men poengene forsvinner også etter fem år)

Derfor viktig at vi begever oss raskt.

Someone har brevet ferdig i kveld, jeg forsoeker aa sette opp en telefonkonferanse mellom EB og en FTer til neste uke. TOS, du er ogsaa velkommen!

Gi meg beskjed hvis det blir aktuelt så skal jeg vel få det til (selv om det er litt hektisk i neste uke).

Denne her er jo temmelig ironisk. Skjermdump fra diskusjonen om samme tema på FT. Se hvem som reklamerer :colgate:

Attachments

• ScreenShot005.jpg
    ScreenShot005.jpg
    96.5 KB · Views: 323

Meget bra Espen!!

Her er instruksjonene jeg postet paa FT:

Great work, Someone!!

So if anyone has any changes, please let me know.

If not, please e-mail me your name and EB number at storsjefen@gmail.com (strictly confidential)

I will e-mail you the e-mail addresses to the people in charge of EB and the CEO of SAS (please don't misuse after you send the e-mail). We will coordinate a mass send early next week.

I will send the petition with all names on a list next week.

PLEASE ALERT ALL EB MEMBERS YOU KNOW AND HAVE THEM SEND IN THEIR NAME AS WELL, THE MORE, THE BETTER!!

Thank you all!

-Tommy

Mail sendt.. Må støttes opp om dette ranet her :)

Bra skrevet Espen forresten ! :up:

Hvorfor er det så ille med en "prisøkning"?.

Prisøkning måles i kroner og øre. Prisen per poeng stiger som alle andre forbruksvarer. Fair enough. Produkter som prises i poeng vil oppleve dobbel prisøkning hvis satsene økes. Det blir da landeveisrøveri.

Er det noen andre enn meg som ser ironien i at det reklameres for Eurobonus der hvor man ser hvem som har signert?

Jeg har signert...men det var jo kun 27 signaturer på listen sist jeg sjekket. Dersom vi ikke klarer å få med flere så blir det ikke rare protestaksjonen

Jeg har signert...men det var jo kun 27 signaturer på listen sist jeg sjekket. Dersom vi ikke klarer å få med flere så blir det ikke rare protestaksjonen

Jeg var nummer 26, og har sendt link/info til mine kollegaer & venner.

Tommy har for sikkerhets skyld skrevet under 2 ganger! som nr 1 og 2.

Scizofren??:colgate:

BF:cool2

Nå er lista oppe i 38 navn!! Det hjelper på!!

BF:cool2

Jeg har nå fått en mail fra EB-avd i Norge som sier at informasjonen som ble lagt ut var feil. Dette er samme avdelingen som svarte meg til å begynne med i mailkorrespondansen at dette hadde de ikke noe med. Så jeg har bedt om en uttalelse fra "ansvarlig avdeling" også.

Vi fortsetter å rasle med sablene!

Back