SAS og utfasingen av MD80

Re: Utfasing av MD80 fra SAS

Hvilke fly kommer til å bli faset ut i 2013?

Slik det ser ut nå kommer disse til å bli faset ut i 2013 :

LN-RMO 01.01.13
SE-DMB 01.02.13
LN-RLE 17.04.13
SE-DIN 31.05.13
OY-KGT 09.06.13
LN-RMT 15.07.13
LN-RML 19.08.13
OY-KHN 03.09.13
LN-RMM 02.11.13
 
Re: Utfasing av MD80 fra SAS

När ska SK sluta flyga MD-80 från ARN basen? Än så länge är SASMD-80 fortfarande en hyfsat vanlig syn på ARN.

Planen pr i dag er at MD80 forsvinner fra ARN-basen i desember 2012.
 
Re: Utfasing av MD80 fra SAS

Hva er det som avgör ordningen på utfasingen?

Fx om de står foran nogle større, dyre checks. Så er det unødvendigt at smide penge efter den, hvis den alligevel kun har kort tid i selskabet igen.
 
Re: Utfasing av MD80 fra SAS

Tenkte å kanskje reise med den siste avgangen med MD87 fra København-Venezia og tilbake igjen. Det jeg lurer på er om det blir for kort tid, om jeg tar den avgangen som ankommer Venezia kl 17 og reiser tilbake igjen med samme flyet kl 18. Jeg regner jo med at jeg må ut av flyet, komme meg igjennom sikkerhetskontrollen og stille meg i passkontroll-kø, og noe sier meg at dette blir vanskelig å få til på 1 time..? Går for øvrig en avgang 35 min senere, men den er rikitgnok ikke med MD87.

Eller aller helst: er det noen andre destinasjoner litt nærmere Norge (og kanskje også litt billigere) MD87en blir å traffikere før den pensjoneres? Noen som har en oversikt over hvilke avganger den er planlagt satt opp på frem mot 1. sep?
 
Last edited:
Re: Utfasing av MD80 fra SAS

Jeg regner jo med at jeg må ut av flyet, komme meg igjennom sikkerhetskontrollen og stille meg i passkontroll-kø, og noe sier meg at dette blir vanskelig å få til på 1 time..?
Men du kan ju checka in 22 timmar innan avgång och du behöver inte checka in baggage och då kan du väl stanna kvar på airside?
 
Re: Utfasing av MD80 fra SAS

OK. Må jeg ikke igjennom ny sikkerhetskontroll og pass-sjekk da altså? I Oslo, så vidt jeg vet, så virker det som om man må ut og stille seg i sikkerhetskontrollkø osv. Og da blir det nok litt kort med tid om man skal rekke flyet, spesielt siden boarding begynner ca. 15-20 min før avgang.
 
Re: Utfasing av MD80 fra SAS

OK. Må jeg ikke igjennom ny sikkerhetskontroll og pass-sjekk da altså? I Oslo, så vidt jeg vet, så virker det som om man må ut og stille seg i sikkerhetskontrollkø osv. Og da blir det nok litt kort med tid om man skal rekke flyet, spesielt siden boarding begynner ca. 15-20 min før avgang.

Tur-retur utlandet til OSL er fullt mulig da de har egen sikkerhetskontroll for transitpassasjerer som skal til utland. Det ligger i 2. etasje på utlandspiren på en av overbyggene. Køen er minimal og en trapp ned så er du ved utenlandsgatene igjen. Man trenger dermed ikke passere tollen om man bare bruker OSL som transit videre til annet utland. I Venezia har jeg derimot aldri vært - får ønske god tur!
 
Re: Utfasing av MD80 fra SAS

SE-DIB avgår om cirka 3 timmar från ARN mot KEF och vidare till Bangor. Fortsätter imorgon.
Blir säkert spares hos Allegiant.
 
Back
Top