SAS og utfasingen av MD80

ATC-flyradar

Traveler
Medlem
SAS - MD 80

Jeg leser på forumet at de siste MD 80 skal utfases slikt:

49437 LN-RLR planned out of traffic Feb28-2010
49421 LN-ROS planned out of traffic Apr01-2010

jeg fløy MD 80 fra CPH våres 2009 til OSL på et ettermiddagfly og spør om de de flyr OSL-CHP - CHP -OSL fremdeles ??
Kunne tenke meg en siste tur, før de blir borte for godt - slik at foto`n blir oppdatert før begravelsen :) -

Noen som kan se på dette og gi meg/oss noe hint om slike avganger !

Jan Støkkebo

Re: SAS - MD 80

Det er fortsatt en god stund til MD80 blir faset ut og jeg tror jeg allerede nå kan love at det vil bli en 'Scanair-tur' når dette skjer ....

SAS skal operere 20 Mad Dogs frem til 2014-15. Det er iallefall planen som er gyldig nu, kl. 10:36.
Jeg blir med på turen i solnedgangen!:up:

Jeg prøvde å booke diverse "omveier" fra Bergen til CPH og derfra til OSL (flygalus rarus - anyone?), men fikk ikke opp en eneste flight med MD80. Dette i Juni. Hvor skal de holde til etterhvert som de blir færre?

Selvom en del af disse MD80ère går til USA,,Har SAS stadig nogle til bage som skal bruge nogle år endnu....så god tid til sidste tur...men det måtte såmænd gerne være en tur på Dansk Indenrigs, hvor MD80èren er en stabil arbejdshest i lighed med hvad DC9-41 var for år tilbage
Hilsen
Ole

MD-80 er langt mindre på OSL enn de var før. Brukes primært på innenlandsnettet i Sverige.

I morgen er det tre MD'er som tar turen innom. 2 fra ARN og en fra CPH.

SAS skal operere 20 Mad Dogs frem til 2014-15. Det er iallefall planen som er gyldig nu, kl. 10:36.
Jeg blir med på turen i solnedgangen!:up:

Men nå er kl 22:45 og da kan jo SAS ha bestemt seg for noe annet :colgate:

Det ligger mye informasjon om utfasing av MD-80-maskinene i denne tråden: http://forum.scanair.no/showthread.php?t=43570

SAS er godt i gang med å redusere MD-80-flåten, men planen er enn så lenge å fly 20 maskiner i god del år fremover, samtidig som noen fly blir brukt til deler for å opprettholde denne flåten. Maskinene flyr både i Danmark og Norge - og du kan fly den daglig fra Oslo til København og Stockholm.

Men nå er kl 22:45 og da kan jo SAS ha bestemt seg for noe annet :colgate:

Du har forstått noe, men på Portalen nå 00:57 så var det ingen kunngjøring om noe annet. 8/11-2014 er "deadline" hvis jeg skal sitte bak spakene. Og jeg skal ikke være en 60+ hvis det ikke er et utpreget behov for piloter i SAS på daværende tidspunkt!

Du har forstått noe, men på Portalen nå 00:57 så var det ingen kunngjøring om noe annet. 8/11-2014 er "deadline" hvis jeg skal sitte bak spakene. Og jeg skal ikke være en 60+ hvis det ikke er et utpreget behov for piloter i SAS på daværende tidspunkt!
Tjaaa lige nu sparker SAS jo piloterne i den anden ende af skalaen...De fleste
piloter , med mindre end 12 år bag "rattet" bliver jo fyret...så det kan da godt være, at dine chancer for stadig at ude på 00A er gode
Hilsen
Ole

MD 80 utfasing

Noen som har oversikt over hva som er igjen MD 80 serie hos SAS og når de blir utfaset for godt ??

Det er gått en MD 80 på OSL - CPH - CPH - OSL på ettermidagen - men i går fant jeg ikke den - er den tatt ut ???

Jan

Re: MD 80 utfasing.

Ser ut som det er mye ymse i disse sommertider, pga charter. Du får igjen MD80 i morgen med LN-RLE og bl.a en Bombardier på ruten mellom Osl_Chp.

Back