SAS og utfasingen av 737-700

Ikke usannsynlig at den vil fortsette etter C-sjekk avhengig av hvordan konflikten i øst utvikler seg.
Det er for dyrt å bygge om og drifte A320 som et alternativ til -RPJ

Mulig det, men ordet på gata er at det vil bli gjort. Kan nok takke Putin for det. Staten betaler.

De 5 73G'ene blir 'inntil videre' - ihvertfall til over neste sommer.

-800'ene skal til Jet2 og de forsvinner snart. RRF ser ut til på være først, mulgens før jul.
LN-RRH har stått på bakken siden 31. Oktober. Er nok denne som reiser først, selv om den er yngst. Eneste -800en SAS eier selv vel (-883)?

LN-RRH har stått på bakken siden 31. Oktober. Er nok denne som reiser først, selv om den er yngst. Eneste -800en SAS eier selv vel (-883)?

Da var jeg nok med på en av de siste turene med denne, OSL-ALC 30. oktober.
792107d1a0819369c7cc90df279aa6cf.jpg

SE-RET er fortsatt i ett stykke .. Coolidge 8/2/23 .. foto Michael Noffke.

Attachments

• se-ret.jpg
    se-ret.jpg
    74.6 KB · Views: 1,619
SE-RJX er på C-Check i Vilnius. Kommer tilbake til sommerprogrammet. LN-TUM brukte litt over 3 måneder der og RRB 4 måneder. Vil tippe den er tilbake til Mai

LN-RRA er fløyet til VNO i dag, antar det er det samme crewet som tar med seg SE-RJX tilbake senere i kveld.

Det kan fortsatt drøye litt før alle -700'ene forsvinner. Forsvaret vil ikke gi slipp på medevac-flyet, og det er minst ett år til en A320-erstatter er klar. Så det vil trolig forbli et mindre antall i flåten inntil da.

Vil de fase ut 700 i ordinær trafikk før? Jeg har ikke oversikt over individer, men konstaterer at jeg av og til sitter i 700, seinest denne uka.

Back