• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SAS og utfasingen av 737-700

Last edited:
De går dit for regulære checks, men siden de sender to er muligens den ene på vei ut .. ?

Nei , begge kommer tilbake.
Pr nå er TUM , RRA , RRB , RJX og RPJ (Med-evac.) planlagt mot neste sommer , kanskje over sommeren.
 
LN-RNW ved SAS Teknisk igår ettermiddag . Bilde tatt fra SK4025.
Forøvrig kan gamle LN-MAP sees på fire-dumpen.
Høstfargene begynner å gjøre seg gjeldende.
 

Attachments

  • 20221016_134647 -1.jpg
    20221016_134647 -1.jpg
    81.6 KB · Views: 2,044
  • 20221016_134648-1.jpg
    20221016_134648-1.jpg
    85.3 KB · Views: 2,019
Maskinen står fortsatt ved SAS teknisk i morges. Hørte antydning om at maskinen kanskje skal over til et selskap på øya i vest.
 
Maskinen står fortsatt ved SAS teknisk i morges. Hørte antydning om at maskinen kanskje skal over til et selskap på øya i vest.

Så den i går morges ...

LN-RNW.jpg
 
I følge FR24 er LN-RNW som er avbildet over satt opp på kveldens flight fra OSL til TRD på rute SK382….
 
I følge FR24 er LN-RNW som er avbildet over satt opp på kveldens flight fra OSL til TRD på rute SK382….

Den har allerede vært en tur i Düsseldorf og Bardufoss. Så spørs om de vil bruke maskinen en stund til, fram til eier ønsker den videre til ny leietaker. Kanskje de har fått en vinn-vinn-deal, der SAS trenger maskinen og ny leietaker ikke trenger den enda?
 
Den har allerede vært en tur i Düsseldorf og Bardufoss. Så spørs om de vil bruke maskinen en stund til, fram til eier ønsker den videre til ny leietaker. Kanskje de har fått en vinn-vinn-deal, der SAS trenger maskinen og ny leietaker ikke trenger den enda?

Power by the hour
 
Hei!

Jeg lurer på hvor mange aktive 737-700/800 det er igjen i SAS-flåten per dags dato og når de er planlagt faset ut? I følge den svenske Wikipedia-siden for SAS flåten (som holdes oppdatert) flyr følgende fortsatt:

73G:

LN-RPJ
LN-RRA
LN-RRB
LN-TUM
SE-RJX

738:

LN-RRE
LN-RRF
LN-RRG
LN-RRH
 
De 5 73G'ene blir 'inntil videre' - ihvertfall til over neste sommer.

-800'ene skal til Jet2 og de forsvinner snart. RRF ser ut til på være først, mulgens før jul.
 
Last edited:
Hei!

Jeg lurer på hvor mange aktive 737-700/800 det er igjen i SAS-flåten per dags dato og når de er planlagt faset ut? I følge den svenske Wikipedia-siden for SAS flåten (som holdes oppdatert) flyr følgende fortsatt:

73G:

LN-RPJ
LN-RRA
LN-RRB
LN-TUM
SE-RJX

738:

LN-RRE
LN-RRF
LN-RRG
LN-RRH

+ LN-RPJ som flyr flere uker alrede under SK7*** flightnumbers, antagelig for MEDEVAC
 
Back
Top