• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SAS og utfasingen av 737-700

Ikke usannsynlig at den vil fortsette etter C-sjekk avhengig av hvordan konflikten i øst utvikler seg.
Det er for dyrt å bygge om og drifte A320 som et alternativ til -RPJ

Mulig det, men ordet på gata er at det vil bli gjort. Kan nok takke Putin for det. Staten betaler.
 
De 5 73G'ene blir 'inntil videre' - ihvertfall til over neste sommer.

-800'ene skal til Jet2 og de forsvinner snart. RRF ser ut til på være først, mulgens før jul.
LN-RRH har stått på bakken siden 31. Oktober. Er nok denne som reiser først, selv om den er yngst. Eneste -800en SAS eier selv vel (-883)?
 
LN-RRH har stått på bakken siden 31. Oktober. Er nok denne som reiser først, selv om den er yngst. Eneste -800en SAS eier selv vel (-883)?


Da var jeg nok med på en av de siste turene med denne, OSL-ALC 30. oktober.
792107d1a0819369c7cc90df279aa6cf.jpg
 
SE-RET er fortsatt i ett stykke .. Coolidge 8/2/23 .. foto Michael Noffke.
 

Attachments

  • se-ret.jpg
    se-ret.jpg
    74.6 KB · Views: 1,619
SE-RJX er på C-Check i Vilnius. Kommer tilbake til sommerprogrammet. LN-TUM brukte litt over 3 måneder der og RRB 4 måneder. Vil tippe den er tilbake til Mai
 
LN-RRA er fløyet til VNO i dag, antar det er det samme crewet som tar med seg SE-RJX tilbake senere i kveld.
 
Det kan fortsatt drøye litt før alle -700'ene forsvinner. Forsvaret vil ikke gi slipp på medevac-flyet, og det er minst ett år til en A320-erstatter er klar. Så det vil trolig forbli et mindre antall i flåten inntil da.
 
Vil de fase ut 700 i ordinær trafikk før? Jeg har ikke oversikt over individer, men konstaterer at jeg av og til sitter i 700, seinest denne uka.
 
Back
Top