• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SAS og utfasingen av 737-700

Da er det SE-REX sin tur, denne går videre til GWO etter en stopp på BGR.

(Alt LT)

Det sto klar utenfor hangaren på OSL tirsdag anonym. Jeg hadde siste flight med denne på rute SK4187 22. september ifjor.
 
Hvis ting går som planlagt, vil siste arbeidsøkt for LN-TUL bli SK215/216 søndag. Og allerede mandag settes kursen vestover til Bangor og Pinal ….
 
Last edited:
Hvis ting går som planlagt, vil siste arbeidsøkt for LN-TUL bli SK215/216 søndag. Og allerede mandag settes kursen vestover til Bangor og Pinal ….

Ja jeg hadde siste flytur med denne kjerra 22.august sist år på rute SK4188

Hadde tur med -RRB sist onsdag , de siste 737ene kan komme til å gå ut året.
 
Vemodig - LN-TUL er vel siste av ex-BU maskinene? Jeg fikk siste tur med den nå på onsdag, SK385 TRD-OSL.
 
Det hviskes i krokene om at en 4-6 737'er skal holde det gående til over sommeren 2023 .. LN-TUM skulle egentlig ha sin siste tur på søndag, men det synes å bli utsatt. Så dermed er de ikke kvitt 'Braathens-spøkelsene' riktig ennå.

Stay tuned ....
 
Det hviskes i krokene om at en 4-6 737'er skal holde det gående til over sommeren 2023 .. LN-TUM skulle egentlig ha sin siste tur på søndag, men det synes å bli utsatt. Så dermed er de ikke kvitt 'Braathens-spøkelsene' riktig ennå.

Stay tuned ....
I følge informerte kilder et par mnd tilbake skulle alle 737 være ute innen okt foruten en medivac maskin ut året. Men dette er en «levende» organisme. Ting forandrer seg stadig.
 
SE-RET er nå på vei over dammen som SK9229.

Dett var en av maskinene SAS gjorde lease rejection på som en del av Chapter 11 prosessen.
 
SE-RET er nå på vei over dammen som SK9229.

Dett var en av maskinene SAS gjorde lease rejection på som en del av Chapter 11 prosessen.

Ser den landet ved Coolidge-Randolph Municipal Airport i dag, og ikke ved MZJ som de bruker. Hugges eller går den videre derfra?
 
Ser den landet ved Coolidge-Randolph Municipal Airport i dag, og ikke ved MZJ som de bruker. Hugges eller går den videre derfra?

Den hadde destinasjon 'P08' så det stemmer ihvertfall. Da mistenker jeg høgging. Kan ikke se at det er verksted der ihvertfall.
 
LN-TUM och LN-RRB har båda flugit till Vilnius den här veckan och ännu inte kommit tillbaka. (SK9126 3/10 och SK9126 5/10).

Utfasning? Avställning? Check?
 
De går dit for regulære checks, men siden de sender to er muligens den ene på vei ut .. ?
 
Back
Top