SAS og utfasingen av 737-700

Litt vemodig å se, LN-RRN siste tur HAU-OSL SK319 25. feb 2019.
SE-RJT siste tur BOO-OSL SK4113 17. des 2019.
SE-RJU siste tur SVG-OSL SK4032 25. mar 2019.

Lurer på om jeg har flydd alle 737-maskinene hos SK gitt, får vel følge med på det ettersom de fases ut.

Samtidig så er det jo i praksis ikke så mye annerledes enn når man panter en ølboks.

Hilsen Den Sjelløse Kynikeren

Igår så jeg en SAS maskin på Arlanda, med kun et lite hvitt merke i halen. Så ut til å være LN-. Den var parkert ved siden av en snodig Norwegianmaskin. Den siden som jeg kunne se, hadde blå motor, samme blåfarge som SAS, det var litt tidlig på dagen, så jeg hadde ikke inntatt noe ennå, men jeg begynner å lure på om det kan være tilfelle.

SAS 737 700 osl/bgr

Ser en SAS maskin i øyeblikket på vei ut i atlanteren fra osl til bangor i maine. Noe sjelden kanskje. Er maskinen på vei til nye eiere ?

Ble levert fra Lasham i 2013 og gikk dit nå. Er nok tilbakelevering til GECAS etter omtrent nøyaktig 8 år, tipper jeg ...

Last edited:
Fikk meg en tur fra ARN-OSL med LN-TUJ den 21. juli. Fin maskin med wifi og det hele. Hvor lenge har den vært hos SAS og hvor lenge blir den?

Sent from my iPhone using Tapatalk

LN-TUJ er ex Braathens, den ble overtatt da SAS overtok Braathens i 2001. Forskjellige kilder sier litt forskjellige ting, men det ser ut til at 737 forsvinner fra SAS enten høsten 2022 eller ved årsskiftet 2022/23.

Godt å få en tur med de gamle blå setene til SAS. Trodde de var borte, men neida. En 700 uten winglets tok meg greit til Molde nå torsdag 19.aug. Fikk ikke med med meg reg nr. Men det er vel små muligheter til å treffe på den på nytt.

Vad gäller övriga GECAS-maskiner?
Även RER, RET, REU och REX borde väl ha den gamla, klassiska inredningen?

RJX däremot, med sin nya målning, ska enligt Norspotter även ha ny inredning.

Back