SAS og Stabburet med morsom kampanje

SAS ønsker å fremstå som et selskap for forretningsfolket, og har profilert seg høyt på dette i mange år. Profilen de skaper med grandiosaen, er at grandisen har en helt særegen profil, som er så langt fra "forretningsmannen på reise" som det går ann å komme.

SAS ønsker å selge flybilletter. Å bare profilere eg overfor en kundegruppe er idioti. Dessuten er det ikke alle bisinesser som spiser frokost, lunch og middag på Bagatelle heller ...

LCC'ene har ikke monopol på privatmarkedet. Leisuremarkedet er pålegget på brødskiva, og en god kampanje kan gi både røkelaks og en liten persillekvast istedet for tørr gulost .. ;)

Ja du har kanskje rett. Det er muligens overvurdert dette med profilering og image. Ikke vet jeg... Kanskje det ikke er så ille å ikke ha noen klar profil i det hele tatt, (slik mange her sier de oppfatter SAS).

Jeg synes det er morro at SAS har kommet på banen igjen, for det har de jammen gjort. Det skal de ha ros for. Så får vi bare håpe at det blir bra med ekstra salg av flyreiser til folk som i utgangspunktet ikke skulle ha reist med fly, eller skulle ha reist med et annet selskap. Stå på!

Da var første pakke med Grandiosa i fryseren! Gleder meg til å booke enda en flybillett hos SAS!

Fra den ene kilden:
http://www.stabburet.no/eway/default.aspx?pid=226&trg=Content_4657&Main_4751=4789:0:10,1916:1:0:0:::0:0&Maincontent_4789=4657:0:10,1138:1:0:0:::0:0&Content_4657=4643:47097::1:4660:2:::0:0&kwid=10,1138

Det var noen som nevnte at Grandis er forbudt hvor han/hun bor. Anbefaler å flytte fra Iran til Norge snarest ;) Jeg spiste grandis før, og da jeg var hjemme på sensommerferie i september så må jeg innrømme at grandissen ikke var så god som den en gang virket.

USA og kuponger
At dette minner litt om det amerikanske kupong-styret (som noen nevnte ovenfor) må jeg si meg litt enig i. At USA er vårt forbilde vil jeg ikke nødvendigvis være enig i. Norge henger langt foran på mye rart. Finnes det én norsk bank som ikke har IBAN/og de ulike greiene der for overførsel av penger? Finnes det én amerikansk bank som ikke har det? Nei det finnes MANGE. Har de bilde på baksiden av kredittkortene sine slik at de har ID på samme kort som de trenger ID for å bruke anyways? Nei. Norge henger langt foran på en rekke områder. Selv om vi hverken lager fly eller setter mann/kvinne/dyr på månen.

Så et spørsmål til en diskusjon som dukket opp:
Er det egentlig noe problem i at SAS ønsker å være både en forretningsreisendes og øknonomireisendes selskap? Er det ikke det alle selskapene er med differensiering av billettpris og regler rundt endring?

Da har også jeg vært og handlet, og sånn ser den ut :)

Men kan selvsagt si mye om Grandis. Ja, den er litt kjedelig, men som mat en gang i blant er den genial. Billig og god, og er jo nærmest for en institusjon å regne:up:

Attachments

• P1020110.jpg
    P1020110.jpg
    86.6 KB · Views: 576
  • P1020112.jpg
    P1020112.jpg
    88.6 KB · Views: 574
De burde vel kalle det bordkort og ikke boardingkort :)

Interessant at de skrev "Ingen kjøpsplikt" nede til høyre på esken, slik at folk med flyskrekk ikke slutter å spise grandis.

Det skal blir meget spennende å se hvordan denne felleskampanjen slår til.
Med 5 mill pizzaesker à 100 kr rabattkort skal det ikke mange prosent til før det blir store tall. 1% gir 50.000 bestillinger, og jeg vil tro at en god del av dette kan være ny trafikk.
Vi er i alle fall klare til å ta unne volumet !

Trodde flyselskapene sleit med overvektige passasjerer jeg... å oppfordre til ferdigpizza er vel ikke akuratt veien å gå da?:colgate::colgate:

Hehe, synes ikke teksten "Fly hvor du vil for 20.000 kr" er så veldig bra. Selvfølgelig kan man fly hvor man vil hvis man betaler 20.000 kr ;) Det er vel snakk om å vinne en reise for inntil kr 20.000... Rett skal værra rett!

Jeg tror man skal kjøpe en del grandis for å vinne noe. Har samlet sammen totalt 7 esker fra venner og familie, og på 6 av disse er København utreiseby. Pizzaene er kjøpt på tre forskjellige plasser, og alle grandiosatypene er representert.

I tillegg til skole jobber jeg også på nærbutikken..
I går fikk vi inn 7 ekser med Grandis(10 i hver), og jeg var kjapp med å legge av ett par til meg selv ;) Den første er allerede spist :D
Men den 100lappen i rabatt blir bare enda billigere for meg, da vi denne uka har Grandis på tilbud. Nice! :cool:

Trodde flyselskapene sleit med overvektige passasjerer jeg... å oppfordre til ferdigpizza er vel ikke akuratt veien å gå da?:colgate::colgate:

Grandis er faktisk ikke så veldig usunt for å være en frossenpizza. F.eks inneholder den kun 7,5% fett.

Jeg tror man skal kjøpe en del grandis for å vinne noe. Har samlet sammen totalt 7 esker fra venner og familie, og på 6 av disse er København utreiseby. Pizzaene er kjøpt på tre forskjellige plasser, og alle grandiosatypene er representert.

Den jeg har spist var det København-Aberdeen i

Selv fikk jeg København-Gdansk, men hva er poenget med denne delen av kampanjen? Man må få fire sammenhengende strekninger, som går innom en norsk by? Og så vinner man denne strekningen?

For min del er det hundrelappen som teller!

Se ellers http://grandiosa-sas.no/.

Da er kampanjen i gang, og for de som går inn vil dere kunne se en stor nyhet i online.booking funksjonalitet.
I bookingdialogen som vi kaller "Dynamic Discount" vises den opprinnelige prisen med litt svakere tekst og en skråstrek over, mens rabattprisen er tydeliggjort.
På dette viset kan du som kunde direkte se hvor mye rabatt man virkelig får.
WIAS er underleverandør av selve kampanjen, og salget er allerede godt i gang !

Spenstig, men for meg blir dette litt som om Acta skulle søke etter konsulenter gjennom helsider i Klassekampen.

Grandiosa er et elsket og hellig produkt i Norge, men jeg synes ikke helt det faller sammen med den målgruppen SAS burde rette sin innsats mot!

Sikkert mange som vil hoppe på dette, men jeg ser ikke helt hvordan dette kan føre betalingsviljen opp for et selskap som mer enn noe annet, må få forbrukerene til å innse at det er en god investering å betale de lille ekstra for å fly med SAS!

Last edited:
Spenstig, men for meg blir dette litt som om Acta skulle søke etter konsulenter gjennom helsider i Klassekampen.

Grandiosa er et elsket og hellig produkt i Norge, men jeg synes ikke helt det faller sammen med den målgruppen SAS burde rette sin innsats mot!

Sikkert mange som vil hoppe på dette, men jeg ser ikke helt hvordan dette kan føre betalingsviljen opp for et selskap som mer enn noe annet, må få forbrukerene til å innse at det er en god investering å betale de lille ekstra for å fly med SAS!

Kanskje det er en form for investering i en fremtidig målgruppe, nemlig forretningsreisende? SAS gir jo for eksempel ikke Løvemat til barna bare for å være snille heller...

Kanskje det er en form for investering i en fremtidig målgruppe, nemlig forretningsreisende? SAS gir jo for eksempel ikke Løvemat til barna bare for å være snille heller...

Så lenge SAS ikke får frem de virkelige fordelene ved å benytte selskapet, er jeg redd de ferreste av disse nye reisende klarer å differensiere produktet mot Norwegian. De aller fleste som reiser med fly, har minimalt med kunnskap om hva som skiller de to.

Det er jo det som burde være hovedmålet her!

Back