• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SAS og skreddersydd reklame

Dash

ScanFlyer Gold
Når jeg får tilbudsmail fra Widerøe så er som oftest mailen targeted. Dvs. jeg får som oftest kun tilbud med avreise fra KRS. (Og det er der jeg har bostedsadresse, selv om jeg studerer i Oslo.) Ofte er der også tilbud for ungdomsbilletter. (Som jeg kan bruke i 3 mnd til :colgate:) Noen ganger får jeg tilbud om 2-for-1 billetter fra KRS til CPH eller tilbud på flybilletter så jeg kan se Start spille bortekamper. Utvider Widerøe frekvensen får jeg mail, ny rute får jeg mail osv. Og de forteller meg hvor enkelt det er å gjøre transfer i BGO/SVG/CPH når jeg reiser fra KRS.

Men når jeg får mail fra SAS, så er det ALDRI listet tilbud fra KRS. Har ikke hørt noe om den nye ruta fra KRS til SPU som ble offentliggjort for litt siden. I fjor vinter ble KRS-ALC utvidet til helårs uten at det kom noe mail om det. Kan nevne at jeg hadde brukt ruten tidligere samme året, og burde absolutt vært targeted for en slik mail.

Er det flere enn meg som opplever det slik at mailene de får fra SAS ofte er irrelevante?

Sukk

Last edited:
Litt OT, men må vel si at denne som ramlet ned i postkassen i dag er både personlig og "skreddersydd" :p

Attachments

• sasreklame.jpg
    sasreklame.jpg
    76.3 KB · Views: 810
Det kommer vel, de har jo nettopp lært seg personlig reklame per post

utedyse8.jpg

Når jeg får tilbudsmail fra Widerøe så er som oftest mailen targeted. Dvs. jeg får som oftest kun tilbud med avreise fra KRS. (Og det er der jeg har bostedsadresse, selv om jeg studerer i Oslo.) Ofte er der også tilbud for ungdomsbilletter. (Som jeg kan bruke i 3 mnd til :colgate:) Noen ganger får jeg tilbud om 2-for-1 billetter fra KRS til CPH eller tilbud på flybilletter så jeg kan se Start spille bortekamper. Utvider Widerøe frekvensen får jeg mail, ny rute får jeg mail osv. Og de forteller meg hvor enkelt det er å gjøre transfer i BGO/SVG/CPH når jeg reiser fra KRS.

Men når jeg får mail fra SAS, så er det ALDRI listet tilbud fra KRS. Har ikke hørt noe om den nye ruta fra KRS til SPU som ble offentliggjort for litt siden. I fjor vinter ble KRS-ALC utvidet til helårs uten at det kom noe mail om det. Kan nevne at jeg hadde brukt ruten tidligere samme året, og burde absolutt vært targeted for en slik mail.

Er det flere enn meg som opplever det slik at mailene de får fra SAS ofte er irrelevante?

Sukk

Det kommer, det kommer. Der sker mange ting på det kommercielle område og målrettet reklame er et af dem. Og endnu bedre hvis du er EB kunde :)

Når jeg får brev med SAS logo på med midt navn, så tror jeg det er enten julegave, oppsigelse, lønnsforhøyelse eller bonus, men stort sett er det et masse-utsendt brev som takker for innsatsen gjennom et utfordrende år...

Ellers burde SAS generelt bli flinkere til å fremheve tilbud på gjennomgående reiser, ikke bare ut fra f.eks. OSL.

Tok et e-post-søk på SAS, og fant en mail fra 3. sept. med priseksempel TRD-EWR t/r. Ellers er de fleste mailene fra SAS veldig generelle: "Norge fra 399-", "USA fra 3799,-" "Se alle fordelene med SAS Plus", "25% poengrabatt til Shanghai" osv.

Veldig enig, hadde vært storartet om de kunne sendt mailer med tilbud fra "hjem-flyplassen". Håper det kommer i nær fremtid.

http://www.mynewsdesk.com/no/sas-in...ransjen-daarligst-paa-kundeorientering-939792

En ny undersøkelse gjennomført av SAS Institute viser at kunder forventer at bedrifter kjenner deres individuelle preferanser og behov. Reiselivskunder er imidlertid den kundegruppen som er minst fornøyd med kundekommunikasjonen.
-----
Det at reiselivsnæringen ikke forstår kundene sine godt nok er ganske oppsiktsvekkende. Tenk så mye
kundedata disse aktørene sitter på», sier salgsdirektør Stig Sjursen i SAS
Institute.

Så enig, så enig. Skulle jo tro flyselskapene hadde bøttevis med info om hver enkelt pax. Spesielt SAS med sitt bonusprogram.....

Så enig, så enig. Skulle jo tro flyselskapene hadde bøttevis med info om hver enkelt pax. Spesielt SAS med sitt bonusprogram.....

Nå har reiselivsbransjen den kundemassen som har størst sprik i forventninger og hensikt med produktet de ønsker. Samtidig så er det særlig i flybransjen, en kostnadstung bransje og liten rom for individuelle tilpasninger. Dessuten så er informasjon om f.eks. Eurobonus-kunder godt beskyttet av personvernlovgivning, så i det store og hele det eneste man vet om kunden er navn, statusnivå og klassen på billetten.

http://www.mynewsdesk.com/no/sas-in...ransjen-daarligst-paa-kundeorientering-939792

Det er ikke "bare bare". Datatilsynet har vært kritiske til måten bla. Coop har brukt kundeinformasjon på. Det kreves tydelig info om at informasjon samles inn og muligheter for å reservere seg mot slik innsamling.

Men at det ligger store muligheter her, det er jeg enig i.

Litt OT, men må vel si at denne som ramlet ned i postkassen i dag er både personlig og "skreddersydd" :p

Eg mottok også personlig brev frå Sas... Samboeren også. Men det var igrunn lite personlig, det var ein salgsannonse for Plus-konseptet. Må sei eg savner gode tilbud retta mot andre enn dei som flyr ut frå Oslo. Verken når eg har vore busett i Bergen, Trondheim eller Stavanger, har eg fått tilbud som i nevneverdig grad kan samanliknast med dei som sends ut med utreise frå Oslo. Så dersom innsamling av data ift, utereise/heimebase skjer i samtykke med datatilsynet, håper eg på meir målretta tilbod også.

Back