Stått noen år langs gjerdet på Flesland. Sett mange veldig tidlige løft fra småmaskiner, militært, lett lastete fly med mer. I den forbindelse lurer jeg på om pilotene letter med en gang de kan.
Har det eventuelt noe med sikkerheten å gjøre, at de velger å ta av så snart det er mulig ?
Ser jo feks jagerfly som glir 4-5 meter over hele rullebanen for så å gå rett opp mot slutten.
Fra en flyspotter sitt ståsted er det av og til ganske frustrerende når du ser det du ønsker foto av høyt oppe i luften og du får bare bilder av undersiden av maskinen.
Hadde ikke gjort noe for fotografene om de får litt mer fart på bakken før de letter så får vi gjerne litt bedre bilder av flyene
Har det eventuelt noe med sikkerheten å gjøre, at de velger å ta av så snart det er mulig ?
Ser jo feks jagerfly som glir 4-5 meter over hele rullebanen for så å gå rett opp mot slutten.
Fra en flyspotter sitt ståsted er det av og til ganske frustrerende når du ser det du ønsker foto av høyt oppe i luften og du får bare bilder av undersiden av maskinen.
Hadde ikke gjort noe for fotografene om de får litt mer fart på bakken før de letter så får vi gjerne litt bedre bilder av flyene