Re: SAS og eierskiftet - rutetråden
Möjligt att Berlin är mer turism än business men det är en stor stad (Berlin-Brandenburg har 6 miljoner) med en del tech, huvudstad och annat internationellt så det är nog lite business också…
Angående HAM så har jag kanske fel i point to point och feed men det är trots allt ett område med 5 miljoner. CPH har mer trafik på KEF… jag har svårt att tro att SAS inte hållit sig tillbaka på de två städerna pga av alliansen.
Jag vet att i båda städerna har man uttryckt ett missnöje mot Lufthansa att de inte bedriver någon LH från de städerna. Möjligt att SAS/CPH inte helt kan konkurrera med LH och FRA/MUC men det borde finnas en nisch och ju bättre SAS/CPH produkten blir desto mer trafik kanske man kan ta. Läste någonstans att AFKLM såg SAS/CPH som deras tredje hub för den norra ”flanken”
Möjligt att Berlin är mer turism än business men det är en stor stad (Berlin-Brandenburg har 6 miljoner) med en del tech, huvudstad och annat internationellt så det är nog lite business också…
Angående HAM så har jag kanske fel i point to point och feed men det är trots allt ett område med 5 miljoner. CPH har mer trafik på KEF… jag har svårt att tro att SAS inte hållit sig tillbaka på de två städerna pga av alliansen.
Jag vet att i båda städerna har man uttryckt ett missnöje mot Lufthansa att de inte bedriver någon LH från de städerna. Möjligt att SAS/CPH inte helt kan konkurrera med LH och FRA/MUC men det borde finnas en nisch och ju bättre SAS/CPH produkten blir desto mer trafik kanske man kan ta. Läste någonstans att AFKLM såg SAS/CPH som deras tredje hub för den norra ”flanken”
Last edited: