PeopleExpress
ScanFlyer Blue
Har SAS chartret en B767 fra Omni Air....kommer den til erstattning for den andre A340 maskinen de skulle lease? Eller er dette en engangs charter?
Klarer 767 CPH-SFO da?
Høres mere naturlig ut å bruke den på east coast
Som nevnt over: Den skal brukes på SK901/902 som er CPH-EWR og tilbake.
Men uansett så fløy vel SK til SEA med 767 i sin tid også?
De kaller det bare SAS Plus så er alt å skjønneste orden :lol:I følge Omni Air sine sider er maskinene deres all economy. Spennende å se hva som skjer med min booking i C på 901 i august...
Flyet har normalt 278 sæder i en ren economy class-konfiguration. Men i SAS-regi bliver det indrettet med 24 business class-sæder og 222 sæder på SAS’ nye Go-klasse
Når er denne operativ? Har SK901 den 26juni, er vel ingen fare for 767 da antar jeg?
http://www.check-in.dk/newselement.cfm?nNewsArticleID=78031Første flyvning gennemføres på fredag fra København til New York som SK901 og flyet vil frem til 17. august flyve fast på den rute som SK901/902 hver torsdag og fredag. Resten af ugen vil det stå stand-by i Københavns Lufthavn til at blive indsat på primært de kortere langdistanceruter til USA’s østkyst, hvis et af SAS’ egne 11 Airbus-langdistancefly får problemer.
Har SAS chartret en B767 fra Omni Air....kommer den til erstattning for den andre A340 maskinen de skulle lease? Eller er dette en engangs charter?
Er det tungt vedlikehold på en A333 eller A343 som gjør at SAS må leie inn en B767 i sommer? Skulle de ikke få en ekstra 343 som reserve også?
Den 767 i all economy blir vel i grunn en dårlig erstatning for A333. Noen som vet om det er underholdningsystem på omni 767?
http://www.check-in.dk/newselement.cfm?nNewsArticleID=78031For at undgå at komme i samme situation i år, indgik SAS tidligere på året en aftale om at leje et Airbus A340-fly på en flerårig aftale. Flyet har en fortid hos sydamerikanske LAN, men ejes egentlig af Air Canada. SAS-aftalen er dog indgået med Airbus, der køber flyet fra Air Canada.
De tre parter er uenige om vilkårene for SAS-aftalen og overdragelsen af flyet. Det betyder, at de ikke kan overholde aftalen om leveringstidspunkt til SAS. Oprindeligt var det meningen, at SAS skulle have modtaget flyet omkring 1. juni i år. Men nu forventes flyet først at ankomme til København i slutningen af juli. Flyet er allerede nu ved at blive malet i SAS’ farver. Men forude venter også arbejdet med en række tekniske forhold og indretningen af kabinen i SAS-farver inden flyet kan sættes i drift. Derfor forventer SAS nu, at maskinen først kan sættes i drift i oktober i år.
Ahh, se der ja. Takk for info. Da blir det vanlig SAS metall på meg![]()
Står jo i teksten din at den skal fly torsdag og fredag, hvor min dep fra CPH er på en onsdag den 26juni?