SAS med wetlease av OMNI 767 i sommer

Ringte SAS for å forhøre meg litt nærmere da jeg har en booking i C på en av disse flightene i august. En hyggelig dame på callsenteret kunne (etter endel frem og tilbake) informere om at servicekonsept naturlig nok blir det samme og at SAS skal ha 2 fra eget cabin crew ombord. Når det gjelder setene i business skal disse være i skinn, ha IFE men "does not recline all the way back". Vurderer å booke om, selv om det jo også kan være interessant med noe utenom det vanlige.

I følge denne tråden er det heller ikke underholdningssystem ombord :cry:

http://www.flyertalk.com/forum/sas-eurobonus/1477033-767-leased-summer.html
 
Er det slik å forstå at folk er fornøyd med denne gamle "holken"? Fikk ikke Norwegian noe kritikk for sine innleide A343/A332 da batteritrøbbel utsatte oppstarten for B787? Er da ganske "freshe" i forhold de..
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    54.8 KB · Views: 1,333
Det blir omni air på CPH-WAS-CPH 13OCT-26OCT:

11JUL13

SAS will operate SK925 and SK 926 with leased aircraft during 13OCT13-26OCT13

Omni Air International will operate SK925 CPH-WAS and SK926 WAS-CPH with a Boeing 767. Flight will operate with Omni Air International crew together with two SAS cabin attendants.

The cabin configuration differs from SAS and holds two classes only, business and economy.

Differences in service onboard OMNI Flights:

Purchase of duty free items onboard will not be possible.No buffet in GalleyChair in business class can lean 140 degrees (SAS flatbeds 170 degrees) Movie on big screens. No IFE systemNo economy extra cabinPassenger originally booked in SAS Plus will be upgraded to Business class if available. Passenger facing downgrading will be compensated at airport.

Rebooking

Passengers holding reservations on SK wet leased operated flights, issued on SK/117 documents, may involuntary rebook to other SK operated flights and dates within ticket validity. Rebooking shall be made in the same booking class or in lowest available booking class in the same service class as originally booked.Tickets must be marked with: FE INVOL DUE WETLEASE

Refund 

Refund not permitted.
 
Nogen der ved hvad man får i kompensation hvis man bliver downgraded fra Plus til Go? Evt om der er forskel på komp på vanlige og bonusbilletter?
 
Du har krav på kompensasjon etter EU-regler (75% av billettprisen), men SAS vil i første omgang prøve seg med følgende kompensasjon:

Downgrading Compensation

Below table shows the amounts for Downgrading Compensation on Intercontinental flights and on flights more than 3500 kilometres:
ClassTravel Voucher Cash
C-M EUR 1500 EUR 750
C-Y EUR 1000 EUR 500
Y-M EUR 800 EUR 400
 
Du har krav på kompensasjon etter EU-regler (75% av billettprisen), men SAS vil i første omgang prøve seg med følgende kompensasjon:

Downgrading Compensation

Below table shows the amounts for Downgrading Compensation on Intercontinental flights and on flights more than 3500 kilometres:
ClassTravel Voucher Cash
C-M EUR 1500 EUR 750
C-Y EUR 1000 EUR 500
Y-M EUR 800 EUR 400

Ok - tak. Egentlig helt ok komp i cash, men hvordan vil man i givet fald prissætte 75% af en awardticket og vil cash komp blive tilbudt pax på awardtix?

Vi er f.eks. booket med Amex-voucher med 50% rabat og hvis man bare bliver kompenseret i point (75% af 80.000/2 = 30.000) så ville jeg nok blive ret så skuffet.

Vi er først booket til IAD 30/10 heldigvis, så kommer pt ikke til at ramme os, men med SAS langrute flådeplanlægning, så er det jo set at ting ikke altid går som planlagt ;)
 
I følge de som vet noe ble det de fleste med Y+ billetter på sommerens OMNI avganger oppgradert til C....så sjansen er vel stor for at det samme skjer i oktober
 
Man justerer salgskapasiteten deretter, og det er neppe noen flighter i oktober som har så mange booket i C og Plus allerede nå. Men det blir fort relevant når SAS må sette inn Omni på kort varsel.
 
I følge de som vet noe ble det de fleste med Y+ billetter på sommerens OMNI avganger oppgradert til C....så sjansen er vel stor for at det samme skjer i oktober

Regner nu heller ikke med at det skulle blive noget problem for os, men blev lidt nysgerrig på prosedurer og kompensationsniveau i sådanne tilfælde - specielt på awardtix :)
 
SAS operated by OMNI AIR?

Har en flight IAD-CPH i oktober med SAS i C. Ser nå at denne skal flys av charterselskapet Omni Air. Business ser mest ut som amerikansk domestic first, ikke fornøyd i det hele tatt! Lurer på om jeg skal ringe SAS og kreve ombooking......
 
Re: SAS operated by OMIN AIR?

Har en flight IAD-CPH i oktober med SAS i C. Ser nå at denne skal flys av charterselskapet Omni Air. Business ser mest ut som amerikansk domestic first, ikke fornøyd i det hele tatt! Lurer på om jeg skal ringe SAS og kreve ombooking......

Ja.... hva skal du gjøre? La oss vite hva du bestemmer deg for. Kan nesten ikke vente.. ;)
 
Re: SAS operated by OMIN AIR?

En C billett er vel uansett flexibel så det burde vel ikke by på problemer å kreve dette
 
Re: SAS operated by OMIN AIR?

SAS laveste businesspriser i Z-cl er det penalty på, både ved kansellering og endring.

Jeg ville helt klart booket om til LH eller annen operatør hvis det lar seg gjøre.
 
Re: SAS operated by OMIN AIR?

Det har ikke vært problem tidligere i sommer og er sikkert ikke noe problem nå heller ..
 
Re: SAS operated by OMIN AIR?

SAS har flere ganger sagt at om du ønsker å booke om flighter hvor Omni opererer så kan man booke om. Dette er offentligjort på hjemmesider, og i media.
Bare å booke om dersom man ønsker det
 
Back
Top