Får man blokkert midtsete som sølv? Noen som har sjekket om det er Block i systemet?
Ingen block for EBS.
Alle kan velge sete i Go ved sjekk inn.. Neppe noen i Plus som har lyst til å sitte i midten.
Block fungerer best i Go.. Du flyr kanskje Plus?
Jeg har prøvd å forske litt på dette i det siste, sånn sett utenfra med amatørøyne. Når jeg bestiller en tur så er i utgangspunktet "alle" seter tilgjengelige. Så, to-tre dager før avgang, hvis jeg prøver å velge nytt sete er det mange seter som kommer opp som "begrenset" eller opptatte, og kan ikke velges. Når så innsjekken åpner kan jeg velge fritt igjen... Sitter på MUC nå og venter på forsinket SK2658. Fem rader med Plus! og tre ledige midtseter, men sistemann som valgte seg sete valgte ved siden av meg, og fikk tydeligvis ok for å gjøre det, så her fungerer ikke seteblokk noe særlig nei...
Skal med SK 244 og SK 4017 førstkommende lørdag. Seatblock ligger inne på begge flightene. Jeg er EBD per dags dato.
hvordan ser du det?
Jeg hadde nå fire SAS turer i helga. alle i første råd bak PLUS. På tre av fire var midtsetet ledig (det samme hos råden på andre siden). Det var etter min mening pakket fly den turen midtsetet var tatt. Et annet ressonement kan selv. være at de første rådene bak plus ikke er tilgjengelig for non-status pax og den gjennomsnittlige A Gull kunden ikke er så gira å sitte i midten, slikt at ingen velger midtplassen![]()