SAS med seteblokkering for EBG/EBD?

Sannsynligvis, beklager, ble litt utålmodig på flyet her om dagen.

Du er ikke den eneste... Slik jeg har forstått det er dette bare en plugin til Amadeus, kunne nok vært ordnet så og si på dagen (?)

Så handler vel mer om SAS ønsker å betale eller ikke, og jeg synes de bør bestemme seg for det ene eller andre snart.

Skal fly ARN-AMS, valgt meg midtgang (2C). Det er fem plasser i Plus! hvor både vindus- og midtsetet er ledig, gjett hvilke to som ble "plukket" først... Jeg kjenner at dette begynner å irritere meg GRUNDIG. Har sendt epost til SAS om dette, men tror jammen jeg sender en til...

Skal fly ARN-AMS, valgt meg midtgang (2C). Det er fem plasser i Plus! hvor både vindus- og midtsetet er ledig, gjett hvilke to som ble "plukket" først... Jeg kjenner at dette begynner å irritere meg GRUNDIG. Har sendt epost til SAS om dette, men tror jammen jeg sender en til...

HELT enig med deg!

Fløy en halvtom B738 hjem fra AMS. Vi var 5 i Plus på syv rader. Jeg satt på 2F.
Gjett hvor de to andre havnet (et eldre ektepar): på 2D og 2E. De flyttet seg ikke. Kabinbesetningen sa ingen ting til dem, så der satt jeg og koste meg...

Orket ikke ta med alle tingene jeg hadde "rigget" meg til med ved setet ut og forbi ekteparet, så sov hjem til Oslo...

Hvor lang tid er det mulig å få et ordentlig svar på dette?!

Kanskje dette er veien vi må gå. At alle hver gang de opplever dette sender inn merknad til CR.
Ja, det har blitt sendt et brev signert av mange gode kunder, men hvis alle sender klager enkeltvis i tillegg så kan jo det øke trykket.

Enig med henrikvd, min epost er sendt. Hvis SAS ikke finner å kunne gjøre noe med det "på egen hånd" så må vi kanskje ordne det slik at det blir mer pes å ikke gjøre noe med det, enn å gjøre noe med det...

Det mest effektive virkemiddelet blir vel å booke hos en konkurrent med garantert åpent midtsete, for så å sende kopi av boardingkortet til SAS ;)

Jeg fikk beskjed om at de ikke vet noe om dette...

Det synes jeg var litt arrogant svar. For det første må de jo vite noe om dette all den tid folk har skrevet mail og eller klaget på det. Videre er det mange eksempler på at dette eksisterte og fungerte tidligere

Nei dette var ikke imponerende svar fra CR & SAS

Er det ingen av de som først sendte og fikk positiv tilbakemelding som klarer å få et mer konstruktivt svar om dette?!?!

Reiste i går med reisefølge på separat booking, var helt klin umulig å velge setet på siden av meg. Jeg fikk det opp som ledig når jeg sjekket selv. Setet forble også ledig under hele turen. Strekningen var forøvrig SVG-OSL. Virket som om seteblokkeringen var tilbake som før. Er det andre som har erfart lignende nylig?

Last edited:
Reise i går med reisefølge på separat booking, var helt klin umulig å velge setet på siden av meg. Jeg fikk det opp som ledig når jeg sjekket selv. Setet forble også ledig under hele turen. Strekningen var forøvrig SVG-OSL. Virket som om seteblokkeringen var tilbake som før. Er det andre som har erfart lignende nylig?
Merket det samme da kjæresten skulle velge sete i går, og påstod at det var opptatt ved siden av meg(separate bookinger). Vi får se senere i kveld om seatblock er tilbake. Gjelder OSL-SVG.

Reise i går med reisefølge på separat booking, var helt klin umulig å velge setet på siden av meg. Jeg fikk det opp som ledig når jeg sjekket selv. Setet forble også ledig under hele turen. Strekningen var forøvrig SVG-OSL. Virket som om seteblokkeringen var tilbake som før. Er det andre som har erfart lignende nylig?

Så tilsvarende for noen dager siden. Jeg (EBG) hadde valgt 2D og for reisefølget (EBS) på forskjellig PNR var både 2E og 2F tilsynelatende opptatt. Jeg valgte et annet sete og dermed ble både 2D, 2E og 2F "frigjort". Etter at reisefølget hadde valgt 2F kunne jeg igjen velge 2D og 2E ble stående som et av få ledige midtseter under flighten.

Har også lagt merke til at de aller fleste flighter i de siste ukene har jeg fått ledig midtsete.

Dog med et unntak hvor nesten hele flyet hadde ledig midtsete og det var 9 (!!!) tomme rader i plus, mens jeg fikk noen ved siden av meg *snøft*

HELT enig med deg!

Fløy en halvtom B738 hjem fra AMS. Vi var 5 i Plus på syv rader. Jeg satt på 2F.
Gjett hvor de to andre havnet (et eldre ektepar): på 2D og 2E. De flyttet seg ikke. Kabinbesetningen sa ingen ting til dem, så der satt jeg og koste meg...

Orket ikke ta med alle tingene jeg hadde "rigget" meg til med ved setet ut og forbi ekteparet, så sov hjem til Oslo..

Du kunne ikke spurt om du kunne få flytte deg da? Null sympatipoeng;)

Merket det samme da kjæresten skulle velge sete i går, og påstod at det var opptatt ved siden av meg(separate bookinger). Vi får se senere i kveld om seatblock er tilbake. Gjelder OSL-SVG.
Confirmed: Fullt fly, ledig midtsete. ..GOD JUL! :-D

Back