SAS med Privatair 737 på CPH-EWR W15/16

Someone

Moderator
Medlem
SAS med Privatair 737 på CPH-EWR W15/16

For og ikke blande diskusjonen så lukker nå SAS SVG-IAH. Flyet fra Privatair omgjøres fra all business til 20C og 66Y og settes inn på en kveldsavgang CPH-EWR fra vinterprogrammets start med 6 ukentlige flighter

http://www.sasgroup.net/en/sas-avsl...tavanger-og-forsterker-tilbudet-til-new-york/

Avgang København alle dager kl 18:25, unntatt tirsdager. Ankomst New York (EWR) kl. 21:35.

Avgang New York kl 22:55, unntatt tirsdager. Ankomst København kl. 12:45 (dagen etter)

Spørsmålet er da hva som skjer når sommerprogrammet starter. Vil man da endre kveldsavgangen til A340 (eller A330) som planlagt eller hva skal man gjøre med flyet fra Privatair da?
 
Re: SAS med Privatair 737 på CPH-EWR W15/16

Har SAS haft aftenafgang på SAS-EWR i vinterhalvåret før? Synes normalt kun de har opereret i sommerhalvåret.
 
Re: SAS med Privatair 737 på CPH-EWR W15/16

Blir dette samme config som jeg mener LH har hatt til Midt-østen?
 
Re: SAS med Privatair 737 på CPH-EWR W15/16

Har ikke de fløyet med en større maskin? -800 versjon.

Jo, de flyr en BBJ2/-800 for LH med 32C+60Y. Den har vært brukt fra Pune i India. Direkte ned, men med fuelstop i Bucuresti på vei hjem...
 
Re: SAS med Privatair 737 på CPH-EWR W15/16

Spørsmålet er da hva som skjer når sommerprogrammet starter. Vil man da endre kveldsavgangen til A340 (eller A330) som planlagt eller hva skal man gjøre med flyet fra Privatair da?

SAS skriver, at kapaciteten i 2016 øges med 60.000 sæder på ruten. Det svarer til cirka 700 flyvninger med flyet i den nye konfiguration = cirka en daglig rundtur pr. dag.

Kan vi konkludere, at SAS i sommeren 2016 vil have tre daglige EWR-flyvninger fra CPH?

Har jeg glemt noget?
 
Re: SAS med Privatair 737 på CPH-EWR W15/16

Har jeg glemt noget?

Ja, da det virker som det fortsatt er planlagt med A340 fra slutten av mars, men svar får vi først om noen dager.

Dog skal det sies at pga kabinrekonfigurering så gikk SK901/902 i langt kortere periode og mulig med lavere frekvens sommeren 2015, slik at det selv uten denne nye avgangen om vinteren ville være en vekst i tilbudet til EWR
 
Re: SAS med Privatair 737 på CPH-EWR W15/16

Ja, da det virker som det fortsatt er planlagt med A340 fra slutten av mars, men svar får vi først om noen dager.

Dog skal det sies at pga kabinrekonfigurering så gikk SK901/902 i langt kortere periode og mulig med lavere frekvens sommeren 2015, slik at det selv uten denne nye avgangen om vinteren ville være en vekst i tilbudet til EWR

Du har ret. Men SAS skriver i hvert fald, at ruten øger med 25% i 2016.
 
Re: SAS med Privatair 737 på CPH-EWR W15/16

Skal fly 901/902 neste sommer jeg, så får satse på at småfuglen skal fly da.. :)

Kim
 
Re: SAS med Privatair 737 på CPH-EWR W15/16

Her har man muligheten til å teste ut nye markeder med lav risko .. Sett den inn på OSL/CPH-MIA til våren når 340'en overtar SK901/902. Så gjentar man 'eksperimentet' neste høst med nok en ny rute. Da får man en rimelig innkjøringsperiode til å bygge opp markedet før man setter inn 330'en.
 
Re: SAS med Privatair 737 på CPH-EWR W15/16

Her har man muligheten til å teste ut nye markeder med lav risko .. Sett den inn på OSL/CPH-MIA til våren når 340'en overtar SK901/902. Så gjentar man 'eksperimentet' neste høst med nok en ny rute. Da får man en rimelig innkjøringsperiode til å bygge opp markedet før man setter inn 330'en.
Eller alternativt OSL/CPH-BOS ;)
 
Re: SAS med Privatair 737 på CPH-EWR W15/16

For og ikke blande diskusjonen så lukker nå SAS SVG-IAH. Flyet fra Privatair omgjøres fra all business til 20C og 66Y og settes inn på en kveldsavgang CPH-EWR fra vinterprogrammets start med 6 ukentlige flighter

http://www.sasgroup.net/en/sas-avsl...tavanger-og-forsterker-tilbudet-til-new-york/



Spørsmålet er da hva som skjer når sommerprogrammet starter. Vil man da endre kveldsavgangen til A340 (eller A330) som planlagt eller hva skal man gjøre med flyet fra Privatair da?

Tror Sas prøver at se hvordan markedet reagerer på den. Tvivler dog hvordan det går, og måske bliver det fra sommer'16 en NY SK905/906 aftenafgang fra Arlanda?
 
Re: SAS med Privatair 737 på CPH-EWR W15/16

66 seter i GO. Hvordan er konfigurasjonen på disse? Etter å ha sittet i 3-3 i 7,5 timer i 737 før så frister det ikke gjentagelse!
 
Re: SAS med Privatair 737 på CPH-EWR W15/16

66 seter i GO. Hvordan er konfigurasjonen på disse? Etter å ha sittet i 3-3 i 7,5 timer i 737 før så frister det ikke gjentagelse!


Blir nok 11 rader 3-3. Er ikke så veldig mange andre måter en 737 i økonomi er konfigurert i
 
Re: SAS med Privatair 737 på CPH-EWR W15/16

Schedule her:

SK909 CPH1220 – 1515EWR 333 D
SK901 CPH1825 – 2135EWR 73W x2

SK910 EWR1730 – 0710+1CPH 333 D
SK902 EWR2255 – 1245+1CPH 73W x2
 
Re: SAS med Privatair 737 på CPH-EWR W15/16

Også cphtraveller.dk melder om at 737ern kun trolig skal brukes på SK901/902 frem til slutten av mars, slik at det kan være den da blir satt inn et annet sted i sommersesongen

http://cphtraveller.dk/nyheder/sas-opruster-fra-oktober-mellem-kobenhavn-og-new-york
På nuværende tidspunkt er det planlagt at 737 maskinen fra PrivatAir flyver på aftenruten mellem København og New York frem til slutningen af marts måned 2016. Herefter flyves aftenafgangen som hidtil planlagt med en wide-body Airbus A340 fem gange om ugen. Hvilke planer SAS har med maskinen fra PrivatAir efter marts måned 2016 er endnu ikke kendt.

Så får tiden vise hva som skjer
 
Back
Top