SAS med Privatair 737 på CPH-EWR W15/16

Re: SAS med Privatair 737 på CPH-EWR W15/16

Litt morsomt at privatair skriver at det er en BBJ2 da. Lufthansa skriver BBJ 737-800 IGW.

Litt morsomt at privatair skriver at det er en BBJ2 da. Lufthansa skriver BBJ 737-800 IGW.

Kan de bygges om i etterkant? Jeg trodde for eksempel at det var forskjeller på vingene på 738 og BBJ2.

Kan de bygges om i etterkant? Jeg trodde for eksempel at det var forskjeller på vingene på 738 og BBJ2.

Mulig, det har jeg ikke hørt om. Trodde ikke det var forskjell, kun på 700 ifht BBJ.

Vet man ikke kan legge ut passasjertall og også at SAS satt inn maskinen på EWR som en midlertidig løsning, men noen som vet hvordan ruten går? Om den går bedre en Houston.

Re: SAS skal kjøpe nye langdistansefly (8 A350 + 4 A330)

Det skal tydeligvis ha blitt for kort tid med bare julen for ombygging på HB-JJA, derfor kommer en allerede ''ombygd'' B738, som alt har 2-class ombord. Fra 29. Mars flyver HB-JJA på BOS-ruten.

Någon som vet var HB-JJA byggs om ? Lämnade CPH 20 december.

Så et interiørbilde av HB-JJA på Facebook, tatt i natt, og den er ennå ikke bygget om.

Siste jeg hørte så skal ikke HB-JJA i trafikk for SAS igjen før Boston ruten lanseres, så da har de vel bedre tid til denne ombyggingen. Den eksisterende 737-800 maskinen på SK901/902 fortsetter ut vinterprogrammet mao.

Siste jeg hørte så skal ikke HB-JJA i trafikk for SAS igjen før Boston ruten lanseres, så da har de vel bedre tid til denne ombyggingen. Den eksisterende 737-800 maskinen på SK901/902 fortsetter ut vinterprogrammet mao.

Så denne stod utenfor SAS teknisk OSL og "blomstret" sist uke. Har den ennå ikke blitt ombygget og hvorfor er den lagret på OSL?

Så denne stod utenfor SAS teknisk OSL og "blomstret" sist uke. Har den ennå ikke blitt ombygget og hvorfor er den lagret på OSL?

Den stod der for 2-3 uker siden også. Tror den har vært der siden den kom hjem fra Antarktis.

Kan det være så enkelt som at langtidsparkering er billigere på OSL enn på CPH? Og så er vel OSL en av SAS sine tekniske baser for 737, så det er vel mulig at ombyggingen vil bli gjort der også?

Kan det være så enkelt som at langtidsparkering er billigere på OSL enn på CPH? Og så er vel OSL en av SAS sine tekniske baser for 737, så det er vel mulig at ombyggingen vil bli gjort der også?

Ikke umulig at SAS skal bygge den om, og i såfall er sikkert parkeringen 'gratiis' også. Det betales nok ikke til Avinor om flyet står i et eiet hangarområde.

HB-JJA gikk fra OSL til Farnborough i går kveld, noen som kjenner grunnen?

Den stod parkert utenfor GA terminalen i går ettermiddag. Var masse folk inn og ut og full aktivitet rundt maskinen, men aner ikke åssen folk som gikk ombord da...

Den skal jo bygges om til flere seter (60 eco/30 C mener jeg det var) og så skal den settes i inn på den nye ruten til Boston.

Privatair har vel hatt HB-JJA ute på anbud/oppdrag, den har vært innom bla India før den havnet i Budapest igjen denne uken. Nå må det vel være for å få installert economy setene sine, det nærmer seg åpning av Boston ruten 26. mars.

Det er D-APBC fra PrivatAir (Germany) som skal fly frem til slutten av Mars på ruten til EWR. Om jeg ikke tar helt feil, så har de ikke skifta ut de ''gamle'' LH-setene som står i flyet i følge Privatair sine nettsider...

http://www2.privatair.com/aircraft/bbj2-lufthansa-32c-60y

Dette er traveren som gikk i går. Eneste forskjell er at LH logo på setene var byttet ut med en hvit fille. Det var SÅ skuffende å benytte dette tilbudet. Gammelt slitt, og elendig service - Hadde sete 4B som ikke virket, og fjernkontrollen var fastkilt i setet.

SAS må få ta i noe bedre enn dette samt at servicen burde justeres opp flere hakk.

Dette er traveren som gikk i går. Eneste forskjell er at LH logo på setene var byttet ut med en hvit fille. Det var SÅ skuffende å benytte dette tilbudet. Gammelt slitt, og elendig service - Hadde sete 4B som ikke virket, og fjernkontrollen var fastkilt i setet.

SAS må få ta i noe bedre enn dette samt at servicen burde justeres opp flere hakk.

Godt den snart er fortid, og den anden 737 med nyere kabine er tilbage

Back