Hypern
ScanFlyer Rusty
Re: SAS restarter København - New York JFK
Ja Østfoldbanen i dag går jo i den samme traseen som da banen ble bygget i sin tid. Det er rett og slett begredelig. Det skjer jo heldigvis en god ting nå på søndag med åpningen av Follobanen, men dette er vel en bane som stort sett er et gode for de som pendler fra Ski og områdene der. For Gøteborgstogene blir det en marginal reduksjon av reisetid. SJ kommer heldigvis med flere avganger til Stockholm, men også her har Bane Nord rota det til med ruteplanleggingen. Det første toget må avgå tidligere fra Oslo S pga et pendeltog fra Kolbotn! Men fra Lillestrøm og utover kjører toget etter ordinær rute. Hvordan de løser dette? Jo toget står stille på Strømmen i et drøyt kvarter, kjører altså hovedbanen til Lillestrøm...
Stemmer, det er vel ca. like langt til Kongens by. Flytrafikken er mest bergnet for transfer paa OSL til norsk innenriks, utenriks gaar det mer via ARN og CPH. Flytilbudet fra GOT ti lde tre hovedstedene er dog betydelig redusert sammelignet med tidligere, ikke kun p.g.a. covid. Toget til Oslo tar lenger tid og det er helt utrolig hvor lite Norge har satset paa tog ut av landet. Toget til Stockholm taar noe over tre timer, og dominerer strekningen med flere selskaper i konkurranse.
Ja Østfoldbanen i dag går jo i den samme traseen som da banen ble bygget i sin tid. Det er rett og slett begredelig. Det skjer jo heldigvis en god ting nå på søndag med åpningen av Follobanen, men dette er vel en bane som stort sett er et gode for de som pendler fra Ski og områdene der. For Gøteborgstogene blir det en marginal reduksjon av reisetid. SJ kommer heldigvis med flere avganger til Stockholm, men også her har Bane Nord rota det til med ruteplanleggingen. Det første toget må avgå tidligere fra Oslo S pga et pendeltog fra Kolbotn! Men fra Lillestrøm og utover kjører toget etter ordinær rute. Hvordan de løser dette? Jo toget står stille på Strømmen i et drøyt kvarter, kjører altså hovedbanen til Lillestrøm...