SAS med Privatair 737 på CPH-EWR W15/16

Re: SAS med Privatair 737 på CPH-EWR W15/16

På sommeren vil man kunne fylle en slik maskin 'hvor som helst'. Utfordringen ligger i å få snittinntekten høy nok til at man tjener penger.

Re: SAS starter SVG-IAH - Legges ned Oct2015

Skal HB-JJA bygges om til å ta 60 seter ? Mulig det har vært nevnt før, men eg ser det ikje.
Skylder på mine 47 år gamle øyner

Skal HB-JJA bygges om til å ta 60 seter ? Mulig det har vært nevnt før, men eg ser det ikje.
Skylder på mine 47 år gamle øyner

Stemmer, det står i en eller annen tråd...men den skal ikke "bygges om" for i jula, da blir det x antall business og x antall economy.

Minnes det var snakk om 60 Go (økonomi) seter, og resten (12?) Business...

Minnes det var snakk om 60 Go (økonomi) seter, og resten (12?) Business...

Så vidt jeg husker er det 20 business og 60 economy.
Og jeg spørger mig selv, hvor interessant det så er at rasle over
Atlanten i en 737 i den configuration?

Last edited:

Så vidt jeg husker er det 20 business og 60 economy.
Og jeg spørger mig selv, hvor interessant det så er at rasle over
Atlanten i en 737 i den configuration?

Ser ikke den helt store forskjellen. Har reist til NY en gang på "Go" og kan ikke tenke meg at det er mindre komfortabelt på en 737.

Det flyr da en hel del 757 over Atlanteren, ikke vesentlig stor forskjell vs 737.

Ser ikke den helt store forskjellen. Har reist til NY en gang på "Go" og kan ikke tenke meg at det er mindre komfortabelt på en 737.

Du har muligvis ret i, at der ikke er den store forskel på economy! Det skal lige tilføjes, at jeg er A330/340 ignorant;)! Men hvad med business class? Jeg går ud fra, at de (Privatair) beholder den nuværende type ikke-helt-flatbed sæde på business?? Du kan så spørge dig selv: Hvad ville du vælge, hvis du skulle flyve business f.eks. EWR-CPH og have frit valg mellem 737'eren og en upgraded A 330?

Du har muligvis ret i, at der ikke er den store forskel på economy! Det skal lige tilføjes, at jeg er A330/340 ignorant;)! Men hvad med business class? Jeg går ud fra, at de (Privatair) beholder den nuværende type ikke-helt-flatbed sæde på business?? Du kan så spørge dig selv: Hvad ville du vælge, hvis du skulle flyve business f.eks. EWR-CPH og have frit valg mellem 737'eren og en upgraded A 330?

Det er ikke helt, men nesten litt irrelevant. Poenget er og forbedre det totale tilbudet ved og kunne tilby en kveldsavgang som kompliment til formiddagsavgangen fra CPH. Selvsagt ville det ideelle vært og ha den nye business class'en,en da må du heller ta formiddagsflyet.
Det er jo heller ikke så mange seter som må fylles og ser man utenom diverse flyforum så er de som sjekker flytypen som står oppført når de bestiller i sterkt mindretall

Selv sov jeg mye bedre i BBJ'en enn i 330'en ...

Selv sov jeg mye bedre i BBJ'en enn i 330'en ...

Jeg sier meg helt enig. Jeg opplevde også disse setene som mer komfortable å sove i enn flatbeds. Flatbeds er i mine øyne totalt overvurdert og opptar unødvendig mye plass i kabinen slik at det totale antall seter blir betraktelig redusert.

Re: SAS skal kjøpe nye langdistansefly (8 A350 + 4 A330)

Ifølge Sas's hjemmeside er B737-700 fra Privatair på SK901/902 udskiftet med en normal 737-800. Nogle som ved hvorfor, og er der tale om en fejl?

Ifølge Sas's hjemmeside er B737-700 fra Privatair på SK901/902 udskiftet med en normal 737-800. Nogle som ved hvorfor, og er der tale om en fejl?
B738 ersätter under tiden den andra byggs om (från helbusiness till 20 business och 66 plus).

Ifølge SAS's hjemmeside er B737-700 fra Privatair på SK901/902 udskiftet med en normal 737-800. Nogle som ved hvorfor, og er der tale om en fejl?

Det skal tydeligvis ha blitt for kort tid med bare julen for ombygging på HB-JJA, derfor kommer en allerede ''ombygd'' B738, som alt har 2-class ombord. Fra 29. Mars flyver HB-JJA på BOS-ruten.

Privatair 737-800?

Det er D-APBC fra PrivatAir (Germany) som skal fly frem til slutten av Mars på ruten til EWR. Om jeg ikke tar helt feil, så har de ikke skifta ut de ''gamle'' LH-setene som står i flyet i følge Privatair sine nettsider...

BBJ2_LH_32C_60Y_Interior_02_BusinessClass_0.jpg

BBJ2_LH_32C_60Y_Interior_10_EconomyClass_0.jpg

B737_BBJ2_LH32-60_floorplan_0.png
http://www2.privatair.com/aircraft/bbj2-lufthansa-32c-60y

Da er det en BBJ2, og ingen 737-800, noe som virker mye mer realistisk.

Da er det en BBJ2, og ingen 737-800, noe som virker mye mer realistisk.

SAS booking bruker betegnelsen Private Air 737-800, og med kun GO og Business, så det er jo likevel en 737-800.

Back