SAS med ordre på 30 A320neo

Re: SAS med ordre på 30 A320neo (+11 opsjoner)

Husk at mesteparten av dette spillet foregår langt bak i kulissene og for det meste kun dukker opp når de 'må' offentliggjøre det.
 
Re: SAS med ordre på 30 A320neo (+11 opsjoner)

Check-in.dk skriver følgende:
''Ifølge SAS forbliver afstanden til sædet foran dog den samme. Den ekstra plads hentes i stedet ved at flyets toiletter og køkkenet placeres mere pladseffektivt end på selskabets nuværende A320-flåde.''

Da er de denne løsningen de hinter til - http://www.airbus.com/presscentre/p...e-flex-cabin-option-with-tam-airlines-order/#
 

Attachments

  • 800x600_1341918177_A320_cabin_Space-Flex_PRM_mode.jpg
    800x600_1341918177_A320_cabin_Space-Flex_PRM_mode.jpg
    40.5 KB · Views: 2,752
  • 800x600_1341918289_A320_cabin_Space-Flex.jpg
    800x600_1341918289_A320_cabin_Space-Flex.jpg
    41.2 KB · Views: 2,783
  • spaceflex_front_module_.jpg
    spaceflex_front_module_.jpg
    79.7 KB · Views: 2,777
Re: SAS med ordre på 30 A320neo (+11 opsjoner)

I følge kvartalspresentasjonen deres er det inngått en intensjonsavtale om sale-leaseback på de første 7 planlagte maskinene, hvilket er mer eller mindre som forventet
 
Re: SAS med ordre på 30 A320neo (+11 opsjoner)

Ser ut som første til SAS er planlagt som MSN7236, med forbehold om endringer. Planlagt montert i Hamburg

MSN 7236 till Air Asia. Nytt förslag MSN 7277 och 7290 första till SAS enl planespotters.net!
 
Re: SAS med ordre på 30 A320neo (+11 opsjoner)

MSN 7236 till Air Asia. Nytt förslag MSN 7277 och 7290 första till SAS enl planespotters.net!

MSN 7290 blir LN-RKM och MSN 7277 blir LN-RKL enl planespotters.net. Gissar att 7290 då blir första leverans till SAS?
 
Re: SAS med ordre på 30 A320neo (+11 opsjoner)

Selv om det egentlig ikke spiller noen som helst rolle, så hadde det vært mest elegant at de startet på en ny registreringsserie, så første ble LN-RxA, og ikke begynn emidt i LN-RGx serien.
 
Re: SAS med ordre på 30 A320neo (+11 opsjoner)

Nå ser det ut til at den tredje og fjerde også har fått c/n;
7277 - LN-RGM
7290-LN-RGL
7341-LN-RGN
7352-LN-RGO
 
Re: SAS med ordre på 30 A320neo

Hvor har de tenkt å bruke disse hen? Skal en del av det gamle rimmelrammelet av 737 byttes ut?
Eller er det nye ruter å markeder som er greia?

Er vel også ganske ok rekkevidde på disse?

Blir alle levert med 174 seter i kun economy?
 
Re: SAS med ordre på 30 A320neo

Hvor har de tenkt å bruke disse hen? Skal en del av det gamle rimmelrammelet av 737 byttes ut?
Eller er det nye ruter å markeder som er greia?

Er vel også ganske ok rekkevidde på disse?

Blir alle levert med 174 seter i kun economy?

Alt det du spør om står i tråden ...

Men Arlanda skal bli første A320neo base, i første omgang er det kapasitetsøkning, men når det kommer flere av de 30 A320neo på bestilling vil nok en del av B737 maskinene leveres tilbake, blant annet på grunn av leasingkontarkter som naturlig er ferdig. Mener å huske at SAS sine to A320 med SE-reg skal leveres tilbake.
 
Re: SAS med ordre på 30 A320neo

Alt det du spør om står i tråden ...

Men Arlanda skal bli første A320neo base, i første omgang er det kapasitetsøkning, men når det kommer flere av de 30 A320neo på bestilling vil nok en del av B737 maskinene leveres tilbake, blant annet på grunn av leasingkontarkter som naturlig er ferdig. Mener å huske at SAS sine to A320 med SE-reg skal leveres tilbake.

SAS's to A320 med SE reg skal ikke leveres tilbage men sælges da SAS ejer disse 100 % og ikke leasing som mange andre fly. Spanair leasede i sin tid disse to fly + 3 MD80 fly fra sas, men som blev leverer tilbage efter konkursen
 
Re: SAS med ordre på 30 A320neo

SAS's to A320 med SE reg skal ikke leveres tilbage men sælges da SAS ejer disse 100 % og ikke leasing som mange andre fly. Spanair leasede i sin tid disse to fly + 3 MD80 fly fra sas, men som blev leverer tilbage efter konkursen

Det var slik det var ja ;) Nå skal det sies at Planespotters ofte er raskt ute med å skrive info før det er bekreftet, blant annet skreiv de at de to første skulle få OY-reg først... No war Tjab ;)
 
Re: SAS med ordre på 30 A320neo

Info:

C/n 1183 SE-RJE officiellt registrerad 24 februari 2012 på CAL Kumiai , Osaka , officiellt 31 oktober 2013 på Merx Aviation Ireland 2 Ltd. , Dublin

C/n 1383 SE-RJF officiellt registrerad 24 februari 2012 på Chishima Real Estate Co. Ltd. , officiellt 31 oktober 2013 på Merx Aviation Ireland 2 Ltd. , Dublin

Båda hela tiden med SAS Sverige som operatör.
 
Back
Top