• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Boeing Wall Street Journal: Boeing has started working on a 737 MAX Replacement

dc-8-63

Finn Erik Edvardsen
«Boeing is planning a new single-aisle airplane that would succeed the 737 MAX, according to people familiar with the matter, a long-term bid to recover business lost to rival Airbus during its series of safety and quality problems.

Earlier this year, Chief Executive Kelly Ortberg met with officials from Rolls-Royce Holdings in the U.K., two of the people said, where they discussed a new engine for the aircraft. Ortberg appointed a new senior product chief in Boeing’s commercial plane business, whose prior role was developing a new type of aircraft.

Boeing has also been designing the flight deck of a new narrow-body aircraft, according to a person familiar with the plans.

This new aircraft is in early-stage development and plans are still taking shape, some of the people said.

Boeing’s plans represent a shift for the company, which had put some new aircraft development work on the back burner while it navigated multiple challenges. They are also a sign that the company is betting that a cutting-edge plane design could power its business for the next few decades.
»

Kilde Wall Street Journal….
 
757Max? Spøk til side…hyggelig å lese at det endelig skjer noe her. Men 737Max kommer vel til å bli bestilti bøtter og spann lenge ennå.
 
Tja, mye tyder på at man ikke akkurat skal holde pusten her.... Snakker vi 2040?



Boeing hasn't publicly put any dates on entries into service of its new airplanes, whatever these may be. But internally, Boeing is of the belief that its 737 replacement won't enter service before 2040.
 
Innen den tid har dagens MAX rukket å bli Classic MAX. Douglas brukte vel grovt regnet fem år på utvikle DC8 i sin tid.
 
Back
Top