Har SAS A320NEO samme SpaceFlex-opplegg som Lufthansa, med to doer og et trangt galley på bakerste vegg eller har de tradisjonell layout? SAS vil vel bruke A320NEO på charter og lange flyvninger også (Gran Can osv)?
Det skyldes at man normalt ikke vil ha mer enn ett fly levert om gangen. Det er en god del arbeid med innfasing av et nytt fly, ikke minst på papirsiden, så derfor er det ikke praktisk å ta flere på en gang. Og siden det er mange andre som også bestiller fly, allokerer man linjenumre etter leveringstidspunkt.
Aha! Det er altså såpass mye jobb at den gjengen som tar over ett fly ikke kan/burde legge til litt ekstra bemanning for å kunne ta to-tre samtidig?
Dette planlegges ofte år i forveien og man faser gjerne fly ut også. De skal ha crew klare og ruter å fly. Mye som henger sammen og både praktisk og økonomisk er det ikke særlig gunstig å få fly altfor tett.
Loadsheet fra en av SAS sine NEO flighter ARN-CPH. Relativt hygge drivstofforbruk
Loadsheet fra en av SAS sine NEO flighter ARN-CPH. Relativt hygge drivstofforbruk
Den var veldig lett og da.
Synes den var tung jeg, 56t er jo typisk ZFW i 738 med 90% belegg, hvis jeg husker riktig.
SAS har sikret finansiering av fem Airbus A320neo gjennom salg og leasebackavtale med Jackson Square Aviation. Det betyr at SAS ved leveranse av de nye flyene selger dem til Jackson Square Aviation for så å lease dem tilbake over en lengre periode.
I følge planespotters.net så er nr. 5 og 6 A320neo til SAS, c/n 7489 og 7499. Vil tro disse blir LN-RGP og -RGQ.
Kommer SAS basera några Airbus A320 NEO på OSL?
De första 3 maskinerna har ARN som hemmabas.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.