Ser ut som veldig likt oppsett som Lufthansa, men med 3 seter der LH har wt ekstra toalett - rad 27/28
https://www.aerolopa.com/lh-32q
Ble omtrentlig riktig, vedlagt fra KLM appen.
Ser ut som veldig likt oppsett som Lufthansa, men med 3 seter der LH har wt ekstra toalett - rad 27/28
https://www.aerolopa.com/lh-32q
KLM Royal Dutch Airlines in last week's schedule update revised planned Airbus A321neo service entry, as the airline now schedules inaugural flight on 16SEP24, instead of 26AUG24.
Hvordan blir fordelingen egentlig? Det er stadig 100 maskiner + 60 oppsjoner fordelt på A320/A321?
Er det åpnet opp for A320neo til KLM eller det fortsatt kun A321neo som har blitt nevnt?
Første flight for den første 321neo-en i dag (med forbehold om feil). Lurer på om det er ULD-maskin eller bulk. Alle andre short- og medium haul maskinene til KLM er jo bulk, men 321 er stor til å ha bagger løst da.
Over hode ikke noe problem med bulk på A321 det har vært slik fra dag 1, løses med inndeling av lasterom med nett.
At det er nett er jo selvsagt, men jeg har lastet mange fly i mitt liv, og jeg kan skrive under på at en stappa full A321 bulk tar tid å behandle, og det sliter på stuere. I bransjen er det relativt kjent at A320 er raskest å behandle med bulk, mens 321 er best å bruke ULD. TAP har faktisk både bulk og ULD på sine 321neo-er for some reason, men ellers går de fleste for enten det en eller andre. Når det gjelder powerstow, helt enig, men det er det ganske få steder som har faktisk. Et stykk koster rundt 4 mill for øvrig. Men når alt kommer til alt er det nok bulk ja, KLM bør hvertfall holde seg til det
Airbus A321 -252NX 11895 PH-AXA KLM Dutch Airlines delivery 27aug24 XFW-AMS
Første til KLM skal etter planen leveres fysisk i ettermiddag
Dette er ikke ment spydig, men finnes det andre former for leveranse enn fysisk? Noe flyterminologi jeg ikke har fanget opp.
Ja, kontraktuelt
Juridisk sett kan flyet være levert et selskap tidligere, da de formelt sett overtar eierskapet. Også blir det stående noen dager før det fysisk leveres, det vil si flys hjem. Såvidt jeg har forstått så overtok KLM denne maskinen kontraktuelt på fredag, men så var sermoniene og leveringsflighten mandag. Det var i hvertfall den opprinnelige planen.
Fremste 36 setene er Recaro R2, mens resten er Recaro R1. Forskjellen er at R2 kan legges litt bakover.
https://www.aerolopa.com/kl-32q
Ikke så veldig imponerende bakover i bussen.... 28" i pitch gjør vel at det begynner å bli bedre plass hos noen av lavpriskonkurrentene
Interessant at flere og flere av nettverksselskapene velger å gå for den tynneste/enkleste modellen. Selv DY sine direkteleverte max kommer med samme seter KLM bare har i front (-den justerbare nakkestøtten). DY har også flere tommer bedre beinplass en det det blir bak i bussen hos KLM.
Merkelig utvikling…
Bra disse nederlenderne er så kortvokstehttps://www.aerolopa.com/kl-32q
Ikke så veldig imponerende bakover i bussen.... 28" i pitch gjør vel at det begynner å bli bedre plass hos noen av lavpriskonkurrentene