Er optimist og håper SAS klarer bestemme seg for en destinasjon som jeg enda ikke har besøkt.![]()
Hva, skal SAS fly fra Gardermoen til Lincoln, Nebraska?
Har hørt en fugl synge om, at den fra Oslo bliver Chicago. Givetvis en morgenafgang, da Arlanda-Stockholm er rykket til om eftermiddagen.
Fra Cph gætter jeg på, at det bliver Los Angeles. Ruten til SFO er fra vinter udvidet til daily, og det må formodes at der er endnu mere at hente i vestkysten. Evt bliver den også suppleret med et par afgange fra Stockholm også?
Ellers må den kommende arlanda rute være til Singapore eller Peking
Glædeligt at der sker lidt hos SAS's IC afdeling![]()
Hvis det blir Chicago er det bare å glede seg til bonustilbud på vinteren.
Chicago på vinteren er vel ca like atraktivt som sibir, kald jævlig og mye forsinkelser!
Chicago på vinteren er vel ca like atraktivt som sibir, kald jævlig og mye forsinkelser!
Kan det være de flytter ORD fra ARN til OSL? Litt kortere avstand og muligheter for laks.
Uten ARN-ORD, så er det vanskelig logistikk-messig og gjennomføre ARN-HKG.
Det er å banne i kirken, men man kan flytte ruten fra CPH til OSL... Fremdeles litt kortere avstand, og mulighet for laks...Kan det være de flytter ORD fra ARN til OSL? Litt kortere avstand og muligheter for laks.
Uden at kende yield er der det her jo værdiløst ammestuesnak.Da får jeg spytte i kirka...
I følge trafikkstyrelsen sine tall, ligger snitt belegget på CPH-ORD-CPH
I 2014 på 196pax i snitt pr avgang (715 flyvninger 140.882 pax)
Mer enn halvparten av trafikken er transfer inn ut København.
Legger man også til tallene for transfer videre fra ORD som presenteres her, så er lokalmarkedet CPH-ORD svært begrenset for SAS. Det gir jo også et snitt belegg godt under hva SAS generelt rapporterer på IC. Uten å kjenne yield, men kun belegg, er ORD på jumbo plass i snitt belegg av alle SAS sine transatlantiske ruter fra CPH som har et snitt på 220-232 pax pr avgang.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.