SAS med ARN-LAX, OSL-MIA og CPH-MIA

Synes ikke dette er noen "satsning" fra SAS.

.


Tja, når var det sist gangen noen annonserte 13 ukentlig longhaul flighter fra Skandinavia på en og samme dag?

Jeg er også litt skeptisk til MIA, uten at det betyr jeg har rett.

Og selv om ingen av rutene frister meg, i hvertfall ikke destinasjonene, så betyr ikke det at de er feil av den grunn.

Selv har jeg funnet ut i livet at det "kjedelige" ofte lønner seg ;)
 
Last edited:
Gratulerer virkelig til ARN!

Her ligger det i kortene at dere snart får mer. De 2 maskinene som skal betjene LAX liker neppe 23 timer hvile pr rotasjon.....

Der er også den mulighed at rykke ARN-EWR til tidligere på dagen, hvilket så frigør en 330 til en ny rute. CPH-ICN 5w?
 
Tja, når var det sist gangen noen annonserte 13 ukentlig longhaul flighter fra Skandinavia på en og samme dag?

Jeg er også litt skeptisk til MIA, uten at det betyr jeg har rett.

Og selv om ingen av rutene frister meg, i hvertfall ikke destinasjonene, så betyr ikke det at de er feil av den grunn.

Selv har jeg funnet ut i livet at det "kjedelige" ofte lønner seg ;)

Enig. Synes det er tøff satsing av SAS jeg. Riktignok tror jeg ikke på MIA før jeg ser den. Men forøvrig må da dette være rimelig clever?

Tidene til LA er ikke gode. Du får en sykt tidlig dagflight over (umulig å sove) og altfor tidlig retur (umulig å sove).

Men ellers er det tøft. Synd for oss at det ikke kom fra Norge.
 
Gla'melding fra SAS syntes nå jeg. Underlig å se alle negative poster når SAS tross alle dystre spådommer lanserer 3 nye interkontinentale ruter:)
 
Hadde vært stilig med en ny rute over dammen fra Stavanger :D
Uansett så var rutene greie de.
Måtte jo sjekke om VIP GO fungerte, men det var bare en dagdrøm :lol:
 
Her ligger det i kortene at dere snart får mer. De 2 maskinene som skal betjene LAX liker neppe 23 timer hvile pr rotasjon.....

En tidsmässig senareläggning av Stockholm - New York med två timmar skulle möjliggöra slingning mellan New York- och Los Angeleslinjen.
 
så ruten til LAX krever 2stk maskiner, da blir det nok en til rute fra ARN for å fylle tomrommet, og ruten til MIA krever 1 stk maskin,
er dette 3 nye 330 maskiner som er bestilt?

personlig skuffet over at de flyr fra ARN til LAX og en annen kommende destinasjon da fleste byer i Norge har mye bedre connection til CPH og selvfølgelig OSL...
 
Skal den ene avgangen fra CPH - MIA ha maskinen stående i MIA natten over fra mandag til tirsdag ? Eller er det en trykkfeil ?
 
så ruten til LAX krever 2stk maskiner, da blir det nok en til rute fra ARN for å fylle tomrommet, og ruten til MIA krever 1 stk maskin,
er dette 3 nye 330 maskiner som er bestilt?

Ikke nødvendigvis, da de har muligheten justere andre ruter

Er forresten 4 maskiner som er bestilt

personlig skuffet over at de flyr fra ARN til LAX og en annen kommende destinasjon da fleste byer i Norge har mye bedre connection til CPH og selvfølgelig OSL...


Ja, men det gir litt mening da de har nok fokuserer mer på feed fra Sverige, Finland og Baltikum, samt noe fra OSL/ARN. Med tanke på at Norwegian virker ha kontroll på OSL og Norge til LAX med deres rute der
 
Last edited:
ja riktig 4 nye 330 - så da har de 8stk A330 og 8 stk A340 når de 4 nye er kommet?

ja klart det virker logisk med ARN - men fremdeles skuffende :)
hadde ikke brukt Norwegian på langtur om det var gratis...
 
Siste av fire nye A330-300 Enhanced skal bli levert i mars 2016.

Høres ut som SAS har ganske mye ekstra kapasitet neste sommer som de ikke har sagt noe om hvordan skal brukes enda... OSL/CPH-MIA skal jo heller ikke startes opp før høsten 2016.
 
Skal den ene avgangen fra CPH - MIA ha maskinen stående i MIA natten over fra mandag til tirsdag ? Eller er det en trykkfeil ?

På Facebook-siden sier SAS at det er fire ukentlige fra OSL, tre ukentlige fra CPH. Så her er ikke bolaget helt enige med seg selv. Alle artikler jeg har lest nevner også denne fordelingen.
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    119 KB · Views: 1,099
Last edited:
Det legges opp til at OSL-MIA flys 4x ukentlig og CPH-MIA 3x ukentlig i vintersesongen. Motsatt i sommersesongen.
 
så ruten til LAX krever 2stk maskiner, da blir det nok en til rute fra ARN for å fylle tomrommet, og ruten til MIA krever 1 stk maskin,
er dette 3 nye 330 maskiner som er bestilt?

personlig skuffet over at de flyr fra ARN til LAX og en annen kommende destinasjon da fleste byer i Norge har mye bedre connection til CPH og selvfølgelig OSL...

Jeg kan forestille mig, at Miami bliver med a340, da sas's ruter fra Arn til LAX,HGK, ORD og EWR kræver de 4 nye a330. ORD og EWR ruterne bliver veksle ruter, da en retur til LAX og HGK ikke kan klares på 24 timer.

Og de gamle a330 kommer sandsynligvis nok til at flyve OSL-EWR, CPH-EWR, CPH-ORD, CPH-IAD. Jeg hører rygter om, at pga. et ekstremt dårlig presale på HGK, så flyttes den til cph? Dettte kan åbne op for en ny a330 til Miami :)

Desuden af hvad jeg kan tælle mig frem til, så med Sas's nye trafikprogram så betyder det, at det ikke er 4 A340 som opgraderes, men 6 :D
 
Last edited:
Beror så klart på vem du frågar, men ur ett svenskt men kanske framförallt ett stockholmsperspektiv är detta fantastiskt. På mindre en ett år har SAS valt att satsa på två nya interkontinentala linjer från ARN. När hände det sist? Lägg till OSL/CPH-MIA och sammantaget blir en ganska frisk satsning från SAS (vilket många har efterfrågat).

En och annan besviken norrman till trots, gissar ändå att danska sidan är kanske mest missnöjd. CPH kan man säga har gått miste om både HKG och LAX...
 
Dette var virkelig gode nyheter! Ettersom jeg ikke flyr Norwegian og deres sterile plastikkfly av prinsipielle grunner, slipper jeg nå å fly via EWR med SAS når jeg pendler mellom Florida og Norge ^_^

Skjønner ikke sytingen! SAS kan jo ikke leke butikk bare for å tilfredsstille en gjeng med bonus-junkies som ønsker å få mest ut av "CompanionTickets'n"...

Jeg tror MIA kan bli en suksess dersom SAS drar i de riktige snorene. Florida er en destinasjon mange reiser til, både i forbindelse med cruise og og andre typer ferie. I tillegg åpner dette (som tidligere nevnt) for lettere forbindelse til syd- og mellom-Amerika gjennom StarAlliance og interline-avtaler.
 
Last edited:
Ser ut som både CPH og OSL er 3x ukentlig.
Gir også mer mening da CPH tross alt er et større marked

De skal fly 4u fra OSL. Ja, du kan utelukkende bedømme på markedsstørrelse men det en mange andre faktorer som avgjør noe SAS selv presiserer og som mange her inne gang på gang undervurderer - yield og frakt fra Norge:

"Desuden er der stor efterspørgsel i både København og Oslo efter flyvninger til Miami, og for især erhvervslivets vedkommende gode forbindelser videre ned til Sydamerika. Især i Norge er der et stort købedygtigt publikum, som efterspørger flyvninger til Miami og Caribien," siger Lars Sandahl Sørensen og peger på, at Miami er en af verdens største krydstogtshavne.

Og:

– Det er egentlig to miljøer som virkelig har etterspurt denne ruten når vi har gjort undersøkelsene våre. Det er cargo (flyfrakt, journ.anm.), og da spesielt fisk, samt turoperatørene som skal frakte cruisepassasjerer. Miami er jo verdens største cruisehavn, sier Roald.

Han forteller at sjømataktørene har indikert at de vil kunne fylle veldig mye av kapasiteten over til Miami. Marine Harvest har blant annet et foredlingsanlegg i Sør-Florida, der fisk foredles til ferdige produkter for markedet.

http://e24.no/privat/reise/sas-ab/sas-satser-videre-paa-usa-aapner-ruter-til-miami-og-los-angeles/23508520
 
Siste av fire nye A330-300 Enhanced skal bli levert i mars 2016.

Høres ut som SAS har ganske mye ekstra kapasitet neste sommer som de ikke har sagt noe om hvordan skal brukes enda... OSL/CPH-MIA skal jo heller ikke startes opp før høsten 2016.

Sandsynligvis ekstra på SFO
 
Back
Top