SAS med ARN-LAX, OSL-MIA og CPH-MIA

Hva er grunnen til at jeg ikke finner business saver og enkelte avganger kun har Go flex til salgs på LA-ruten? Kan vel ikke være utsolgt allerede...

Heller det motsatte. De har nok bare lagt inn fullpris foreløpig, og laster inn de lavere prisene ettehvert.

Gratulerer virkelig til ARN!

Her ligger det i kortene at dere snart får mer. De 2 maskinene som skal betjene LAX liker neppe 23 timer hvile pr rotasjon.....

Mulig de maskinene på ANR blir satt i rotasjon til BOS, som flere vel har snakket om da?

Kanskje et tips at den ruten kommer?

Kim

Eneste minuset her er at LAX går fra ARN, det kan jeg ikke fårstå da det blir feil retning for alle fra Norge, Danmark og andre steder i Sverige i forhold til å fly OSL-LAX.
Jeg kan ikke fårstå at dette kan være smart i forhold til konkuranse med BA, KL ++
Men det er vel andre ting enn lønnsomhet som fortsatt styrer SAS sitt rutenettverk.
Jeg ser helst å fly i riktig retning.

Last edited:
Eneste minuset her er at LAX går fra ARN, det kan jeg ikke fårstå da det blir feil retning for alle fra Norge, Danmark og andre steder i Sverige i forhold til å fly OSL-LAX.
Jeg kan ikke fårstå at dette kan være smart i forhold til konkuranse med BA, KL ++
Men det er vel andre ting enn lønnsomhet som fortsatt styrer SAS sitt rutenettverk.

Tidsmessig har det minimalt og si.

Dog er jeg overrasket over avgangstidene da avgang 09:50 legger en liten begrensning på feed fra endel steder

Så etter 1 år med venting og teasing fra SAS sin side så er dette alt? Et par stusselige avganger til en destinasjon basert utelukkende på ferieglade nordmenn? That's it? Og så skal den selvfølgelig gå ut fra Køben også.. danskene skal ha en bit av kaka de også! Kan ikke gi klippe navlestrengen helt ennå!

Gratulerer virkelig til ARN!

Her ligger det i kortene at dere snart får mer. De 2 maskinene som skal betjene LAX liker neppe 23 timer hvile pr rotasjon.....

Ikke umulig at det kommer noen justeringer for å få dette til å gå opp med 4 fly ..

Så etter 1 år med venting og teasing fra SAS sin side så er dette alt? Et par stusselige avganger til en destinasjon basert utelukkende på ferieglade nordmenn? That's it? Og så skal den selvfølgelig gå ut fra Køben også.. danskene skal ha en bit av kaka de også! Kan ikke gi klippe navlestrengen helt ennå!

Det blir jo veldig spennende å se passasjertallene OSL - MIA og CPH - MIA etter et år da, naturligvis justert ift. ulikt antall ukentlige avganger.

Da får vi endelig sett realitetene - og om det er noe hold i den evige OSL / CPH debatten.

Glean EBG said:
Jeg ser helst å fly i riktig retning.

Du mener at i en ideell verden går alle IC avganger vestover fra OSL og alle IC østover fra ARN?

Hvor mye blir den reelle besparelsen her egentlig, maks 45 minutter?

Someone said:
Dog er jeg overrasket over avgangstidene da avgang 09:50 legger en liten begrensning på feed fra endel steder

Helt enig - det kan dessverre bli slike ting som gjør at man aldri får lønnsomheten helt til topps. Her kan det bli større utfordringer med å selge til markeder i både Skandinavia og Europa som ikke har fakirflights til ARN, OSL og CPH.

Last edited:
SK955 OSL-MIA 09:35-13:50 257
SK956 MIA-OSL 15:50-07:05 146

SK953 CPH-MIA 09:30-13:50 146
SK954 MIA-CPH 15:50-07:10 357

Ser det ut som.

Last edited:
Re: Hvilken IC rute vestover fra Norge tror du SAS annonserer i løpet av juni?

LAX?

Samme rutenummer som på 70-tallet via SEA da eller.. ?

Kim

Ja samme ruter nummer - det ble vel brukt frem til slutten av 80 tallet med DC-10 via Seattle noen dager i uken.

Så mye surhet og oppstøt fra folk. SAS satser, i en tid hvor økonomien aldri har vært mer ustabil. Hensyn til inntjening må nesten gå foran folks ønsker om turer til østre Mongolia og søndre Tsjad. Jeg skjønner at forventningene var noe større en det SAS innfridde til, men man ser sjeldent hele bildet fra sin egen stue hjemme på Lørenskog eller hvor man måtte sitte. Fremtiden har nok mer på lur, både når man ser rotasjoner på flyet og den store økningen i ansettelser.

Mer penger i kassa gir over tid rom for nye satsninger. Jeg selv er storfornøyd og gratulerer ARN/OSL/CPH med nye ruter.

Ja samme ruter nummer - det ble vel brukt frem til slutten av 80 tallet med DC-10 via Seattle noen dager i uken.

Nei ... mener at SEA og LAX var splittet da jeg begynte i SAS i 1982 ..

Så mye surhet og oppstøt fra folk. SAS satser, i en tid hvor økonomien aldri har vært mer ustabil. Hensyn til inntjening må nesten gå foran folks ønsker om turer til østre Mongolia og søndre Tsjad. Jeg skjønner at forventningene var noe større en det SAS innfridde til, men man ser sjeldent hele bildet fra sin egen stue hjemme på Lørenskog eller hvor man måtte sitte. Fremtiden har nok mer på lur, både når man ser rotasjoner på flyet og den store økningen i ansettelser.

Mer penger i kassa gir over tid rom for nye satsninger. Jeg selv er storfornøyd og gratulerer ARN/OSL/CPH med nye ruter.

Igjen: Dette har i grunnen SAS egenhendig klart å rote til gjennom å signalisere et ønske om å satse i en rekke medieoppslag, uten at de helt klarer å levere når det kommer til stykket (bortsett fra 4 avganger i uken til MIA fra OSL).

Det er selvsagt flott at MIA kommer fra OSL og flott at LAX kommer fra ARN, selv om jeg i likhet med andre her lurer litt på om det ikke hadde vært noe mer fornuftig med en litt senere flight ut fra ARN for å skape rom for mer feedertrafikk til ruten.

Här räknar nog SAS med att mata in en del trafik från Finland och Baltikum. Och då är avgångstiden ganska vettig.

Jeg skal ikke vaere for sikker, jeg trodde den gikk lengre som SK933 via SEA i tillegg til 931. Foroevrig er jo 933 ikke det beste flight nummer aa ta i bruk igjen.

Ja det stemmer LN-MOW. De har vært splittet så lenge jeg har pugget SAS sine tidtabeller som var fra omtrent da.

Last edited:
Synes ikke dette er noen "satsning" fra SAS.
De har sett at NAS bygger opp et marked til disse destinasjonene, og dilter etter.

Lukter også mye EB og ID pax, og kanskje noen turopertørkontrakter - med lite inntjening.

Hadde håpet på noe mere spenstig, ikke nødvendigvis fra OSL.

Back