Har ikke hørt om at et fly på takeoff-roll blir tatt av vinden før. Noe galt med målingene, eller er det bare slikt som skjer?
Hva var vinden?
Gust på 73 knop...
Ser ikke ut som dem stenger flyplassene når det er slike forhold?
Gust på 73 knop...
Ser ikke ut som dem stenger flyplassene når det er slike forhold?
Noen som vet hvor denne målestasjonen er plassert?Du misset ordene før: "RMK WIND 2600FT 28053G73KT"
RMK = Remark, vind og så høyden. Så gusts på 73 er på 2600 fots høyde.
Du misset ordene før: "RMK WIND 2600FT 28053G73KT"
Noen som vet hvor denne målestasjonen er plassert?
Det har du rett i, jeg bare skimmet over, men dog, 73 knop på 2600 ft finale kan bli et bra wind shear. Vet ikke om det er doppler målere rundt på Norsk flyplasser som gir wind shear warnings/advisories?
Muligens et fly som hadde rapportert det i forkant, skjønt det skulle vel stått PIREP da?
Uansett, sterk vind og glatt bane er noe jeg har stor respekt for.
En av delene kan man ta på strak arm, men begge samtidig så kan det fort bli travelt..![]()
Gust på 73 knop...
Ser ikke ut som dem stenger flyplassene når det er slike forhold?
Flyplasser stenges ikke pga vind. Flyseskapene må selv avgjøre om de vil benytte flyplassen eller ikke.
Flyplasser stenges ikke pga vind. Flyseskapene må selv avgjøre om de vil benytte flyplassen eller ikke.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.