SAS Lounge OSL (utland)

Jeg brukte de automatiske slusene og henvendte meg ikke til loungepersonalet for å slippe inn. Hadde sikkert fått nei i CPH på å få med to gjester inn på gull siden det ikke var innenfor definisjonen på nærmeste familie.

Pizza og burger

Hva skjer? I dag er det både pizza (fra Peppes?) og burger og bacon i gullstuen.Itillegg den vanlige laksen og suppe, salater etc.Greit når det er nesten 3 timer forsinkelse til GZP:

Re: Pizza og burger

Hva skjer? I dag er det både pizza (fra Peppes?) og burger og bacon i gullstuen.Itillegg den vanlige laksen og suppe, salater etc.Greit når det er nesten 3 timer forsinkelse til GZP:

Noen i SAS' loungeavdeling har fått hjerneblødning den siste måneden. Var varme burritos og små pizzastykker i CPH-loungen for et par uker siden. Den totalt uspiselig thaisuppen med kokos ble selvfølgelig også servert, men det har utvilsomt skjedd forbedringer. Kanskje de endelig har lært litt av Lufthansa?

Noen i SAS' loungeavdeling har fått hjerneblødning den siste måneden. Var varme burritos og små pizzastykker i CPH-loungen for et par uker siden. Den totalt uspiselig thaisuppen med kokos ble selvfølgelig også servert, men det har utvilsomt skjedd forbedringer. Kanskje de endelig har lært litt av Lufthansa?

Da har det skjedd de siste par ukene. Jeg var to ganger i CPH (torsdag og mandag) tidlig denne måneden, og da var det standard kyllingsuppe og kål.

Husker en episode i SAS Businesslounge på CPH i fjor høst. Godt belegg i loungen, men lite aktivitet rundt "koldtbordet" som kunne by på noe triste suppegreier bare de mest utsultede orket å nærme seg. Så helt ut av det blå ble det satt frem en diger gryte med røde pølser. Dette fikk loungen til å våkne for fullt og det dannet seg raskt pølsekø foran gryta.

Kanskje like greit å servere det folk har lyst på.

Kanskje de har hørt på noen av innspillene vi som bruker loungene ofte har sagt?

Har personlig sagt til Knut Morten Johansen ønskene om mer burger og pizza, og også overfor "dragene" som jobber der. :)

Hurra, en GOD nyhet dette!

Kim

Huff, ser heller mer ordentlig mat og tilbehør av god kvalitet.

Noterer meg at en del frequent flyers ofte er bra runde i fasongen og trolig hadde hatt godt av noe annet enn Burger, Pizza og Champagne.

Whatever rocks your boat. Pølsedager er jeg med på.

Kunne tenke meg noe som Senator. Wienerpølser midt på dagen, men med lomper ...^_^

Lufthansas lounger har ofte tre-fire varmretter å velge mellom, som for eksempel grønnsakswok, tagliatelle al ragu og pølser, noe som gjør det mulig å spise noe sunt også for de som vil det.

Jeg er egentlig ingen fan av ihjelsaltet billigwiener i brød, som SAS kjører et par ganger i uka, men når man kommer til CPH-loungen helt utsultet, og alternativet til pølsene er den fordømte thaisuppa, så kaster selv jeg meg over pølsene. Slik sett er burger og pizza en forbedring, men det er jo ikke rare jobben å tilby feks grønnsakswok heller: man har jo allerede ofte grønnsaker ferdig kuttet i salatbaren.

Men for all del: Honnør til SAS for å forbedre matutvalget i loungene sine. Det har virkelig vært forferdelig og begredelig lenge.

Huff, ser heller mer ordentlig mat og tilbehør av god kvalitet.

Noterer meg at en del frequent flyers ofte er bra runde i fasongen og trolig hadde hatt godt av noe annet enn Burger, Pizza og Champagne.

Whatever rocks your boat. Pølsedager er jeg med på.

Buhuu...

Kos deg med "ordentlig mat du" og la oss feite champagnedrikkende stamgjester selv få spise som vi vil.

Makan til pølsegris, høres ut som en sutrete syklist i tights som ikke har fått fuglefrøa sine til frokost.

God bedring!

Kim

Buhuu...

Kos deg med "ordentlig mat du" og la oss feite champagnedrikkende stamgjester selv få spise som vi vil.

Fair enough, do your thing.

Men du får ingen beundrende bonuspoeng av meg om du flyr rundt i First, briefer med sjampis og lounger – men ikke tar vare på kroppen og helsen din.
Spesielt dersom du har familie og ansvar for andre. Ville bare si at det er fint med alternativer i kantina, inkludert mat av høy kvalitet.

Ikke flyr jeg rundt i First, og ikke drikker jeg champagne til frokost. Men med over 150 flyturer i året og mellom 150-230 reisedøgn så føler jeg meg kapabel til å mene hva jeg vil om mat og utvalg på lounger.

Målet mitt har heller aldri vært å fått "beundrende bonuspoeng" av deg, mulig du tror det. Har det helt fint både med vekten og helsa jeg, selv om jeg er mer glad i pizza og burger enn salatmøl og fuglefrø!

Hva min familie og kollegaer har med matvalget å gjøre vet ikke jeg, men slike utsagn forteller vel mer om trangsynte mennesker som deg enn noe annet.

Makan til "suppe"gjøk, "svarte bananer" sier jeg da :)

Igjen, god bedring, tror det trengs! Og til moderatorer; beklager språket her , men provosert av "mr perfect" over her!

Kim

Hehe Fnate!

No bad feelings what so ever. :)

Husker en gang jeg gikk rett fra middag på Ylajali og ned på Burger King... Mer meg det:)

Kim

Last edited:
De der minipizzaene de serverte i cph-loungen var forsåvidt gode. Men jeg synes det var litt kjipt at de var så små, jeg følte meg jo skikkelig lusen som tok tre av de fem som var igjen. Vi snakker altså en diameter på 5-6 cm her.
Det var forsåvidt ikke engang halvparten av hva jeg spiste for å bli tilnærmet mett...

Enig i at det burde være litt variasjon i kosten, men nå synes jeg ofte det står noe salat og grønt fremme, så man vel får dekket sin gode samvittighet?

Det er jo mye enkel og smakfull mat, som også pizza/burger-gjengen spiser, som kan serveres?
Små grillspyd med sauser?
Wraps?

Og de har ellers slått til med noe pulled pork greier her i det siste, det er også temmelig digg :)

De der minipizzaene de serverte i cph-loungen var forsåvidt gode. Men jeg synes det var litt kjipt at de var så små, jeg følte meg jo skikkelig lusen som tok tre av de fem som var igjen. Vi snakker altså en diameter på 5-6 cm her.
Det var forsåvidt ikke engang halvparten av hva jeg spiste for å bli tilnærmet mett...

[...]

Og de har ellers slått til med noe pulled pork greier her i det siste, det er også temmelig digg :)

Gullstua på CPH har vist tegn til forbedring i det siste, etter å ha begynt å nærme seg en av de stusseligste loungene i Europa drevet av et fullprisselskap. Etter nyttår forsvant både danskvann/Ramlösa og øl på flaske, og en god del av brennevinsblandevannet også, samtidig som de begynte å kjøre den fordømte thaisuppa fem dager i uka. Virker som om noen har tatt litt tak i det siste, og jeg synes det bare skulle mangle at de ikke klarer å by på en spiselig varmrett utover suppe når Lufthansa klarer å tilby tre-fire.

De minipizzaene ble etterfylt rimelig jevnt den ettermiddagen jeg var der, men det var riktignok på en lørdag, så trafikken var ikke all verden. Jeg tør ikke å tenke på hvordan det hadde gått på en vanlig ukeettermiddag, når gullstua renner over av folk.

Er dette riktig tråd? Et spm, er det lekeområde for de små i både business og gold delen i SAS loungen på OSL?

Back