SAS kunder önsker å fly direkte.

Re: SAS kunder önsker å fly direkte.

Og da er min skepsis til alle sånne udnersøkelser hvordan dette blir tolketog brukt. Får håpe at noen ikke sitter og tenker at de som vil fly direkte synes det er OK å bytte fly så lenge de sitter godt, etc. ;)

-A

Undersøkelsen sier ingenting om hvor viktig EuroBonus er for kundene? Jeg tipper at programmet har blitt mye midre viktig enn det i sin tid var. SAS har totalt har definert bort sitt eget bonusprogram.

Når SAS ikke er lojale mot kundene sine, er heller ikke kundene lojale mot SAS.

Det er jo på dette området DY gjør suksess, DIREKTE ruter. Ikke via og via der og der...

Er det ikke bedre med én gang i uka enn ingen?

Tja, dersom butikken du jobber for har tid og raad til at du skal sitte ei uke aa vente paa aa komme deg hjem etter du har hatt ett moete, er det jo helt genialt.

Ukentlige flighter til charterdestinasjoner, har vi hatt siden 70 tallet

De fleste ønsker seg sikkert også privatfly med privat rullebane rett ved der de vil være. I en slik undersøkelse så bør det være litt mer konkret; flere non-stop ruter eller flere destinasjoner.

Eller en gang i uka :rolleyes:

Tja, SAS sin storsatsning Snowflake og Leisure gikk vel 1 gang i uken til de fleste destinasjoner...dessuten, jeg kan ikke erindre i farten at DY's mange direkteruter går bare en gang pr.uke.....til og med feriedestinasjonen LPA går flere ganger pr.uke....direkte selvsagt.

To ganger i uka ....... :rolleyes:

Og ellers har du det bra?

Både SAS og Norwegian har etter det jeg er kjent med henholdsvis 6 og 8 ruter fra Osl som med daglig frekvens og med eget materiell.

Her er fordelingen slik den fremstår på SAS/DY sine hjemmesider. Ruter som skal legges ned ligger også på listen.

Amsterdam 7/6
Alicante 4/5
Barcelona 4/4
Beograd 0/2
Budapest 0/7
Köbenhavn 7/7
Berlin 4/7
Brussel 6/0
Dubai 0/2
Dublin 4/0
Dusseldorf 6/6
Edinburgh 0/5
Gdansk 3/3
Geneve 0/3
Hamburg 0/3
Frankfurt 7/0
Krakow 4/7
Las Palmas 6/2
London City 6/0
London Gatwick/Heathrow 7/7
Madrid 3/0
Malaga 4/4
München 0/4
Manchester 4/0
Milano 4/0
Nice 2/4
Paris 7/7
Reykjavik 3/0
Praha 0/7
Riga 0/3
Roma 2/6
Stockholm 7/7
St Petersburg ingen 0/2
Szczecin 0/2
Tallin 0/3
Tenerife 2/1
Vilnius 0/3
Warszawa 6/7
Wroclaw 0/2
Zurich 6/0

Last edited:

Og en ser jo hvor godt SK gjør det på sine ruter hvor de flyr flere enn 2 ganger i uka. Passasjerene rømmer jo SK der også....

I det hele tatt, nevn ETT område hvor SAS i det hele tatt gjør det BRA på om dagen? Og jeg snakker VIRKELIG BRA?

Back