Re: SAS vil flytte produksjonen fra Köbenhavn til Arlanda
Hadde SAS tatt helvending og satset istedenfor å kutte, så hadde CASK'en garantert gått ned. Da ville resten av organisasjonen stått i stil med flyproduktet de leverer.... Det er jo enkel matte! Sett i forhold til antall ansatte i administrasjonen kunne SAS enkelt hatt 300 fly! Så hvorfor ikke bare gi seg en f... og satse.....
Hvis vi nå tenker oss at SK har en CASK på 0.67 og DY på 0.47 så utgjør dette vel en merkostnad på rundt 300 kroner per tilgjengelig sete på en flygning mellom TOS og OSL. En ikke ubetydelig kostnadsforskjell. Med 60% kabinfaktor så må SK selge sine seter 500 kroner dyrere enn et DY med samme kabinfaktor
Hadde SAS tatt helvending og satset istedenfor å kutte, så hadde CASK'en garantert gått ned. Da ville resten av organisasjonen stått i stil med flyproduktet de leverer.... Det er jo enkel matte! Sett i forhold til antall ansatte i administrasjonen kunne SAS enkelt hatt 300 fly! Så hvorfor ikke bare gi seg en f... og satse.....