SAS Julekalender 2008

Siden SAS også selger pakkereiser så må man nok belage seg på flere slike pakketilbud... Får håpe på en bedring utover i desember og at ikke luke nr 1 setter standarden for resten av kalenderen.

Reiseperiode 3 des-17 jan?
Det var da ekstremt kort. I fjor var i det minste reiseperioden ut til og med mars.
Nei, dette var stusselig.

Noen som får opp hva tilbudet på flysas.com er? Linken ligger på denne tråden (side 1), men nettleseren min kræsjer når jeg forsøker å åpne linken...

Skuffende?
Vel, jeg må jo si at 3 netter pluss fly for 2495,- er et kjempekjøp om man da kan reise i den perioden! Salzburg er en kjempefin by, jeg ikke skulle hatt noe imot å besøke igjen. Mange år siden sist!

BF:cool2

Skulle jeg besøkt Salzburg, som er en kjempefin by ja, skulle det ikke vært på vinteren med en million ski-turister, men derimot i august under Salzburg-festivalen.
Litt mer sivilisert på den tiden..

SAS vil tydeligvis bruke julekalenderen for å promotere mulighetene for å bestille pakkereiser via sas.no.

Selve tilbudet var ikke så verst for de (få?) som har anledning til å reise i denne korte perioden. Men den korte reise perioden og 25% opptjening er ikke mye å hoppe i taket for. dette er jo enda dårligere enn i fjor, da var iallefall reise perioden mye lengre.

Det er julekalender av den mer tradisjonelle sorten i Sverige. Noen som vet om hvordan opptjeningen er der?

Må jo si at dette tilbudet henvender seg til en meeeeget smal gruppe passasjerer. For det første må man kunne reise på meget kort varsel og Salzburg er jo ikke en aktuell destinasjon på denne tiden for andre enn særdeles skiinteresserte folk. Dessuten snakker vi altså om en minimal tidsperiode ettersom jule og nyttårshelgene ganske sikkert ikke er aktuelle, da står vi igjen med ca 4 uker, hvorav den ene er inneværende uke. Dette var et begredelig tilbud spør du meg.

Synes det er rart at SAS innretter kalenderen på denne måten. Noe av poenget må vel være at man skal kunne kjøpe julegaver gjennom kalenderen og med en så kort reiseperiode blir det vanskelig. Dermed blir det heller noe for de som kan kjøpe dette på impuls - for tilbudet i seg selv er fint og bra.

Og her fra USA faar man Stockholm som dag en, billigste pris 628 + skatter/avgifter.. Reiseperiode til 2. april.

Billigste totalpris er 702.11, noe som ikke er spesielt billig.. CO har omtrent samme prisen i hele perioden med 100%++ poeng

Og her fra USA faar man Stockholm som dag en, billigste pris 628 + skatter/avgifter.. Reiseperiode til 2. april.

Billigste totalpris er 702.11, noe som ikke er spesielt billig.. CO har omtrent samme prisen i hele perioden med 100%++ poeng

Skal bli spennende å se hvordan SAS International fyller alle lukene med sitt begrensede rutenett og flypark...

Skal bli spennende å se hvordan SAS International fyller alle lukene med sitt begrensede rutenett og flypark...

Vel, de bruker aa ha LHR, CDG, MXP etc. Haaper bare at prisene dit er paa samme nivaa som ARN eller billigere. Konkurransen til Europeiske destinasjoner som dette er nemlig mye lavere i vaar.

Sjekket SAS-Norge-tilbudet, billigste var 2767 en periode i desember, alle andre perioder lå på rundt 4000 kr eller var "ikke tilgjengelig".

Back