SAS Julekalender 2008

Regn med et 'blodig' vintersalg ... også hos SAS. Vi ser allerede konturene her borte med masse tilbud innenriks. Kommer meg f.eks. fra ATL tiil ORD eller NYC med DL for $49...

Og med så dårlig forhåndssalg som det rapporteres om, vil det garantert komme ville vintersalg også på interkont ...

At ikke SAS har utnyttet julekalenderen til å 'tjuvstarte' og gi en forhåndsstart for sine trofaste kunder er for meg helt uforståelig ...

Regn med et 'blodig' vintersalg ... også hos SAS. Vi ser allerede konturene her borte med masse tilbud innenriks. Kommer meg f.eks. fra ATL tiil ORD eller NYC med DL for $49...

Og med så dårlig forhåndssalg som det rapporteres om, vil det garantert komme ville vintersalg også på interkont ...

At ikke SAS har utnyttet julekalenderen til å 'tjuvstarte' og gi en forhåndsstart for sine trofaste kunder er for meg helt uforståelig ...

Håper du har rett Andreas, for jeg håper det kommer noen billige billetter til NYC nå til våren slik at jeg kan ta med meg familien dit en tur.

NYC er alltid underpriset .. setevolumet totalt sett er så forbasket høyt at de beste tilbudene alltid er til NYC.

Hei

Da er Google kartet oppdatert med et par destinasjoner til http://maps.google.com/maps/ms?hl=e...3.782497,7.266083&spn=26.882436,79.101563&z=4

Men jeg synes det er helt merkelig hvor stor forskjell det er på julekalenderene til SAS. Se på SAS Dk der de fikk opp Bangkok, Beijing, NYC, Tokyo osv mens SAS Norge kun har kommet med europeiske destinasjoner...og noen av destinasjonene har kommet opp et par ganger til og med. Og for ett år og to siden var jo kalenderen til SAS Norge veldig profesjonelt laget til og det var tydelig at de hadde lagt mye penger ned i opplegget. Mens i år har kalenderen vært ganske basic og med lite spennende destinasjoner for min del. Er det kraftige sparetiltak vi ser spor av her?

Er det kraftige sparetiltak vi ser spor av her?

Ja, naar man har en loadfactor under 60% og sliter med aa fylle flyene paa intercont, er det jo smart aa spare ved aa ikke tilby tilbudspriser mens konkurrentene selger billetter saa det holder.

Basic business og markedsfoering det, maa vite :rolleyes:

Mens i år har kalenderen vært ganske basic og med lite spennende destinasjoner for min del. Er det kraftige sparetiltak vi ser spor av her?

Man sparer jo ikke så mye av å ikke selge billetter, og jeg kan umulig tenke meg at det er noe dyrere å lage en kalender som har Chicago, Seattle, New York osv. i noen av lukene, kontra Madeira, London, Paris osv. Det som det derimot kan virke som er at SAS ikke synes det er noe poeng å fylle flyene sine....

Dette er helt tragisk, virkelig siste spiker i kista. Jeg vil ha minst mulig med dette selskapet å gjøre fremover. Er vel mulig jeg ikke kan ungå å reise med dem ut i Europa for å connecte til et annet *A selskap, men LH dekker mesteparten av dette behovet og jeg slipper da den stusslige matpakkevogna hvor FA'er og passasjerer febrilsk prøver å få vekselpengene til å gå opp. Intercont er en vits, hvem vil bestille billetter med et selskap som i arrogant stil kanselerer avganger og by default booker om passasjerer til avganger to dager tidligere? De har jo unasett ikke noe rutenett lenger og gir deg fattige 25% miles for biletter som er dyrere enn hos andre selskaper i samme allianse som gir deg 100%.....

Nei. dette er bare trist. Jeg husker hva SAS var i gamle dager. det er vondt å se hvordan dette har gått (selv om de "relanserer service"...) :(

Nå som julekalenderen nærmer seg med stormskritt velger jeg å hente frem tråden fra fjorårets kalender. Når man skummer gjennom innleggene der, får man i hvert fall ambisjonsnivået ned på "SAS-nivå" ;) Det var stort sett elendighet over hele fjøla med kun tilbud ut fra OSL, mange merkelige pakkereisetilbud (med ymse hoteller) og selvsagt obligatorisk lav bonusopptjening.

Det eneste positive med fjorårets kalender var V-klasse hos sas.se som da gav 100% opptjening, men det håpet økset SAS da de endret V-klassen til 25% fra 1. november (innen Europa). Tror jeg skal sette min lit til sjokoladekalenderen i år :)

Hvis noen i SAS leser dette; det er fortsatt tid til å gjøre årets kalender bedre enn i fjor. Skal faktisk utrolig lite til...

Back