SAS IC sommerprogram 2010

Dette er bra!

Tipper SAS er rimelig lite fornoyd med at Delta kommer inn pa JFK. Endelig svarer SAS paa konkurranse med aa oeke frekvensen! I like it:)

Last edited:
Endelig svarer SAS paa konkurranse med aa oeke frekvensen! I like it:)

Dette er da ingen økning, men en helt vanlig sesongjustering. De siste 3 årene har CPH-EWR vært 6 ukentlige om vinteren og 7 ukentlig om sommeren.

Du får forsåvidt mene hva du til Someone, men jeg synes det er bra at SAS også øker i år selv om kapasiteten til New York blir økt med over 25% mot 2009 på grunn av Delta.

Last edited:
Når markedet snur om et år eller halvannet, så er SAS IC historie.

Vet ikke hvor du har dette fra, men de signalene jeg har fått med meg er stikk motsatt.

Last edited by a moderator:
Du får forsåvidt mene hva du til Someone, men jeg synes det er bra at SAS også øker i år selv om kapasiteten til New York blir økt med over 25% mot 2009 på grunn av Delta.

I fjor sommer hadde SAS 39 (?) ukentlige til USA .. i år blir det kun 35 .. på tide at det snur.

I fjor sommer hadde SAS 39 (?) ukentlige til USA .. i år blir det kun 35 .. på tide at det snur.

Da hadde man også København-Seattle? SAS flyr hver USA-rute daglig gjennom hele sommerprogrammet, noe jeg slettes ikke hadde forventet med økt konkurranse og færre fly.

Fra vår basesjef Bjørn S. Han tror ikke at vi flyr IC fra neste sommerprogram, og flere med ham deriblant jeg.

Med den økonomien det tilsynelatende er i SAS IC om dagen så er nedleggelse av IC nesten uunngåelig.

Med den økonomien det tilsynelatende er i SAS IC om dagen så er nedleggelse av IC nesten uunngåelig.

Problemet er at SAS enten skal skrue op for deres IC produkt, med mere equipment, eller alternativt lukke det ned. Som det er nu er produktet næsten for småt til at tjene penge på.

Da hadde man også København-Seattle? SAS flyr hver USA-rute daglig gjennom hele sommerprogrammet, noe jeg slettes ikke hadde forventet med økt konkurranse og færre fly.

Jeg tror det er et smart trekk. Jeg har måttet velge bort SAS på IC fordi tur / retur ikke kunne skje på de dagene jeg skulle reise. Fra TRD er det egentlig bare retur til CPH som duger på kveldstid, untatt søndager da det går en perfekt kveldsavgang fra ARN. Siden reutr på LH innebærer hopp via OSL, ofte med overnatting om man kommer sent så gjør dette at AMS er en populær HUB herfra.

Problemet er at SAS enten skal skrue op for deres IC produkt, med mere equipment, eller alternativt lukke det ned. Som det er nu er produktet næsten for småt til at tjene penge på.

Og da er vi egentlig ved sakens kjerne. SAS har ikke akkurat skrudd opp IC-produktet, det blir stadig mer marginalisert - mens tapene øker. Og hva står vi igjen med da...?

Back