SAS on Thursday (21NOV19) filed service changes to the US for late-September and October 2020, which includes service entry of Airbus A321neo LR. Configuration of the A321neo LR is J22W12Y123.
Planned changes as follow. Note the term “service increase” is based on comparison of 21NOV19 vs 14NOV19’s schedule update for Sep/Oct 2020.
Copenhagen – Boston eff 26SEP20 Service increases from 4 to 6 weekly. A321neo LR operates on 2 of 6 weekly flights (Day 36), replacing A330, until 17OCT20 (Selected week sees A321neo LR operates 3 weekly)
Copenhagen – Miami eff 18SEP20 A330-300 operates 6 weekly, increase from 2 weekly
Copenhagen – Newark eff 18SEP20 Increase from 13 to 14 weekly
Oslo – Miami eff 21SEP20 2 weekly A330-300 (Previously filed 1 weekly from 30SEP20)
Stockholm Arlanda – Miami eff 19SEP20 Seasonal service moves forward to late-September 2020, 2 weekly A330-300
CPH-MIA ligger inne med 3x uge, precis som tidigare...Synes ikke jeg har set alle disse ændringer postet her:
Synes det er lidt overraskende, at MIA øges til 6x ugentligt.
SAS in September 2020 once again operates one-time Stockholm Arlanda – Hannover route, on board CityJet CRJ900 aircraft. This one-time service is scheduled on 23SEP20.
SK2671 ARN1635 – 1815HAJ CR9
SK2672 HAJ1850 – 2025ARN CR9
SAS öppnar ny linje till Warszawa från Stockholm
February 3, 2020
Från och med den 1 maj 2020 kommer SAS att flyga direkt från Stockholm till Warszawa. Den nya rutten från Stockholm, Arlanda, ökar tillgängligheten till en av de viktigaste knutpunkterna i regionen och kompletterar den redan befintliga SAS-linjen från Köpenhamn till Warszawa.
Den nya rutten kommer att trafikeras två gånger dagligen på vardagar, med en tidtabell som passar affärsresenärer, och dessutom en gång på söndagar. Biljettförsäljningen börjar den 3 februari 2020.
– Vi gläder oss åt att kunna erbjuda ytterligare en linje, direkt från Arlanda, med en attraktiv tidtabell som ansluter Warszawa med Skandinavien. Banden mellan de båda regionerna är starka, och vi är mycket glada över att kunna öka vårt utbud det stora antalet affärsresenärer som reser mellan Polen och Sverige, säger Karl Sandlund, EVP Commercial.
Resenärer som flyger med SAS kan frivilligt välja att köpa biobränsle och på så sätt bidra till att minska de klimatpåverkande koldioxidutsläppen med upp till 80 procent. SAS koldioxidkompenserar även för alla EuroBonus-medlemmars biljetter.
Ny rute Stockholm-Warszawa med to daglige avganger på hverdager og en avgang på søndagene. Ruten åpnes 1. mai 2020.
Hva slags flytype ligger inne i grunnrute? CRJ eller NEO?
Ligger inne med Boeing 737-700 :8:
Hva slags flytype ligger inne i grunnrute? CRJ eller NEO?
Antar det da fortsatt er en slags "dummy" i systemene?
Det er vel en af de ruter SAIL skal overtage på eget callsign?
Howdy. De har eget AOC og eget callsign. Deres callsign er "Spinnaker", men om det brukes på de rutene som er operert på vegne av SAS tror jeg ikke. Det hadde vært om de feks skulle fly noe charter eller annet på eget initiativ....Nu har SAS Irland ikke deres eget callsign. De “hedder” også Scandinavian. Derudover er det vel usandsynligt at denne rute skal opereres af SAIL med de afgangstider. Såvidt jeg ved har SAIL base i LHR og det vil kræve Night stop i Stockholm hvis de skal have afgang derfra kl 7 om morgenen.
Har også ret svært ved at se, hvorfor lige denne rute skulle opereres af SAIL...
Howdy. De har eget AOC og eget callsign. Deres callsign er "Spinnaker", men om det brukes på de rutene som er operert på vegne av SAS tror jeg ikke. Det hadde vært om de feks skulle fly noe charter eller annet på eget initiativ....
De overtager et antal ruter fra "SAS DNS" til april eller maj siger rygterne, heriblandt WAW. Spørgsmålet er hvorfra. Men det bliver på eget callsign og AOC.
De overtager et antal ruter fra "SAS DNS" til april eller maj siger rygterne, heriblandt WAW. Spørgsmålet er hvorfra. Men det bliver på eget callsign og AOC.