SAS - generelt om booking, priser m.v.

Re: Bytte av utreise til EWR med SAS?

Sjekka det. Er litt dyrere. Men kan det stemme at jeg må betale endrings gebyr for hjem reisen når det kun er utreisen jeg skal endre?
 

Attachments

  • 2015-03-19 13.50.48.jpg
    2015-03-19 13.50.48.jpg
    60.6 KB · Views: 1,057
Last edited:
Re: Bytte av utreise til EWR med SAS?

Sjekka det. Er litt dyrere. Men kan det stemme at jeg må betale endrings gebyr for hjem reisen når det kun er utreisen jeg skal endre?


Det der pleier å være billigere over telefon. Hvis du skal bytte flights eks fra Z og over til Z på en ny flygning så har jeg pleid å kun betale et endringsgebyr på ca 2.600kr.
 
Re: Bytte av utreise til EWR med SAS?

Sjekka det. Er litt dyrere. Men kan det stemme at jeg må betale endrings gebyr for hjem reisen når det kun er utreisen jeg skal endre?
Hvis du endrer innenfor samme bookingklasse skal du IKKE betale endringsgebyr når du flyr business eller plus. IT-systemet SAS bruker forstår ikke dette når du kun endrer den ene veien i en t/r reise. Jeg hadde samme problemet i januar da jeg skulle endre dag på utreise (innen samme bookingklasse). Riktig pris kom ikke opp på nett, men fikk ordnet det ved å ringe.
 
Re: Bytte av utreise til EWR med SAS?

Hvis du endrer innenfor samme bookingklasse skal du IKKE betale endringsgebyr når du flyr business eller plus. IT-systemet SAS bruker forstår ikke dette når du kun endrer den ene veien i en t/r reise. Jeg hadde samme problemet i januar da jeg skulle endre dag på utreise (innen samme bookingklasse). Riktig pris kom ikke opp på nett, men fikk ordnet det ved å ringe.

På IC er det gebyr for ombooking både på Plus og Business når du har "Saver" varianten som de fleste velger. Hvis du har booket Z og ønsker å bytte dag og det er ledig i Z i på avgangen du ønsker å bytte til så betaler du kun gebyret. Over telefon så får du bare gebyret en vei, mens på nettet blir ofte slengt på begge retninger, selv om returen egentlig er uendret.

SAS Business Saver

Endring: Endring er tillatt mot gebyr innen samme prisnivå. Kan kjøpes opp til høyere pris mot prisdifferansen i tillegg.

Refusjon: Billetten er refunderbar mot gebyr før utreise. Drivstofftillegg er refunderbart før utreise. Billett og drivstofftillegg er ikke refunderbart etter utreise.

Barnerabatt: 2-11 år 25% rabatt. 0-2 år 90% rabatt. Ingen rabatt på skatter, avgifter og drivstofftillegg.

SAS Plus Saver

Endring: Endring er tillatt mot gebyr innen samme prisnivå. Kan kjøpes opp til høyere pris mot prisdifferansen i tillegg.

Refusjon: Billetten er refunderbar mot gebyr før avreise. Drivstofftillegg er refunderbart før avreise. Billett og drivstofftillegg er ikke refunderbart etter avreise.

Barnerabatt: 2-11 år 25% rabatt. 0-2 år 90% rabatt. Ingen rabatt på skatter, avgifter og drivstofftillegg.
 
Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Så da trenger jeg kun betale endringsgebyr. Sjekka expertflyer og der står det 2 eller flere ledige i klasse Z som jeg har. Er den siden korrekt med slike tall? Noen meninger om verdt å betale 2600 for å få ny kabin kontra gammel kabin via CPH?
 

Attachments

  • 2015-03-22 06.18.52.jpg
    2015-03-22 06.18.52.jpg
    26.1 KB · Views: 821
Hei.

Nytt prosjekt på gang, noe som gjør at jeg må fly fra Stavanger til Bergen annen hver helg. Totalt blir det ca 50flights, hvor 25stk er SVG-BGO, og 25stk er BGO-SVG.

Har DY, SK eller WF en rabattløsning for dem som flyr ofte på samme strekning?. Typ ta 50, betal for 40?

Mvh
Starling
 
SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Da blir det noe dyrt med klippekort med tanke på at Norwegian selger Flex for 899,- og LowFare fra kr 299,- på denne strekningen.


Travelpass forutsetter egentlig at du trenger fleksibilitet, så klart hvis du skal reise ut mandag morgen og hjem igjen onsdag ettermiddag fast hver uke i et halvt år så blir det mye billigere og kjøre på med billigbilletter. Er ønsket fleksibilitet så er Travelpass helt topp da er det fritt valg i SK sine 10-11 daglige, mot DY sine 4-5 daglige avganger.

Jeg har selv produktet og ser på SAS og Flytoget på samme måte. Jeg tar den som passer, og dersom jeg ikke rekker det så tar jeg neste. Sparer meg for masse stress og planlegging.
 
Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Har DY, SK eller WF en rabattløsning for dem som flyr ofte på samme strekning?. Typ ta 50, betal for 40?

Travelpass er nok det mest fordelaktige produktet for SAS, men om det ikke passer for deg/bedriften, så er det mulig å kontakte SAS på 64817600 og se om andre løsninger kan finnes.
 
Hvordan lettest bestille flytur A - B til C

Hei

Fant ingen passende tråder, så admin får bare flytte om jeg har bommet.


SKal ha følgende tur SVG-LHR med fly, london paris med tog, Paris - SVG.

Finnes det noen fornuft plass å bestille begge flyturene som en tur retur, eller er det beste å bestille den som 2 enveis reiser?


Planen er å fly SAS
 
Re: Hvordan lettest bestille flytur A - B til C

Gjør et multicity søk på SAS.no (Retur fra annen by).
Om du ønsker flere valg, kan en prøve kayak.no som også lar deg søke med retur fra annen flyplass.
 
Re: Hvordan lettest bestille flytur A - B til C

Hvis du bare skal fly SAS er det vel heller ingen problemer med å booke to separate bookinger?
 
Re: Hvordan lettest bestille flytur A - B til C

Hvis du bare skal fly SAS er det vel heller ingen problemer med å booke to separate bookinger?

Etter å ha lett litt er enveis turer ofte litt dyrere enn om man velger tur retur.


Takker for alle tips ;)


Skal innrømme at jeg ikke har lagt merke til "retur fra annen by knappen hos sas" ( føler seg noe dum).
 
Re: Hvordan lettest bestille flytur A - B til C

Etter å ha lett litt er enveis turer ofte litt dyrere enn om man velger tur retur.

SAS og Norwegian opererer med enveispriser (hvertfall i Europa) så det er ikke noe problem egentlig.
 
Tolkning av billettregler

Noen her inne som vet hva de snakker om som kan fortelle meg om jeg kan først reise BGO-OSL på denne billetten torsdag 4, mars februar og deretter videre til midtøsten fredag 11. mars for å returnere mandag 14. mars?

TRAVEL FROM LAST FARE BREAK OUTSIDE COUNTRY OF FARE ORIGIN
MUST COMMENCE NO EARLIER THAN 6 DAYS AFTER ARRIVAL AT THE
FIRST FARE BREAK OUTSIDE COUNTRY OF FARE ORIGIN
OR - TRAVEL FROM LAST STOPOVER IN AREA 3 MUST COMMENCE NO
EARLIER THAN 1201AM ON THE FIRST SUN AFTER DEPARTURE
FROM FARE ORIGIN

Dersom ikke det er lov (blir forvirret av dette med outside country), kan jeg:
Først reise OSL-CPH på denne billetten torsdag 4, mars og deretter videre til midtøsten fredag 11. mars for å returnere mandag 14. mars?

Jeg forstår det er 6 nights min stay, men forsøker å finne et smutthull gjennom natten lør-søn.


Area 3 er Europa, er det ikke?
 
Re: Tolkning av billettregler

Det virker som du slipper unna med det. AF/KL har ofte samme regel på en del billetter; et visst antall netter ELLER natt til søndag.
 
Back
Top