SAS forsinkelser/kansellerte IC avganger (oversikt/status)

«Men LN-RKP er lite populær også blant crew. Snakket litt med CC begge dagene og de følte det som litt krise å måtte jobbe på den maskinen, og å hele tiden unnskylde at ingenting var som det burde være på en SAS IC-flight i 2018.
»

Jeg hadde den hjem fra EWR for et par uker siden og synes ikke den var så ille som mange vil ha det til. Nå satt jeg riktig nok i C-class og aner ikke hvordan den oppleves der bak. Vist er den anderledes, men opplevde flat-bed’n som helt grei. Farge-nyansene skiller seg kanskje litt ut fra den nye standarden, men ikke ekstremt. Servicen er den samme og det norsk/danske crewet var HERLIGE. Har fløyet Lufthansa 747 og A380’er som oppleves som mer «run-down» Men head-settet i C på denne var ikke av særlig kvalitet.[/QUOTE]

Det er ikke helt det samme som kundene er vant i de andre maskinene etter kabin-oppgradering. Blant annet når det gjelder seter, IFE og ingen WiFi.æ eller USB-lading Pluss-setene i LN-RKP mangler footrest og har skjermer i armlenene.

SK IC i C har faktisk blitt veldig bra med ny kabin.
Fløy LH A350 MUC-DEL i C nylig og det var langt fra SKs produkt, både på komfort, mat og service.

Når det gjelder hvorfor Preben ikke ringte VG er vel fordi Preben vet at det årner sæ i en fei når selskapet han flyr med har venner som med glede hjelper til med å få folk dit de skal. Eller at Preben ikke flyr med allianse-selskaper.
 
sk939 arn-lax 3 timer forsinket i dag, i flg captain probl med intrrnkommunikasjon i flyet, på vei nå, men treg service på C class, elendig nett, varm champagne et. (i landsproblem selvsagt, men...) sas bør levere bedre enn dette, iflg. crew skyldes treg service fullt belegg på C 😂😂😂
 
sk939 arn-lax 3 timer forsinket i dag, i flg captain probl med intrrnkommunikasjon i flyet, på vei nå, men treg service på C class, elendig nett, varm champagne et. (i landsproblem selvsagt, men...) sas bør levere bedre enn dette, iflg. crew skyldes treg service fullt belegg på C 😂😂😂

Tregt pga fullt belegg i C?? Har flydd den ruta 15-20 ganger de siste årene, og har stort sett vært full hver gang i C... Dårlig unnskyldning, noen der framme i crewet har en dårlig dag høres det ut som.

Ta deg en Bloody Mary og slapp av. Evt ta 3... :)

Kim
 
Blir vist mye Gin Tonic på hjemturen også, sk939 på nytt forsinker fra arn til Lax, avgang herfra estimert til 16.00
 
Noen som vet hvorfor SK963 ARN-HKG ble kansellert i dag 2 juli? Og naturlig nok returen SK964 HKG-ARN i morgen?
 
Ser ut som LN-RKP (A340-300) skal fly CPH-ATH i dag, SK2777. Ikke fløyet siden 30. juni, så da må vel sommertrafikken på langdistanse gå greit?
 
Er det noen som kan forklare hvorfor SAS diverter alle sine EWR flyvninger i dag? SK 903 går til BOS SK 907 og SK 909 går til SWF. LH lander og TAP lander på EWR men ikke SAS. Noen som vet hvorfor? Har en datter som skal hjem med SK 904 så jeg lurer bare!!
 
Er det noen som kan forklare hvorfor SAS diverter alle sine EWR flyvninger i dag? SK 903 går til BOS SK 907 og SK 909 går til SWF. LH lander og TAP lander på EWR men ikke SAS. Noen som vet hvorfor? Har en datter som skal hjem med SK 904 så jeg lurer bare!!



Skal være dårlig vær på EWR så endel fly har diverted
 
Er det noen som kan forklare hvorfor SAS diverter alle sine EWR flyvninger i dag? SK 903 går til BOS SK 907 og SK 909 går til SWF. LH lander og TAP lander på EWR men ikke SAS. Noen som vet hvorfor? Har en datter som skal hjem med SK 904 så jeg lurer bare!!



Da er SK907 på vei fra SWF til EWR, mens jeg har sett ferske bilder av SK903 som får fuel i BOS, så da skal nok den videre snart
 
United 777 i Albany er heller ikke daglig kost. Mange som har fått seg en sightseeingrundevi dag ...
 
Ser ut som OSL flighten fra EWR klarte hente inn forsinkelsen, ARN endte rundt en time sen, mens CPH så en nesten 6t forsinkelse etter gårsdagen problemer på EWR
 
Da er SK907 på vei fra SWF til EWR, mens jeg har sett ferske bilder av SK903 som får fuel i BOS, så da skal nok den videre snart



Var med SK907 i går. Vi sirklet 3-4 ganger før de besluttet å lande på SWF. Der satt vi i flyet i drøye 2t før vi endelig fikk gå til EWR. I følge kapteinen var EWR stengt, men jeg satt å så på at fly landet og tok av der på flightradar. :S
 
SK909/LN-RKH har snudd og er på veg tilbake til CPH

2d99841ab4c5f0e93b01063c3a6c45b6.png
 
SK909/LN-RKH har snudd og er på veg tilbake til CPH

2d99841ab4c5f0e93b01063c3a6c45b6.png


Dagbladet har vært på saken: https://www.dagbladet.no/nyheter/varsel-om-feil-sas-fly-til-new-york-matte-returnere/70075167

''Pilotene valgte å gjøre vendereis av sikkerhetsmessige årsaker. Det kom indikasjoner på en feil på computeren i cockpiten, sier SAS pressekontakt.''

''Teknisk personell har sett på utstyret på Kastrup, og klarert at SAS-flyet kan ta turen til New York etter sjekk.''

SK909 er for øvrig allerede tilbake på vingene og på vei til EWR, passerte SVG for litt siden.

https://www.flightradar24.com/SAS909/1d64175d
 
SK997 LN-RKF returnerer til cph i dag.
 

Attachments

  • 30E6F2D6-A258-4152-A62A-7AFAE1274E34.jpg
    30E6F2D6-A258-4152-A62A-7AFAE1274E34.jpg
    75.1 KB · Views: 534
Back
Top