SAS forsinkelser/kansellerte IC avganger (oversikt/status)

SK 907 kansellert to dager på rad

Litt trøbbel i SAS leier’n virker det som.

907 og 908 kansellert i går og i dag

Sent from my iPhone using Tapatalk

SAS har nå to fly stuck i HKG med motorproblemer. LN-RKR har stått der i tre dager og nå står LN-RKP der også

RKP er vel avianca-maskinen? Den må gjerne bli stående ;)

Men til noe helt annet, jeg har lagt merke til at denne tråden ligger her (småprat) og den tilsvarende Norwegian-tråden ligger på "flyforum".
Det er vel neppe hensiktsmessig.

SK908 ble kansellert fredag (LN-RKN) og maskinen ble stående ett døgn på Newark. Kollega ble ombooket til Lufthansa neste dag, andre fikk visst vente til 908 på søndagen da lørdag var fullt.

SK908 ble kansellert fredag (LN-RKN) og maskinen ble stående ett døgn på Newark. Kollega ble ombooket til Lufthansa neste dag, andre fikk visst vente til 908 på søndagen da lørdag var fullt.

Ca 50 som skulle vært med ble sendt til LHR for videtebefordring med United, men LHR-flyet ble så forsinket at enkelte måtte overnatte i London! United var heller ingen knallsuksess, så Delta ble redningen for noen.

Men til noe helt annet, jeg har lagt merke til at denne tråden ligger her (småprat) og den tilsvarende Norwegian-tråden ligger på "flyforum".
Det er vel neppe hensiktsmessig.

Helt klart merkelig ja. Jeg har poengtert det tidligere, men fikk ikke gehør for det. En skult agenda her inne?? :p

SAS har nå to fly stuck i HKG med motorproblemer. LN-RKR har stått der i tre dager og nå står LN-RKP der også

Jeg hadde maks uflaks på helgens MR. Fikk LN-RKP på ARN-HKG på fredag. Vi hadde vistnok med oss deler til LN-RKR.

På returen på mandag var det nok en gang LN-RKP som var satt inn. Var visstnok noen tester/papirer som gjenstod for å sette det i trafikk. Det ble først annonsert tre timer delay, men når vi endelig hadde boardet ved tolvtiden så fikk de problemer med å fyre opp engine 2. Vi ble informert om at teknikkerne forsøkte å finne en startmotor hos andre selskaper på HKG og ble sittende å vente til klokka fire. Da gikk tiden ut for crew og vi ble kansellert.

Heldigvis har LH store maskiner på sine HKG-ruter så de fleste ble booket om via FRA med A340-600 og A380 via MUC samme dag/kveld.

Men LN-RKP er lite populær også blant crew. Snakket litt med CC begge dagene og de følte det som litt krise å måtte jobbe på den maskinen, og å hele tiden unnskylde at ingenting var som det burde være på en SAS IC-flight i 2018.

Så hva er status på langdistanseflyene til SAS per i dag nå? Er alle i drift igjen nå? Og hvorfor ser vi ingen Kjos-fast artikler med Preben fra Rykkinn på VG?

«Men LN-RKP er lite populær også blant crew. Snakket litt med CC begge dagene og de følte det som litt krise å måtte jobbe på den maskinen, og å hele tiden unnskylde at ingenting var som det burde være på en SAS IC-flight i 2018.[/QUOTE]»

Jeg hadde den hjem fra EWR for et par uker siden og synes ikke den var så ille som mange vil ha det til. Nå satt jeg riktig nok i C-class og aner ikke hvordan den oppleves der bak. Vist er den anderledes, men opplevde flat-bed’n som helt grei. Farge-nyansene skiller seg kanskje litt ut fra den nye standarden, men ikke ekstremt. Servicen er den samme og det norsk/danske crewet var HERLIGE. Har fløyet Lufthansa 747 og A380’er som oppleves som mer «run-down» Men head-settet i C på denne var ikke av særlig kvalitet.

Back