SAS forsinkelser/kansellerte IC avganger (oversikt/status)

SK903 ARN -EWR har en seriøs forsinkelse i dag; ETD 18.45.
Der har været forsinkelser på de fleste EWR flyvninger de seneste
dage, men dette må vel være teknik?
 
SK903 ARN -EWR har en seriøs forsinkelse i dag; ETD 18.45.
Der har været forsinkelser på de fleste EWR flyvninger de seneste
dage, men dette må vel være teknik?

Det er SK940 fra LAX der skal bruges...den lander i ARN om 20 minutter, kl ca. 1700.
Må have haft Teknik I LAX

Hilsen Ole
 
OK, "late incoming aircraft"!

Jeg går ud fra, at LN-RKP sidder og koser sig med en GT og en skål
varme nødder foran hangaren på CPH:lol:! De tør åbenbart ikke sende
kræet til ARN!;)
 
Last edited:
OK, "late incoming aircraft"!

Jeg går ud fra, at LN-RKP sidder og koser sig med en GT og en skål
varme nødder foran hangaren på CPH:lol:! De tør åbenbart ikke sende
kræet til ARN!;)
tænker at den ikke mere kan betragtes som reservefly....den er jo købt af SAS
Hilsen Ole
 
tænker at den ikke mere kan betragtes som reservefly....den er jo købt af SAS
Hilsen Ole

-RKP har ikke været i luften, siden den returnerede som SK926 i går.
Men, der kan jo være adskillige grunde til, at den ikke er sat ind
på ARN-EWR i dag, I know! :)
 
OY-KBC SK983 to NRT diverted CPH igår efter en timme i luften. Holding på 25000ft sydost Öland i ytterligare nära en timme... Orsak?
 

Attachments

  • OY-KBC.PNG
    OY-KBC.PNG
    182.4 KB · Views: 1,383
Den landede i CPH 17.55. Kan ikke finde oplysninger noget sted, men
forhåbentlig er der er Flyprater, som ved noget! Det ligner umiddelbart
teknik!
I øvrigt: er der noget med, at Airbusserne ikke kan dumpe fuel
og derfor må brænde det af for at komme på minimum landing weight?
 
Det er 'customer option' på 330/340. Det tar langt mer enn en time å komme under MLDW så det var nok fueldumpingen som tok tid.
 
Noen som vet hvorfor SK963 er forsinket i dag? Ser ut som ny avgangstid er 1t 40m senere enn oppsatt rutetid.

Inkommande 964 återvänder som 963. Det verkar vara lite bekymmer med de Stockholmsbaserade maskinerna just nu. LN-RKT är tillfälligtvis inte i trafik sen den ankom från Chicago i torsdags.
Dagens inkommande 940 (LN-RKU) har inte återvänt till New York som är brukligt, utan är tursatt på 945, men med beräknad avgångstid 18.35, i stället för 16.35. Är antagligen i behov av någon typ av service.

Dagens 903 blev också försenad med 2,5 timmar. Den tursattes med inkommande 946 (LN-RKS) - som ju normalt ska vidare som 963 till Hongkong.

Därav förseningen av 963 - som förövrigt trafikeras med 340 (LN-RKG) som ersätter LN-RKT.
 
Og der var dagens 963 kansellert. Det var vel uunngåelig med tanke på alle utfordringene KalleSus beskriver. Så får vi håpe de klarer å hente seg litt inn med tanke på videre program.
 
Dessutom är 935 till San Francisco i dag tursatt med LN-RKU - nedflugen från Stockholm.
Vilket då indirekt innebar att 963 till Hongkong blev inställd.
963 skulle ju ha utförts av LN-RKG - som för tredje gången på bara några veckor har fått problem. Det var ju den maskinen som blev kvar i Shanghai för inte så länge sen.

Ingen bra dag för SAS Longhaul!
 
Dessutom är 935 till San Francisco i dag tursatt med LN-RKU - nedflugen från Stockholm.
Vilket då indirekt innebar att 963 till Hongkong blev inställd.
963 skulle ju ha utförts av LN-RKG - som för tredje gången på bara några veckor har fått problem. Det var ju den maskinen som blev kvar i Shanghai för inte så länge sen.

Ingen bra dag för SAS Longhaul!

Och vet man vad skedde med LN-RKG?
 
SAS har nogle dårlige LH dage. Nu ser jeg på FR24, at alle tre homebound
fly er kommet halvanden til to timer sent fra EWR. Mon ikke det skyldes
almindelig nøl (eller wx ?) på EWR? Nuvel, disse forsinkelser kan forhåbentlig
indhentes senere i dag.
 
Var fryktelig vær i NY for et par timer siden, tipper det har noe med forsinkelsene å gjøre
 
Back
Top